شناسهٔ خبر: 67296591 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

امام جمعه قم:

اخلاق انتخاباتی توسط نامزدها و ستادها رعایت شود

امام جمعه قم با اشاره به اینکه رعایت اخلاق انتخاباتی تا حد زیادی انجام شده است گفت: اگر هم نقصی وجود دارد باید رعایت این اخلاق در تمام ستادها و از سوی مردم و نامزدها به صورت جدی انجام شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز _جمعه یکم تیر_ در خطبه‌های نمازجمعه قم با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در انتخابات اظهار کرد: سرنوشت کشور در گرو مشارکت فعال مردم در انتخابات و انتخاب اصلح است.

وی افزود: مردم اگر بدانند اقتدار کشور و عزت ملت به انتخابات و مشارکت در آن وابسته است، نسبت به این امر اهتمام خواهند داشت.

امام جمعه قم با اشاره به سرمایه گذاری دشمنان برای کاهش مشارکت در انتخابات گفت: ملاک انتخاب اصلح ارزش‌های الهی و انقلابی است.

اعرافی پایبندی به قانون را یک الزام همگانی در جریان برگزاری انتخابات دانست و افزود: انتخابات فصل رقابت است و پس از آن دوران همبستگی و حل معضلات کشور بر پایه همکاری صمیمانه فرا خواهد رسید.

وی با بیان این مطلب که رعایت اخلاق انتخاباتی تا حدی انجام شده بیان کرد: اگر هم در مواردی خطا وجود دارد، از نامزدها، ستادها، مردم و طرف‌داران و از همه ما انتظار می‌رود، که پایبند اخلاق اسلامی در انتخابات باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور مشارکت بالا در انتخابات را راهی برای قطع طمع دشمنان از خاک این سرزمین دانست و گفت: امروز محور مقاومت و مظلومان فلسطینی دل در گرو جمهوری اسلامی دارند و هیچ چیز نباید امت اسلامی را از امر مهم فلسطین و نسل کشی ددمنشانه رژیم صهیونیستی غافل کند.

اعرافی با انتقاد از برخی دولت‌های اسلامی در همکاری و مشارکت مخفیانه با آمریکا و اسرائیل تاکید کرد: سازمان‌های بین المللی نیز در مقابل ظلمی که بر مردم غزه می‌شود، ساکت و بی اثر هستند.

وی با اشاره به اینکه اسرائیل در طول جنگ غزه هیچ دستاوردی جز جنایت نداشته اظهار کرد: دورانی که اسرائیل در مدت یک هفته چند کشور را تصاحب می‌کرد به پایان آمده و به برکت جمهوری اسلامی امروز مقاومت یک عنصر قدرتمند در منطقه است.

نظر شما