شناسهٔ خبر: 67297022 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

این کشور فلسطین را به رسمیت شناخت | حماس تشکر کرد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از اقدام جمهوری ارمنستان در به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین قدردانی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، حماس در بیانیه‌ای ضمن استقبال از اقدام جمهوری ارمنستان در به رسمیت شناختن کشور فلسطین افزود: ما این اقدام را یک گام بیشتر و مهم در مسیر تثبیتِ به رسمیت شناختن حقوق مردم فلسطین توسط جامعه بین المللی و تحقق آرزوهای آنها برای پایان دادن به اشغال سرزمینشان از سوی صهیونیست های نازی و ایجاد کشور مستقل و برخودار از حاکمیت کامل به پایتختی قدس می‌دانیم.

حماس در این بیانیه بار دیگر از کشورهای جهان خواست تا اقدامات مشابهی را برای حمایت از مبارزات مردم فلسطین علیه رژیم اشغالگر اسرائیل و انزوای این رژیم جنایتکار که همچنان به جنایت نسل کشی و پاکسازی قومی علیه مردم فلسطین ادامه می دهد، انجام دهند.

وزارت امور خارجه ارمنستان امروز (جمعه) در بیانیه ای اعلام کرد که ایروان کشور فلسطین را به رسمیت شناخت.

وزارت امور خارجه ارمنستان در این بیانیه‌ افزود: وضعیت فاجعه بار انسانی در غزه یکی از موضوعات اصلی در دستور کار سیاسی بین المللی و نیازمند راه حل است.

این بیانیه اضافه کرد: جمهوری ارمنستان قاطعانه هدف قرار دادن زیرساخت‌های غیرنظامی و خشونت علیه مردم غیرنظامی را [در باریکه غزه] محکوم می‌کند.

وزارت امور خارجه ارمنستان اعلام کرد: جمهوری ارمنستان به قطعنامه‌های مجمع عمومی سازمان ملل متحد که خواستار آتش بس فوری در غزه اند، پیوسته است.

وزارت امور خارجه رژیم اشغالگر اسرائیل ساعاتی پس از اعلام این تصمیم، سفیر ارمنستان در تل‌آویو را فراخواند و در بیانیه‌ای اعلام کرد: سفیر این کشور در تل آویو را احضار کردیم تا به شدت او را توبیخ کنیم.

پیشتر نیز سه کشور اروپایی اسپانیا، اسلوونی و ایرلند در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه کشور فلسطین را به رسمیت شناخته بودند.

نظر شما