شناسهٔ خبر: 67296846 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مردم انتظار دارند فردی که می خواهد رییس جمهور شود بااخلاق باشد

امام جمعه گرگان گفت: رعایت اخلاق بسیار مهم است مردم انتظار دارند فردی که می خواهد رئیس جمهور شود متخلق و با اخلاق باشد. امام جمعه گرگان گفت: رعایت اخلاق بسیار مهم است مردم انتظار دارند فردی که می خواهد رئیس جمهور شود متخلق و با اخلاق باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان ، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز جمعه ۱ تیر در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان با اشاره به آغاز هفته قوه قضائیه، گفت: در هفتم تیر حادثه بزرگی برای شخصیت های مهم، انقلابی و اسلامی پیش آمد و شهید بهشتی و ۷۲ تن در حادثه حزب جمهوری به شهادت رسیدند و این ایام به عنوان هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است.

امام جمعه گرگان افزود: امیدواریم روح و صلابت شهید بهشتی همیشه بر قوه قضائیه، قضات و مسئولان قوه قضائیه ما حاکم باشد و قضات ما توجه به این نکته اساسی همیشه داشته باشند.

وی با توجه به در پیش بودن عید غدیر افزود: مسئله غدیر مسئله بسیار مهمی است و مسئله غدیر باید عامل وحدت امت اسلامی باشد و باید نگاه ها را به سوی یک رهبری صحیح اسلامی همیشه متوجه کند که رهبری اسلامی یک چیز معمولی و ساده ای نیست.

وی ادامه داد: مسئله رهبری مسئله بسیار مهمی است و باید همه مسلمانان از حادثه غدیر به این نتیجه برسند که مسئله امامت و رهبری مسئله بسیار مهمی است و نباید به چیزهای معمولی و ساده اکتفا کنیم.

امام جمعه گرگان با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در هشتم تیرماه، گفت: انتخابات ریاست جمهوری مسئله بسیار مهمی است و همه وظیفه دارند در انتخابات شرکت کنند و پای صندوق های رای بروند و وظیفه شرعی و ملی شان را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد:عده ای حرف هایی می زنند و می گویند شرکت در انتخابات فایده ای ندارد و هر کسی بیاید نمی تواند کاری انجام دهد، آیا در این ۴۵ سال در این مملکت کاری انجام نشده است؟ در این سال ها کارهای بسیار بزرگی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه شرکت در انتخابات هم یک وظیفه دینی و تکلیف شرعی است، تاکید کرد: همه باید در این زمینه احساس مسئولیت کنند و حتی کسانی که انقلاب را هم قبول ندارند ولی به کشورشان که علاقمند هستند در این انتخابات شرکت کنند.

نماینده ولی فقیه در گلستان به نامزدهای ریاست جمهوری نیز توصیه کرد: طوری حرف بزنید که مردم متوجه شوند که مشکلات را چطوری می خواهید حل کنید، آیا این برنامه های عملیاتی است، بیهوده به مردم وعده ندهید که نمی توانید حل کنید. چیزهایی بگویید که بتوانید عمل کنید.

وی گفت: رعایت اخلاق بسیار مهم است مردم انتظار دارند فردی که می خواهد رئیس جمهور شود متخلق و با اخلاق باشد.

آیت الله نورمفیدی افزود: ما امروز در کشور مشکلات زیادی داریم و کسی که می خواهد رئیه جمهور شود باید قدرت و توان حل مشکلات را داشته باشد و برای حل مشکلات اقتصادی و معیشت مردم برنامه هایی را ارائه کند که عملی باشد و فقط وعده نباشد.

انتهای پیام/

نظر شما