شناسهٔ خبر: 67296360 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اجازه رفتار غیرقابل قبول و هنجارشکنانه در کاشان را نمی‌دهیم

دادستان کاشان گفت: دستگاه فضا اجازه رفتارهای غیرقابل قبول هنجارشکنانه در کاشان را نمی‌دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، سیدجواد نوری ظهر امروز قبل از خطبه‌های نماز جمعه کاشان، ضمن اشاره به ابلاغ بیانیه گام دو انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: در همین راستا سند تحول قوه قضائیه تدوین شد و راهکارها، مشکلات و نواقص در کنار یکدیگر دیده شده بود.

وی ضمن اشاره به برنامه‌ریزی کوتاه، بلند و میان‌مدت در سند تحول قوه قضائیه، افزود: اولین ویژگی این سند نگرش آسیب‌شناسانه است به نحوی که تمامی موارد مثبت در کنار تمام دغدغه‌ها احصا شده بود و قطعا ضعف‌ها و کم‌کاریی‌هایی نیز بوده که بر اساس دستور مقام معظم رهبری نقاط قوت بیش از پیش تقویت و نقاط ضعف شناسایی و برای حل آن راه‌های کارشناسی ارائه شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کاشان ضمن تاکید بر تسهیل ارتباط مردم با مسئولان دستگاه قضا ابراز داشت: در این راستا روزانه با مردم کاشان دیدار برقرار می‌شود که دستاوردهای بسیار خوبی داشته است و این موضوع مورد توجه قرار گرفته است.

وی ضمن تاکید بر ایجاد محافل صلح و سازش، گفت: سعی شده پرونده‌ها به سمت صلح و سازش حرکت کند و از سوی دیگر بر رعایت حقوق عامه تاکید شده است و دستگاه قضایی به عنوان مدعی‌العموم با کم‌کاری برخی مسئولان برخورد لازم را صورت داده است.

نوری ضمن اشاره به شفافیت در قوه قضائیه و مشخص بودت روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در خصوص حجاب و عفاف حمایت دستگاه قضا از فعالان ستاد امر به معروف و کارکنان فراجا بود و دستگاه قضا نیز به فرمان رهبر لبیک می‌گوید و از این رو دستگاه قضایی اجازه رفتار غیرقابل قبول هنجارشکنانه شهر مکرم کاشان را نمی‌دهد.

وی ضمن تاکید بر حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای تاکید کرد: امیدواریم مردم با بررسی نامزدان مورد تایید شورای نگهبان به فرد اصلح برای مسئولیت ریاست جمهوری رأی داده و با حضور پرشور توطئه دشمنان را خنثی کنند.

توهین بیشترین آمار پرونده‌های قضائی اردستان است

حجت‌الاسلام مجتبی عرب سعیدی ظهر امروز در مصلی نماز جمعه اردستان، اظهار داشت: شهید بهشتی با توجه به اینکه رئیس دیوان عالی بود که همراه 72 تن از یارانشان به شهادت رسیدند که نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی از اردستان هم حضور داشت که امید است از رفتار و عملکردمان ادامه راهشان باشیم.

وی افزود: با توجه به سخنان حضرت امام که در خصوص شهید بهشتی دارند که در سال 1360 عنوان کردند و با توجه به هجمه‌هایی که به ایشان بود، گفت که «شهید بهشتی مظلوم زیست، مظلوم شهید شد و خاری در چشم دشمنان بود» و همین چند مورد می‌تواند الگوی رفتاری مسئولان الان هم باشد و ساده زیستی شهید بهشتی می‌تواند الگو باشد.

رئیس دادگستری شهرستان اردستان گفت: هفته قوه قضائیه را گرامی داشته و آن را به همکاران خود تبریک گفته و آن را به سازمان‌های تابعه هم تبریک می‌گویم که صادقانه فعالیت دارند و آماری که اعلام می‌کنیم خوشایند شهرستان اردستان نیست، اما در یک سال گذشته حدود 13 هزار ورودی پرونده‌ها به دادگستری اردستان بوده است و این‌ها یک نوبت در دادگستری و یک نوبت در دادگاه ثبت می‌شود که اگر نصف آن را لحاظ کنیم می‌شود، هفت هزار پرونده یعنی هر پرونده دونفر درگیر آن هست یعنی 14 هزار نفر در یکسال گذشته درگیر پرونده بوده و این 50 درصد از جمعیت حوزه قضائی شهر اردستان و مهاباد بوده است.

عرب سعیدی خاطرنشان کرد: هر دو نفری یک نفر در اردستان پرونده قضایی دارد که این آمار خوبی نیست، اما نسبت به بعضی از شهرستان‌های استان آمار مناسبی است و بیشترین پرونده قضایی اردستان موضوع توهین است و گاهی این آمار ناشی از ضعف انسان‌ها است، یعنی فرد دلیل و مدرک منطقی ندارد و موجب توهین و بدگویی می‌شوند.

وی بیان کرد: بیشترین پرونده‌هایمان که موضوع مالی است درگیر همین توهین و افترا است که مدرکی تهیه نمی‌کنند و آن را مکتوب نمی‌کنند تا به مشکل که خوردند و شاهدی ندارند دنبال شاهد می‌گردند و تحولی که شهید بهشتی در قوه قضائی داشتند این است که سند تحول قضائی نوشته شد و هر سه سال هم آن به‌روزرسانی می‌شود.

انتهای پیام/801/

نظر شما