شناسهٔ خبر: 67297274 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

مردم باید در انتخاب رییس جمهور با دقت و بصیرت عمل کنند - اکونیوز

اقتصاد ایران: ماهشهر - امام جمعه بندر امام خمینی گفت: مردم باید در انتخاب رییس جمهور با دقت و بصیرت عمل کنند و همه باید بدانیم که در مقابل رأیی که می‌دهیم در روز قیامت مسوول هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین جاسم عبادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندر امام خمینی (ره) با تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیر خم، عید امامت و ولایت امیر المؤمنین علی و ائمه معصومین علیهم‌السلام اظهار کرد: این روز در روایات اهل‌البیت (ع) به عنوان «عید الله الاکبر» ذکر می‌شود چرا که در این روز تکلیف جامعه و امت اسلامی در زمینه هدایت و حکومت معین می‌شود.

خطیب جمعه بندر امام خمینی با گرامیداشت هفتم تیر ماه سالروز شهادت شهید آیت‌الله دکتر بهشتی و آغاز هفته قوه قضائیه، عنوان کرد: امروز مهم‌ترین انتظارات مردم از قوه قضائیه، تأمین سلامت اجتماعی و برقراری امنیت و عدالت در جامعه است.

وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که می‌تواند اعتماد مردم به قوه قضائیه را دو چندان کند مبارزه جدی با مفسدان اقتصادی است. مردم انتظار دارند که قوه قضائیه در رابطه با ترک فعل مسؤولان ورود کند و به هیچ عنوان در مقابل سهل‌انگاری و ترک فعل‌های مسئولانی که با این کوتاهی‌ها سبب خسارت به مردم می‌شوند، کوتاهی نکنند.

حجت الاسلام عبادی بیان کرد: اگر مبارزه با فساد و ترک فعل‌های مسئولان به صورت جدی و فراگیر و بدون در نظر گرفتن جایگاه افراد توسط دستگاه قضائی صورت بگیرد دیگر هیچ مسؤولی جرأت سوءاستفاده از مسؤولیت و بیت‌المال را نخواهد داشت و مایه عبرت خواهد بود.

امام جمعه بندر امام خمینی متذکر شد: خوشبختانه دستگاه قضائی و مسؤولان قضائی بندر امام (ره) در راستای تحقق عدالت در جامعه و مبارزه با فساد و ترک فعل برخی از مسئولان پیشگام بوده و کارهای ارزنده‌ای انجام داده‌اند که از تلاش‌های این افراد صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنم.

عبادی در فراز دیگری از خطبه‌ها به انتخابات هشتم تیر اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعات مهم کشور چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری است که در مرحله اول آنچه اهمیت دارد مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است. مردم پشتوانه انقلاب اسلامی هستند و قطعاً مشارکت حداکثری مردم در انتخابات هم در بعد داخلی و هم در بعد بین‌المللی تأثیر مثبت زیادی دارد.

امام جمعه بندرامام خمینی (ره) تصریح کرد: مردم هم باید در انتخاب رئیس جمهور با دقت و بصیرت عمل کنند و همه باید بدانیم که در مقابل رأیی که می‌دهیم در روز قیامت مسئول هستیم و باید فردی انتخاب شود که دارای کفایت باشد، با ایمان باشد، مردمی باشد و لبریز از امید باشد.

خطیب جمعه بندر امام خمینی یادآور شد: مسؤولان دولتی نباید خودشان ناامید باشند. اگر ما یک آدم ناامید و افسرده‌ای را در رأس یک کاری گذاشتیم، بدون شک این کار پیش نخواهد رفت. مسؤول باید لبریز از امید باشد، معتقد به توانمندی‌های داخلی باشد؛ حقیقتاً شهید عزیز و خادم جمهور حضرت آیت‌الله رئیسی این چنین ویژگی‌هایی داشت.

وی تصریح کرد: مسؤولی که معتقد است چه از لحاظ دفاعی، چه از لحاظ سیاسی، چه از لحاظ اقتصادی، چه از لحاظ تولید و امثال اینها نمی‌شود کاری در کشور انجام داد، واقعاً لایق فرمانروایی و حکمرانی بر این مردم نیست؛ بایستی فردی بر سر کار بیاید که معتقد به مردم باشد، معتقد به جوان‌ها باشد، به جوان‌ها عقیده داشته باشد و واقعاً عنصر جوان را قدر بداند.

برچسب‌ها:

نظر شما