شناسهٔ خبر: 67297052 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

پیش بینی قیمت خودرو در هفته اول تیر ماه/ انجماد تابستانی بازار خودرو

قیمت خودرو امروز، جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳، با تعطیلی بنگاه‌های خرید و فروش خودرو، همچنان در اغلب محصولات روند ثابت به چشم می‌خورد. در هفته‌های اخیر، تمامی خودروها روند نزولی داشته اند، اما این روند برای هفته آینده نیز ادامه‌دار خواهد بود؟

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین ،قیمت خودرو امروز، جمعه، ۱تیر ۱۴۰۳، با توجه به اینکه هیچ معامله‌ای در بنگاه‌های خرید و فروش خودرو صورت نمی‌گیرد، تمامی محصولات داخلی، مونتاژی و وارداتی نسبت به روز گذشته ثابت است.

تجارت نیوز در خبری نوشت:همچنین در پی باثبات بودن مهم‌ترین محرک بازار خودرو، یعنی نرخ ارز، قیمت انواع خودروهای داخلی و مونتاژی نیز تغییر چندانی پیدا نکردند. اما همین تغییر اندک به صورت نزولی خود را در نمودار بازار خودرو نمایان کرد.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی از صبح امروز، در برخی از محصولات کاهشی گزارش می‌شوند.

تارا اتوماتیک V۴ و تارا دستی V۱ با مدل ۱۴۰۳ از دسته محصولات ایران خودرو به شمار می‌روند. که به ترتیب با قیمت یک میلیارد و ۱۰ میلیون تومان و ۷۹۲ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شوند.

دنا پلاس توربو اتوماتیک (آپشنال) با مدل ۱۴۰۳، ازمحصولات داخلی این شرکت به شمار می‌رود، که با نرخ یک میلیارد و ۲۸ میلیون تومان به فروش می‌شود.

کوییک R تیپ S از دیگر محصولات داخلی شرکت سایپا، بدون تغییر نسبت به روز گذشته به قیمت ۴۱۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

قیمت خودروهای خارجی

قیمت خودروهای مونتاژی نسبت به خودروهای داخلی تغییرات کمتری را تجربه کردند، طوری که اکثر آنها ثابت باقی ماندند.

هایما اس ۷ (S۷) وهایما اس ۷ (S۷) صندوق برقی از محصولات مونتاژی، روز گذشته کاهش چشمگیر ۲۰ میلیون تومانی و ۱۵ میلیون تومانی را تجربه کرده بود که امروز با همان قیمت یک میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومان و یک میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان قابل معامله‌اند.

کلیه‌ ی محصولات مدیران خودرو در صبح امروز ثابت گزارش می‌شوند.

جک J۴ آپشنال ارزان‌ترین خودرو مونتاژی کرمان‌موتور است که از صبح امروز تغییری ندارد و با نرخ ۷۹۹ میلیون تومانی به فروش می‌رسد.

کی‌ام‌سی X۵ کراس‌اوور فیس‌لیفت جک S۵ با همان قیمت یک میلیارد و ۷۴۳ میلیون تومان رسید.

جک S۵ یکی از محبوب‌ترین محصولات کرمان موتور محسوب می‌شود. این کراس‌اوور از ابتدای هفته اخیر تنها پنج میلیون تومان ارزان‌تر شد و به یک میلیارد و ۶۳۵ میلیون تومان رسید.

فیدلیتی پرستیژ (۵ نفره) یکی ازمحصولات مونتاژی بهمن موتور محسوب می‌شود. این محصول در هفته اخیر افت قیمت عجیب‌وغریبی را تجربه کرده بود و امروز به نرخ دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان رسیده است.

پیش بینی قیمت خودرو در هفته آینده

مسیح فرزانه، کارشناس بازار خودرو، گفت: اتفاقاتی که در بازار خودرو در بهار ۱۴۰۳ افتاده، مشابه شرایطی است که سیاست‌گذاران در سال ۱۴۰۲ دنبال کردند. یعنی بازاری که در آن سیاست انقباضی پولی در آن شکل گرفته است و برای مهار تورم در مقطع‌های کوتاه مدت از این سیاست استفاده می‌شود، منتهی زمانی که سیاست پولی با سیاست مالی هم راستا نباشد تورم بیشتری در بازار دیده می‌شود.

وی افزود: با توجه به انتخابات ریاست جمهوری که در پیش داریم همانند سال های گذشته بازارهای سرمایه‌ای مثل خودرو، ملک، طلا و ارزهای بین‌المللی با کمترین میزان تورم به صورت مصنوعی کنترل می‌شود. همچنین بازار خودرو با توجه به رکود مصنوعی که درآن ایجاد شده است دو مرحله دارد، مرحله اول رکود تا زمان انتخابات ریاست جمهوری است و مرحله دوم تا پایان تابستان است. یعنی ما شرایط رکود سنگین را تا پایان شهریور خواهیم داشت و هفته‌ی آینده جدای از این داستان نیست.

فرزانه اضافه کرد: با توجه به ثابت ماندن قیمت ارز و حجم واردات و صادرات و حجم تولید همچنان قیمت خودرو روند کاهشی داشته است و در این زمان فعالین بازار خودرو و فروشنده ها برای اینکه مشتری را جذب کنند شرایط مختلف فروش می‌گذارند یا قیمت خودرو را تعدیل می‌کنند تا کسب‌وکار خود را بچرخانند. همچنین بازار با این شدت رکود، بهترین زمان برای مصرف کننده و خرید خودرو است.

۲۱۷

نظر شما