شناسهٔ خبر: 67296808 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

نفت سپاهان فروش و تولیدات خود را افزایش داد - اکونیوز

اقتصاد ایران: رشد ۶۱درصدی فروش روغن‌موتور بنزینی و بیش از ۲برابر شدن تولید روغن‌موتور دیزلی در دوماهه نخست امسال نشان‌دهنده افزایش فروش و تولیدات شرکت نفت سپاهان است.

صاحب‌خبر -
- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در فروردین ماه امسال شرکت نفت سپاهان 3 هزار و 347 تن روغن‌موتور بنزینی تولید کرد که از این مقدار، حدود 95درصد آن به‌فروش رسید.

فروش 3 هزار و 167 تنی روغن موتور بنزینی تولیدی شرکت نفت سپاهان با نرخ فروش هر تن 54 میلیون و 335 هزار تومانی، در مجموع فروشی 172 میلیارد تومانی را در بازارهای داخلی برای این شرکت در نخستین ماه سال به همراه داشت.

در اردیبهشت‌ماه هم شاهد رشد تولید روغن‌موتور بنزینی در شرکت نفت سپاهان بودیم و هم مقدار فروش آن در بازارهای داخلی به طرز چشمگیری افزایش داشت.

در دومین ماه سال، 3 هزار و 415 تن روغن موتور بنزینی در این شرکت به تولید رسید اما مجموع فروش این شرکت در این ماه به 5 هزار و 112 تن رسید. در واقع نسبت فروش این ماه به تولیدات این ماه، به حدود 150 درصد رسید.

فروش 5 هزار و 112 تنی روغن موتور بنزینی تولیدی شرکت نفت سپاهان با نرخ فروش هر تن 55 میلیون و 603 هزار تومانی، در مجموع فروشی 284 میلیارد تومانی را در بازارهای داخلی برای این شرکت در اردیبهشت‌ماه به همراه داشت.

بررسی آمار تجمعی تولیدات و فروش روغن موتور بنزینی نفت سپاهان در دو ماه ابتدایی سال در گزارشات رسمی کدال نشان می‌دهد در این دو ماه، مجموع تولیدات روغن موتور بنزینی در این شرکت به 6 هزار و 762 تن رسید و فروش این محصول در بازارهای داخلی 8 هزار و 879 تن بود.

در مجموع در دوماهه ابتدایی سال جاری، فروش داخلی روغن موتور بنزینی نفت سپاهان 456 میلیارد تومان برای این شرکت درآمد به‌دنبال داشت.

مقایسه درآمد حاصل از فروش روغن موتور بنزینی نفت سپاهان در اردیبهشت‌ماه نسبت به فروردین‌ماه نشان دهنده رشد 65درصدی درآمد فروش این محصول پرتقاضا در بازار داخلی است؛ همچنین مقایسه میزان فروش این محصول در دو ماه اردیبهشت و فروردین، حاکی از رشد 61 درصدی فروش آن در دومین ماه سال است.

تولید روغن موتور دیزلی بیش از 2 برابر شد

در فروردین‌ماه امسال، تولید روغن موتور دیزلی در مجموعه شرکت نفت سپاهان 2 هزار و 433 تن بوده که این مقدار در اردیبهشت‌ماه به 5 هزار و 416 تن رسیده و رشدی بیش از دوبرابری داشته است.

تولید روغن موتوری دیزلی در شرکت نفت سپاهان در دوماهه ابتدایی سال جاری 7 هزار و 849 تن بوده که در مقایسه با تولیدات 7 هزار و 290 تنی این محصول در مدت مشابه سال قبل، رشد داشته است.

هم زمان با رشد تولید، مقدار فروش روغن موتورهای دیزلی هم از 2368 تن در فرودین‌ماه به 4454 تن در اردیبهشت‌ماه رسیده است.

رشد 31درصدی فروش داخلی محصولات نفت سپاهان

مجموع فروش داخلی محصولات تولیدی نفت سپاهان شامل روغن موتور بنزینی، روغن موتور دیزلی، سایر روغن های موتوری، روغن های صنعتی، گریس، ضدیخ، اسلاک واکس، روغن های فرایند، روغن پایه و پارافین در دوماهه ابتدایی امسال حدود 1683 میلیارد تومان بوده که نسبت به فروش 1286 میلیارد تومانی مدت مشابه سال قبل، رشدی 31درصدی را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

نظر شما