شناسهٔ خبر: 67297288 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

تب و طرح

3 سوال از 4 کاندیدا درباره "وضع اسفناک کنونی" و طرح های نجات بخش آنها!

طرحی دارم که همان اول دولت، فقر مطلق ریشه کن می شود/طرحی داریم که طبق آن هر کسی در انرژی صرفه جویی کند، معادلش بتواند سرمایه گذاری ارزی کند./طرح 13 قلم غذا برای تامین حداقل سلامت مردم را آماده کرده ایم.

صاحب‌خبر -

عصر ایران - ابتدا فرازهایی  از جملات قصار و طرح های نجات بخش چند کاندیدای ریاست جمهوری که در مناظره دوم بیان شد را بخوانید:


سعید جلیلی

- توزیع یارانه عادلانه نیست، کسی که 3 ماشین دارد، 12 برابر کسی که ندارد یارانه می گیرد.

 - از یک طرف به مردم یارانه می دهیم و به همان اندازه از آنها مالیات می گیریم. این موضوع به تصحیح جدی نیاز دارد.

-  طرح 13 قلم غذا برای تامین حداقل سلامت مردم را آماده کرده ایم.

- (با اشاره به قوانین مبارزه با پولشویی) بستر همه این ها در کشور فراهم است ولی چرا انجام نمی دهیم؟

- روزی 1200 ایرانی می میرند که 47 درصدشان دچار مرگ زودرس و 22 درصد دچار مرگ خیلی زودرس هستند و به دلایلی مانند آلودگی هوا و تصادفات رانندگی از دنیا می روند. باید جلوی این مرگ های زودرس گرفته شود. تلفات جاده ای ما اندازه جنگ است، جلوگیری از این ها را چه کسب باید برنامه ریزی کند؟

- روزی 1870 نفر دچار بیماری های سخت می شوند و برای درمان به زیر خط فقر می روند. چون صندوف های بیمه ما بیمار هستند و عدالت محور عمل نمی کنند.

امیر حسین قاضی زاده هاشمی

- (با اشاره به نمودارهای فقر و نابرابری که پزشکیان نشان داد) من این ها را در انتخابات قبلی هم نشان داده بودم.

- دسترسی مردم به دارو مشکل است. باید صندوقی برای بازچرخانی منابع در این مورد تاسیس کنیم و نظام بهورزی را توسعه دهیم.

- الان برادر عراقی ما از بالای سر ما رد می شود و برای جراحی به هند می رود؛ می توانیم با توسعه گردشگری سلامت در 4 سال، 5 میلیارد دلار درآمد کسب کنیم.

- طرحی برای اصلاح ناترازی بنزین و گاز و برق با حفظ ارزش پول ملی داریم.

- نظام یکپارچه مالیات طراحی کرده ایم.

- به بخش تولید، قرض الحسنه می دهیم.


محمدباقر قالیباف

-دهک های پایین، یک چهاردهم دهک های بالا درآمد دارند.

-مصرف انرژی برخی افراد 22 برابر دیگران است و ما به پرمصرف ها بعضا تا 140 میلیون تومان در سال از انفال یارانه می دهیم و که عین ظلم و بی عدالتی است.

- 40 درصد انرژی مان را بد مصرف می کنیم.

- طرحی داریم که طبق آن هر کسی در انرژی صرفه جویی کند، معادلش  بتواند سرمایه گذاری ارزی کند.

- طرح کمک به حقوق بگیرها برای تامین سبد خانوار را داریم.

- طرح کمک به بی درآمدها و بیمه فراگیر را آماده کرده ایم.


علیرضا زاکانی

- طرحی دارم که همان اول دولت، فقر مطلق ریشه کن می شود.

- به خانواده ها یارانه طلایی می دهم.

- بسیاری از خدمات درمانی رایگان می شود.

- قیمت بنزین را نصف می کنم.

- وضعیت کنونی اسفناک است.


اگر کسی این افراد را نشناسد، فکر می کند اپوزیسیون دولت مستقر با 4 کاندیدا به صحنه انتخابات آمده است و حال آن که هر چهار نفر، اعضا یا شرکای دولت کنونی اند و در انتخابات گذشته نیز متحد کاندیدای پیروز بودند.
3 سوال از 4 کاندیدا درباره
چند سوال از  حضرات داریم:
1 - شما که می دانستید اوضاع این قدر بد است و ملت تحت فشارند و درتوزیع یارانه ها بی عدالتی وجود دارد و مردم ایران بیش از حد می میرند و نظایر این ها، چرا تا حالا سکوت کرده بودید؟ تازه بعد از شهادت رئیس جمهور فقید یادتان افتاد که اوضاع خراب و به قول خودتات اسفناک است؟

البته ای کاش سکوت کرده بودید! تا دیروز که بحث رای در میان نبود، هر روز از پیشرفت ها و فتح قله های جدید و بهتر شدن روز به روز حال مردم سخن می گفتید و اگر کسی این حرف هایی که امروز برای جمع کردن رای می زنید را بر زبان می آورد، متهم می کردید به سیاه نمایی!

2 - شما که اینقدر طراح و برنامه ریز و مدیر و مدبر و دانا و توانا هستید و این همه طرح از فقرزدایی یک شبه تا سرمایه گذاری ارزی شهروندان از محل صرفه جویی در مصرف انرژی و کسب درآمد 5 میلیارد دلاری از گردشگری سلامت دارید، چرا در این سه سالی که دولت متبوع شما بر سر قدرت بود، این طرح های رهایی بخش را به رئیس جمهور وقت ندادید؟ یا ارائه دادید و ایشان قبول نکرد؟!

مگر می شود شما رئیس مجلس باشید، تصمیمات کلان اقتصادی در قالب جلسات سران قوا در اختیارتان باشد یا عضو کابینه باشید و هم تیمی رئیس جمهور مستقر و این همه طرح برای نجات ملت و کشورتان داشته باشید و رو نکنید؟!

اگر این طرح ها را داشتید و واقعاً فکر می کنید  کاربردی هستند و  به رئیس جمهور هم دسترسی داشتید و ارائه ندادید، واقعاً چه می شود درباره شما گفت؟!

3 - اگر این طرح ها تازه است، باید پرسید که واقعاً از فردای روزی که سانحه هلی کوپتر برای رئیس جمهور شهید رخ داد، دست به کار شدید و این همه طرح نوشتید؟ اگر این گونه است که پیشنهاد می کنیم از "زودپز طرح نویسی" که ای بسا اخیراً اختراع کرده اید، رونمایی کنید.

طرح و تب، در یک چیز مشترک اند: تند و ناگهانی و خلق الساعه که باشند، زود سرد می شوند ولی جسارتاً این بار، طرح های شما به درجه تب هم نرسیدند و حتی نتوانستند مناظره های خودتان را گرم کنند چه رسد به این که مردم را سرگرم نمایند.

 

نظر شما