شناسهٔ خبر: 67296571 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تینال محیط زیست توسط معاون رئیس جمهور رونمایی شد

مجموعه تینال محیط زیست در قشم امروز با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد و جمعی دیگر از مسئولان و فعالان محیط زیستی در این جزیره رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، رونمایی از مجموعه تینال محیط زیست در حاشیه نشست تخصصی اثر تغییرات اقلیمی و تخریب محیط زیست بر روی خانواده به ویژه زنان در قشم انجام شد.

این مجموعه برای شناخت محیط طبیعی قشم، آموزش ارزش و اهمیت محیط زیست و ضوابط حفظ محیط زیست برای دستیابی به اهداف حفاظت محلی و در عین حال حفظ اقتصاد و معیشت منطقه گردآوری و تدوین شده است.

این مجموعه شامل شناخت‌نامه، دانستنی‌ها و اطلاعات، ضوابط و مقررات و آگاهی‌های محیط زیست جزیره جهانی قشم در مباحث مختلف محیط زیستی به زبان ساده است.

کتاب «میراث ماندگار جزیره قشم» نیز امروز با حضور انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم رونمایی شد.

این کتاب اثر هنرمند جوان قشم امین ابراهیمی درکوئی یکی از عکاسان و نویسندگان این منطقه است که میراث ناملموس جزیره را در قاب دوربین خود به تصویر درآورده و همراه توضیحاتی از این آثار به مخاطب ارایه کرده است.

این کتاب 144 صفحه‌ای به 2 زبان فارسی و انگلیسی و با همکاری و حمایت سازمان منطقه آزاد قشم و از سوی انتشارات پر سرخ چاپ و منتشر شده است.

بازدید معاون رئیس‌جمهور از موزه ژئوپارک جهانی قشم

موزه ژئوپارک جهانی قشم نیز امروز میزبان معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده بود.

بازدید انسیه خزعلی از این موزه در حاشیه برگزاری نشست تخصصی اثر تغییرات اقلیمی و تخریب محیط زیست به میزبانی قشم انجام شد.

خزعلی با همراهی عادل پیغامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از بخش‌های مختلف این موزه به ویژه بخش شبیه‌سازی شده اکوسیستم خلیج فارس و بخش مردم‌شناسی این موزه بازدید کرد.

موزه‌ استثنایی ژئوپارک قشم ظرفیت منحصر بفرد از تاریخ و طبیعت و جزایر چهارگانه قشم، لارک، هنگام و هرمز برای جذب گردشگران بیشتر در این جزیره است.

گردآوری مجموعه‌ای منحصربه‌فرد از تاریخ و طبیعت و جزایر چهارگانه قشم، لارک، هنگام و هرمز در دل موزه‌ ژئوپارک قشم، این مجموعه را به یک فضای استثنایی تبدیل کرده است.

در این موزه می‌توان یک‌هزار و 500 قطعه آبزی، 300 قطعه پرنده، 900 قطعه بندپا و خزنده، 400 قطعه حشره و 900 قطعه حیوان خشکی‌زی تاکسیدرمی شده را به تماشا نشست که حشره خوار کوتوله با حدود 2 گرم وزن، کوچکترین و نهنگ کوژ پشت با 45 تن وزن بزرگترین نمونه جانور این موزه هستند.

انتهای پیام/7558

نظر شما