شناسهٔ خبر: 67297161 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

روز عید غدیر طبق روایات بزرگترین روز الهی است - اکونیوز

اقتصاد ایران: کازرون - امام جمعه کازرون گفت: بزرگداشت عید غدیر در واقع بزرگداشت بزرگترین یوم الله و با ارزش‌ترین روز الهی است و به همین خاطر نباید از این روز به سادگی بگذریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام والمسلمین محمد صباحی در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهر کازرون بیان کرد: غدیر بهترین فرصت برای اظهار بندگی، نزدیک شدن به خدا، اعلام ولایتمداری و در یک کلام بزرگترین روز الهی است.

امام جمعه شهرستان کازرون افزود: طبق روایات و آیات شریفه روزی بالاتر از این روز آفریده نشده و به همین خاطر بر ما واجب است که اعمال این روز را به جای بیاوریم که از جمله مهمترین آن اطعام غدیر است زیرا در روایات طعام دادن در روز غدیر هم‌سنگ و هم‌تراز با اطعام کل انبیا و صدیقین قلمداد شده است.

حجت الاسلام والمسلمین صباحی با بیان اینکه ثواب عمل خیر در این روز برابر با هشتاد ماه است گفت: عمل خیر و خدمت به مردم و صله رحم در این روز بسیار سفارش شده است.

امام جمعه شهرستان کازرون افزود: بزرگداشت عید غدیر در واقع بزرگداشت بزرگترین یوم الله و روز الهی است و به همین خاطر نباید از این روز به سادگی بگذریم.

وی با بیان اینکه فراموش کردن و سهل‌انگاری در خصوص بزرگداشت غدیر سبب فراموشی ولایت می‌شود گفت: در برخی روایات ثواب روزه گرفتن در غدیر برابر با ثواب کل روزه‌های عمر برآورد شده است.

صباحی در ادامه با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری گفت: رئیس جمهور محبوب ما در راه خدمت به مردم شهید شد و باید با هر مرام و مسلکی که هستیم به عشق رئیس جمهور شهید و به خاطر پاسداشت خون شهدا رأی بدهیم چرا که انتخاب ما بر سرنوشت ۴ سال کشور و منطقه وجهان تأثیر می‌گذارد.

امام جمعه کازرون در ادامه گفت: باید هدف اول ما افزایش مشارکت در انتخابات و سپس انتخاب شایسته‌ترین فرد برای اداره امور کشور باشد.

خطیب نماز جمعه کازرون در پایان با اشاره به آغاز تابستان گفت: باید ناترازی برق را در تابستان به کمک رفتن به سمت پنل‌های خورشیدی و تولید برق از منابع پاک و فرهنگ‌سازی بهبود ببخشیم.

نظر شما