شناسهٔ خبر: 67297291 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد:

مردم با انتخاب فرد اصلح راه را برای تحقق آرمان‌های انقلاب و پیشرفت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور هموار کنند

امام جمعه موقت تهران گفت: ناترازی نظام بودجه‌ریزی و تعهدات مالی بدون منابع مطمئن یکی از مشکل‌ساز ترین مسائل برای اقتصاد کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، با بیان اینکه مشارکت گسترده سیاسی شهروندان، گروه‌ها و احزاب در انتخابات و تعیین شایسته‌ترین فرد برای مدیریت دستگاه اجرایی کشور، نقش تعیین کننده‌ای در افزایش اقتدار ملی، تحکیم پیوند دولت و ملت ایفا می‌کند، گفت: امیدوارم اولاً با مشارکت بالا زمینه افزایش وحدت و اقتدار ملی فراهم گردد؛ ثانیاً با انتخاب شایسته‌ترین فرد راه برای تحقق آرمان‌های انقلاب، ارزش‌های اسلام و انقلاب، رشد و توسعه و پیشرفت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هموار گردد.

وی با اشاره به اینکه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم قرار داریم، اظهار داشت: مطابق اصل ششم قانون اساسی کشور باید به اتکای آرای عمومی از راه انتخابات اداره شود و جمهوری اسلامی ایران در طول بیش از ۴ دهه گذشته پرونده درخشان و افتخارآفرینی را در این حوزه ارائه کرده است.

دو کلمه جمهوری و اسلامی وابسته به انتخابات است

امام جمعه موقت شهر تهران با تاکید بر ضرورت و فلسفه انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند هر دو کلمه جمهوری و اسلامی وابسته به انتخابات است. اگر انتخابات در کشور نباشد، یا دیکتاتوری است یا هرج و مرج و ناامنی خواهد شد. این‌ها باید آویزه گوش مقامات و مسئولان ارشد و میانی کشور باشد.

وی افزود: رهبرانقلاب بیان داشتند اگر حضور پرشور مردم در انتخابات باشد، این وحدت ملی را نشان می‌دهد و حضور پرشور مردم در انتخابات، وحدت ملی، قدرت ملی و رشد و توسعه علمی و اقتصادی کشور پیوند ناگسستنی با هم دارند.

دعوت از همه احزاب و گروه ها در انتخابات ریاست جمهوری

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد ضمن دعوت همه احزاب، گروه ها و ملت ایران در صحنه انتخابات پیش رو خاطرنشان کرد: از جوانان عزیز، ملت بزرگوار، خانم‌ها و آقایان، همه اصناف، مجامع علمی و دانشگاهی می‌خواهم باید از این ظرفیت اقتدارآفرین که نظام جمهوری اسلامی تحت رهبری حکیمانه رهبری معظم برای ملت فراهم آورده است، به شایستگی استفاده کنند و حضور خود در منطقه و جهان را در برابر قدرت‌های بزرگ با اقتدار تثبیت نمایند.

وی خطاب به مدیران ارشد، سیاست زدگی منفی و افراطی و قبیله‌گرایی را از عوامل کلیدی ناکارامدی نظام اداری و بی‌ثباتی مدیریت قلمداد کرد و اظهار داشت: شایسته‌سالاری و پرهیز از دخالت غیر سازنده نظام قدرت و سیاست در دستگاه‌های مدیریتی کشور از عوامل کارآمدی نظام اداری است و جایگزین کردن معیارهای سیاسی و جناحی به جای معیارهای شایستگی از مهم‌ترین عوامل ناکارآمدی دستگاه‌ اداری کشور است.

وی با تأکید بر اینکه ناترازی نظام بودجه‌ریزی و تعهدات مالی بدون منابع مطمئن یکی از مشکل‌ساز ترین مسائل برای اقتصاد کشور است که باید متوقف شود، اظهار کرد: نباید تعهدات جدید بدون منابع مطمئن به دولت تحمیل شود.

افزایش هزینه‌ها بدون خلق ثروت به معنای رشد ناترازی بودجه است

خطیب نماز جمعه تهران افزود: افزایش هزینه‌ها بدون خلق ثروت و بزرگ شدن کیک اقتصاد ایران را به معنای رشد ناترازی بودجه، افزایش بدهی‌های دولت به نظام بانکی، رشد پایه‌ پولی و در نهایت رشد تورم است از همین منظر انتخاب رئیس جمهور بسیار مهم است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد با بیان اینکه جایگزین کردن معیارهای سیاسی و جناحی به جای معیارهای شایستگی از مهم‌ترین عوامل ناکارآمدی دستگاه اداری کشور است، گفت: از مهمترین پیامدهای سیاست زدگی نظام مدیریت، کاهش و تنزل کیفیت مدیریت، کُند شدن آهنگ پیشرفت کشور و اتلاف منابع گسترش فساد و نیز افزایش سطح نارضایتی مردم و در نهایت بر زمین ماندن برنامه‌های توسعه کشور است.

وی با اشاره به ارتقاء سطح اعتماد ملی پس از عملیات " وعده صادق" گفت: مدیریت رهبر معظم را الگو قرار دهیم؛ رئیس دستگاه اجرایی کشور اینگونه برنامه‌ریزی و حرکت کند تا ایران از چالش‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با قدرت برون رود و در جایگاهی که زیبنده آن است قرار گیرد.

توقع از قوه قضائیه، لمس عدالت در زندگی مردم است

خطیب نماز جمعه تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دستگاه قضایی و با اشاره به هفته قوه قضاییه بیان کرد: آرزوی موفقیت برای ریاست هوشمند و پرتلاش و عالم قوه قضائیه و همه همکاران متعهد و فرهیخته آن بزرگوار در دستگاه قضائی کشور داریم و به این سخن مقام معظم رهبری اشاره می‌کنم که فرمودند توقع از قوه قضائیه این است که عدالت در زندگی مردم ملموس شود، عدالت را حس کنند و این عمومیت پیدا کند.

وی اضافه کرد: طوری شود که هر کس مورد ستم قرار گرفت فروغ امیدی در دل او باشد و به قوه قضائیه مراجعه کند و داد خود را بستاند.

قوه قضاییه ملجأ و پناه برای همه باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد با بیان اینکه از تمام ظرفیت ها برای تعالی دستگاه قضا باید استفاده برد، ابراز داشت: رهبر معظم فرموده‌اند که در دستگاه قضا با این قله فاصله داریم و اشاره فرمودند که باید کاری کنیم که قوه قضاییه ملجأ و پناه برای همه باشد، بدون تردید، این مهم‌ترین دغدغه ریاست قوه قضاییه است، امیدوارم که همکاران هوشمند و متعهد ایشان، حقوقدانان و صاحبان دانش و اندیشه در مجامع علمی و دانشگاهی از تمام ظرفیت خود برای حرکت این قوه به سوی جایگاهی که زیبنده نظام جمهوری اسلامی است، استفاده کنند.

نظر شما