شناسهٔ خبر: 67296828 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

استقبال حماس از تصمیم ارمنستان در به رسمیت شناختن فلسطین

تسنیم

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با صدور بیانیه‌ای از اقدام ارمنستان در به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال کرد و آن را گامی مهم عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز جمعه با صدور بیانیه‌ای از اقدام ارمنستان در به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال کرد.

جنبش حماس ضمن ابراز خرسندی از اقدام دولت ارمنستان مبنی بر به رسمیت شناختن دولت فلسطین، آن را گامی مهم در مسیر تثبیت به رسمیت شناختن بین‌المللی حقوق ملت فلسطین و آرمان‌های آن‌ها برای پایان دادن به اشغالگری و برپایی کشور مستقل به پایتختی قدس عنوان کرد.

این جنبش مجدداً از کشورهای جهان خواست تا اقدامات مشابهی برای حمایت از مبارزات ملت فلسطین علیه اشغالگری و انزوای رژیم جنایتکار صهیونیستی که همچنان به جنایت نسل کشی و پاکسازی قومی علیه مردم فلسطین ادامه می دهد، انجام دهند.

وزارت خارجه ارمنستان امروز جمعه در بیانیه ای با اشاره به رسمیت یافتن کشور فلسطین در این کشور اعلام کرد: ارمنستان در پلتفرم‌های مختلف بین المللی همواره از راه حل مسالمت آمیز و همه جانبه برای مشکل فلسطین حمایت کرده و از اصل «دو دولت» برای حل مناقشه اسرائیل و فلسطین حمایت کرده است.

در این بیانیه آمده است: ما متقاعد شده‌ایم که این تنها راه تضمین است که فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها می‌توانند خواسته‌های مشروع خود را محقق کنند. جمهوری ارمنستان بر اساس موارد فوق و با تاکید مجدد بر پایبندی خود به قوانین بین المللی و اصول برابری، حاکمیت و همزیستی مسالمت آمیز مردم، کشور فلسطین را به رسمیت می شناسد.

بیش از ۱۴۳ کشور فلسطین را به عنوان یک دولت مستقل به رسمیت شناخته اند.

نظر شما