شناسهٔ خبر: 67297015 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس‌جمهور باید قدرت و توان اجرای برنامه‌هایش را داشته باشد

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: همه خوب حرف می‌زنند، اما برای حل مشکلات کشور به ویژه مشکلات اقتصادی و معیشتی، باید کسی را انتخاب کنیم که توان و قدرت کافی برای اجرای برنامه‌هایش را داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه این شهر با گرامیداشت اعیاد پیش رو به ویژه عید سعید غدیر اظهار کرد: غدیر یک مسئله فرعی نبوده و نیست و مهم‌تر از مه معتقدیم که غدیر باید عامل وحدت امت اسلامی باشد و نگاه‌ها را به سمت رهبری صحیح اسلامی متوجه کند.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: انتخابات و تعیین سرنوشت مسئله مهمی است و همه ما وظیفه و تکلیف داریم که در پای صندوق‌های رأی حاضر شویم.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه برخی ممکن است بگویند که شرکت در انتخابات فایده ندارد و هیچ کسی کاری انجام نمی‌دهد، ادامه داد: گاهی برخی‌ها این شبهه را مطرح می‌کنند؛ در عین حال که معتقدیم مشکلاتی هم به ویژه در زمینه اقتصادی داریم، اما نباید کارهای بزرگی که در این 45 سال در کشور انجام شده است را نادیده بگیریم.

نورمفیدی با تأکید بر پرهیز از نگاه ناامیدانه و مأیوسانه اضافه کرد: تأکید بر شرکت در انتخابات به معنای نادیده گرفتن مشکلات نیست؛ اتفاقاً با حضور در پای صندوق‌های رأی و انتخاب کسی که توانمند باشد، این مشکلات هم برطرف خواهد شد. موضوع دیگری که باید به آن توجه کرد این است که شرکت گسترده مردم در انتخابات سبب قدرت و اقتدار کشور در مواجهه با دشمنان می‌شود. وقتی دشمنان ببینند که این مردم در صحنه حضور پیدا می‌کنند، مأیوس می‌شوند.

امام جمعه گرگان با طرح شبهه برخی افراد مبنی بر اینکه رأی مردم در انتخابات تأثیری ندارد و هر کسی را که خودشان بخواهند منصوب می‌کنند، گفت: این از آن حرف‌های بی‌منطق و بی‌ملاک است. ممکن است در جریان انتخابات تخلفی هم در گوشه و کناری رخ دهد اما اینکه یک جریانی در کشور وجود داشته باشد که رأی مردم را نادیده بگیرد، خلاف و تهمت ناروا به نظام اسلامی است.

وی ادامه داد: به هرحال عده‌ای همواره دروغ‌پردازی می‌کنند و به نظام، تهمت می‌زنند و مردم باید این جریان‌ها و افراد را بشناسند. شرکت در انتخابات هم تکلیف دینی و هم یک وظیفه شرعی و ملی است. مگر می‌شود انسان مؤمن و مسلمان باشد اما در قبال کشور و انقلاب، احساس مسئولیت نکند؟

نورمفیدی به نامزدها هم توصیه کرد که به‌گونه‌ای حرف بزنند و وعده دهند که توانایی عمل به آنها را داشته باشند. نامزدها در تبلیغات خود باید به مردم بگویند برای حل مشکلات کشور چه برنامه‌ای دارند و البته این برنامه باید عملیاتی باشد. نامزدها باید سعه صدر داشته و اخلاق مدار باشند. همه خوب حرف می‌زنند، اما برای حل مشکلات کشور به ویژه مشکلات اقتصادی و معیشتی، باید کسی را انتخاب کنیم که توان و قدرت کافی برای اجرای برنامه‌هایش را داشته باشد.

انتهای پیام/582/

نظر شما