شناسهٔ خبر: 67296429 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تایمز لندن: اسرائیل تلاش‌ برای ترور رهبران حماس را افزایش خواهد داد

لندن- ایرنا- روزنامه تایمز چاپ لندن که از رسانه‌های نزدیک به وزارت امور خارجه انگلیس بشمار می‌رود، روز جمعه در گزارشی به نقل از یک عنصر رژیم صهیونیستی ادعا کرد: (رژیم) اسرائیل تلاش‌های خود را برای ترور رهبران حماس افزایش خواهد داد تا این جنبش را به پذیرش توافق آتش‌بس در غزه وادار کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز جمعه ایرنا، تایمز به نقل از فرد یادشده که خواست نامش فاش نشود مدعی شد که به دلیل امتناع حماس از پذیرش توافق آتش‌بس، رژیم اسرائیل ادامه عملیات ترور علیه اعضای ارشد حماس برای آزادی اسرای خود را مشروع می‌داند.

به نوشته این نشریه، حماس از تل‌آویو خواسته که پیش از اجرای مرحله نخست طرح آتش‌بس، به عقب‌نشینی کامل از نوار غزه متعهد شود. موضع رژیم صهیونیستی نیز در این زمینه مشخص نیست؛ بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم پشت پرده به وزیر امور خارجه آمریکا گفته که از این طرح حمایت می‌کند اما در انظار عمومی اعلام کرده است که به مبارزه تا شکست حماس ادامه می‌دهد.

تایمز نوشت: مقامات ارشد امنیتی (رژیم) اسرائیل بر این باورند از آنجایی که حماس این توافق را رد کرده است، ترور بیشتر رهبران آن راهی برای تحت فشار قرار دادن حماس در راستای تغییر موضع خواهد بود.

طرح آتش‌بس در غزه، ادعایی است که رئیس جمهوری امریکا ۳۱ می ۲۰۲۴ برابر با ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ مطرح کرد و مدعی شد که رژیم صهیونیستی اسرائیل پیشنهاد جدیدی را برای توقف جنگ و تبادل اسرا ارائه کرده که از طریق قطر به حماس ارائه شده است. وی از طرفین خواست این فرصت را از دست ندهند و بر سر این پیشنهاد به توافق برسند.

در پی طرح بایدن، قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای برقراری آتش‌بس در غزه و آزادی اسرا با ۱۴ رای مثبت و یک رای ممتنع (روسیه) و بدون هیچ رای مخالفی در نشست ۱۰ ژوئن ۲۰۲۴ برابر با ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ شورای امنیت سازمان ملل تصویب شد.

تصویب این قطعنامه در حالی بود که در طول هشت ماه گذشته، آمریکا با حمایت قاطع از اسرائیل از تصویب هرگونه قطعنامه برقراری آتش بس در غزه ممانعت بعمل آورده بود.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در آخرین سفرش به فلسطین اشغالی ادعا کرد: حماس تغییرات متعددی را درباره طرح پیشنهادی مطرح کرده است که برخی از آنها قابل اجرا نیستند. در نتیجه، جنگ ادامه خواهد یافت و افراد بیشتری آسیب خواهند دید.

حماس پیشتر اعلام کرده بود از هر طرحی که به توقف دائمی جنگ و خروج کامل نظامیان صهیونیست از غزه منجر شود، استقبال می‌کند. این جنبش، ۲۲ خردادماه با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد که برای همکاری با طرف‌های میانجی در مورد اجرای قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در راستای خواسته‌های ملت و مقاومت فلسطین آمادگی دارد.

این درحالیست که رژیم صهیونیستی طی هشت ماه گذشته، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته و ضمن بستن تمام گذرگاه‌ها و جلوگیری از ورود کمک‌های امدادی، این منطقه را به یک ویرانه تبدیل کرده است.

بر اساس تازه ترین آمار وزارت بهداشت غزه، شمار شهدای جنگ اسرائیل در غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر۱۴۰۲) به ۳۷ هزار و ۳۹۶ نفر و شمار زخمی‌ها به ۸۵ هزار و ۵۲۳ نفر رسیده است.

نظر شما