شناسهٔ خبر: 67297078 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رونمایی از کتاب "جشن تولد در بازداشتگاه" در اولین یادواره شهدای جامعه اطلاعاتی همدان

همدان-ایرنا- کتاب "جشن تولد در بازداشتگاه" به قلم محسن صیفی کار در اولین یادواره شهدای جامعه اطلاعاتی همدان رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان، این کتاب در اولین یادواره شهدای جامعه اطلاعاتی استان همدان با حضور آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی نماینده ولی‌فقیه در استان، علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان، معاون و مشاور وزیر اطلاعات در امور ایثارگران برگزار شد از کتاب جشن تولد در بازداشتگاه به قلم محسن صیفی کار رونمایی شد.

در نخستین یادواره شهدای جامعه اطلاعاتی همدان که همچنین نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، فرمانده سپاه انصارالحسین(ع)، فرمانده فراجا استان، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری، مدیران دستگاه‌های اجرایی و مسئولین نظامی، امنیتی و انتظامی و جمع کثیری از مردم دارالمؤمنین و دارالمجاهدین همدان حضور داشتند از شهدایی که سرگذشت شهادت آنها مانند شهیدان مقصودی، هزاوه ای و عزیزی در این کتاب آمده است سخن گفته شد و از خانواده هایشان تقدیر به عمل آمد.

کتاب جشن تولد در بازداشتگاه با دقت فراوان به بررسی یک پروندۀ طولانی و پیچیدۀ ترور در همدان در سال۱۳۶۰و پس از آن می پردازد.

پرونده‌ای که از گروهک «حدید » شروع می‌شود، به سازمان مجاهدین خلق و دیگر گروهک‌های سیاسی فعال در همدان را نگاهی می کند و سرانجام به فرقان و پیروان فرقان در همدان می‌رسد و جزییات ترور شهید اکبر مقصودی و ۲ شهید دیگر را برای اولین بار برملا می‌کند. در حالی که تا اکنون به نظر می‌رسید پروندۀ فرقان با محاکمه و اعدام گودرزی پیچیده و تمام شده است! این بررسی پرکشش و دقیق، همراه با روایت وقایع ریز و درشت انقلاب اسلامی به ویژه جنبش‌های دانش آموزی و دبیرستان‌ها در شهر همدان است.

کتاب «جشن تولد در بازداشتگاه» در ۲۷۲ صفحه با ۱۱ فصل، قطع پالتویی در نشر سیمرغ تهران به چاپ رسیده است.

این کتاب؛ رمانی تاریخی، سیاسی و اجتماعی است که بر اساس مدارک رسمی، متقن و به روز از پرونده‌های دو گروهک فرقان و حدید در همدان تحقیق و نگارش یافته است. بخشی از محتوای کتاب برگرفته از خاطرات مستند شفاهی راویان و شاهدان وقایع بوده است.

فرایند مطالعه و تحقیق، مصاحبه‌ها و نگارش جشن تولد در بازداشتگاه، حدود یک سال به طول کشیده است. کتاب که بررسی‌های طولانی، با وسواس و نقد ادبی و تاریخی و سیاسی کارشناسان متعدد و خبره را پشت سر گذاشته است،پرده از التقاط دینی،سیاسی و ایدئولوژیک فرقانیان برمی‌دارد.

در این کتاب همچنین اخلاص، جهاد ،دقت،رافت، تیزبینی و شجاعت سربازان گمنام امام زمان (عج) را قدم به قدم مشاهده می‌کنیم.

نویسنده کتاب این اثر را به پیشگاه ۱۷۰۰۰شهید ترور و به ویژه شهیدان آیت الله مدنی؛ نمایندۀ حضرت امام در استان و امام جمعۀ وقت همدان، معلم فرهیخته، انقلابی و مظلوم،اکبر مقصودی،بسیجی و رزمندۀ گمنام سید جواد هزاوه‌ای و نیروی فداکار شهربانی وقت(نیروی انتظامی) حسن عزیزی تقدیم کرده است.

نظر شما