شناسهٔ خبر: 67296442 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

امام جمعه موقت یزد:

شرکت نکردن در انتخابات قابل جبران نیست

امام جمعه موقت یزد انتخابات را عرصه تقوا دانست و گفت: مشارکت و حضور در انتخابات واجب دینی، میهنی و عرفی است و همه ما وظیفه داریم ضمن شرکت در انتخابات، فرد اصلح را انتخاب کنیم و شرکت نکردن در انتخابات قابل جبران نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، آیت‌الله سیدناصر محمدی، در خطبه‌های نماز جمعه امروز _جمعه اول تیر_ با اشاره به واقعه بزرگ غدیر اظهار کرد: در ایام غدیر و سه روزی که حجاج در منطقه غدیر خم با حضرت امیر المومنین علی (ع) بیعت می‌کردند خلیفه دوم سه بار با حضرت بیعت کرد اما پس از وفات پیامبر اکرم به عهد و بیعت خود نماند، اکنون در عرصه کنونی نیز برخی دم از ولایت و مقام معظم رهبری می‌زنند اما بعدها در عمل پایبند نخواهند بود.

وی انتخابات را عرصه تقوا دانست و افزود: مشارکت و حضور در انتخابات واجب دینی، میهنی و عرفی است و همه ما وظیفه داریم ضمن شرکت در انتخابات، فرد اصلح را انتخاب کنیم.

امام جمعه موقت یزد بیان کرد: شرکت نکردن در انتخابات قابل جبران نیست و اینکه مردم رأی بدهند یا ندهند و اینکه به چه کسی رأی بدهند و چه کسی را برای ریاست جمهوری انتخاب کنند تفاوت دارد.

محمدی تصریح کرد: مردم می‌توانند با کسب اطلاع از عده‌ای کارشناس فرد اصلح را تشخیص دهند، برخی اطلاعات سیاسی، اقتصادی و… را نمی‌دانند و می‌توانند از افراد مطلع بپرسند.

وی ادامه داد: متأسفانه عده‌ای حزب باد هستند و به دشمنان و شبکه‌های خارجی گوش می‌سپرند که اصلاً قابل قبول نیست.

امام جمعه موقت یزد تصریح کرد: وضعیت کشور ما گل و بلبل نیست اما شهید جمهور ما برای بهبود وضعیت کشور بسیار تلاش کرد اینکه کاندیدایی آماری دروغ بدهد مثلاً بگوید در کشور استاندار کرد نداریم به قومیت‌گرایی دامن زده است در حالی که در حال حاضر چندین استاندار کرد هم داریم.

محمدی بیان کرد: نباید حرفی بزنیم که قومیت‌های مختلف به جان هم بیفتند، اکنون دشمن ما همین کار می‌کند و دوقطبی‌های کاذب می‌سازند، نباید دروغ گفت چرا که موجب اختلاف بین گروه‌ها و اقوام و موجب کاهش مشارکت در انتخابات می‌شود.

نظر شما