شناسهٔ خبر: 67296949 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

حضور مردم در انتخابات نظام را به معنای واقعی کلمه قدرتمند می... -

اقتصاد ایران: بوشهر- امام جمعه عالی‌شهر گفت: حضور مردم در انتخابات نظام را به معنای واقعی کلمه قدرتمند می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد حمیدی نژاد در نماز جمعه عالی‌شهر با تبریک دهه امامت و ولایت اظهار کرد: برای اثبات اینکه بعد از رحلت پیامبر (ص) بلافاصله باید همه مسلمانان علی علیه السلام را به امامت قبول می‌کردند نیازی به مراجعه به احادیث نیست و تنها مراجعه به قرآن برای ما کافی است.

وی اضافه کرد: در سوره مائده آیه ۵۵ می‌فرماید سرپرست شما و کسی که اطاعت از او بر شما واجب است خداست و بعد پیامبر او و سپس کسانی که ایمان آورده‌اند و در حالی که در رکوع بودند زکات دادند، بزرگان علمای اهل سنت همه گفته‌اند که این آیه بعد از آنکه علی علیه السلام در حالی که نماز می‌خواند و به رکوع رفته بود انگشترش را به سائل داد نازل شده است.

امام جمعه عالی‌شهر افزود: آیه دیگر آیه ۶۷ سوره مائده می‌باشد که به پیامبر دستور می‌دهد آنچه که از طرف خدا بر تو نازل شده است را به مردم ابلاغ کن که اگر این کار نکنی انگار هیچکدام از وظایف پیامبری خودت را انجام نداده‌ای و بدان که خداوند تو را از آسیبی که از طرف مردم می‌ترسی به تو وارد شود حفظ می‌کند باز هم علمای اهل سنت می‌گویند این آیه در روز غدیر نازل شد که بعد از آن پیامبر (ص) علی علیه السلام را به عنوان جانشین خودش معرفی کرد.

وی خاطرنشان کرد: معلوم است که آنچه پیامبر مأمور شده ابلاغ کند یک موضوعی است که واکنش مردمی دارد و خطرناک است که می‌فرماید به تو آسیبی وارد نمی‌شود و آن نمی‌تواند چیزی جز امامت و ریاست امت باشد.

حمیدی نژاد با تبریک مجدد عید سعید غدیر خم تاکید کرد: باید بدانیم که غدیر مختص شیعه نیست بلکه مدل حکومت اسلامی است که همه مسلمانان را به سعادت می‌رساند الگویی که ارائه می‌دهد این است که همیشه باید افرادی مثل پیامبر بر مسلمانان حکومت کنند که دلسوز، دانشمند و با تقوا و نسبت به مشکلات مردم و رنج‌های آنان حساس باشند و شب و روز را برای حل مشکلات مردم نشناسند.

وی با اشاره به انتخابات گفت: مشارکت حداکثری که مورد تاکید امام عزیزمان است که می‌فرماید حضور پرشور در انتخابات در اقتدار نظام جمهوری اسلامی و اقتدار کشور تأثیر بی‌نظیری دارد یعنی هیچ چیزی هیچ ابزار قدرتی به اندازه حضور مردم قدرت افزا برای کشور نیست و حضور مردم نظام را به معنای واقعی کلمه قدرتمند می‌کند.

امام جمعه عالی‌شهر افزود: از اول انقلاب تا امروز دو تفکر و سیاست بوده که در کشور حکمرانی کرده، افراد مهم نیستند مهم تفکر آنهاست که با چه سیاستی می‌خواهند کشور را اداره کنند، روش تسلیم و سازش و اتکا به قدرت‌های غربی و دیپلماسی التماس یا روش استقامت، قدرت و انزجار از قدرت‌های غربی و اروپایی، تفکر امام و رهبر معظم و سیاست‌های ابلاغی.

وی تصریح کرد: تفکر امام و رهبر معظم و سیاست‌های ابلاغی این دو بزرگوار این است که باید در مقابل دشمن ایستادگی کرد و قدرتمند شد و مقاومت کرد که هر جا هم این تفکر انقلابی عملیاتی شده ما پیشرفت کرده‌ایم و دشمن را وادار به عقب نشینی کرده‌ایم اما هر وقت سازش کردیم و کوتاه آمدیم و التماس کردیم دشمن ما را تحقیر کرده و جلو آمده و ضربه زده است.

حمیدی‌نژاد بیان کرد: البته بعضی از نامزدها در سخن مرتب از اینکه می‌خواهیم بر اساس خواسته‌های رهبری عمل کنیم حرف می‌زنند اما می‌بینیم که افرادی را دور خودشان جمع کردند که در دوران مسئولیتشان بر خلاف سیاست‌ها و دستورات رهبری حرکت کردند ما باید به تفکر انقلابی مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن رأی بدهیم تا شاهد پیشرفت کشور باشیم.

نظر شما