شناسهٔ خبر: 67296392 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس دادگستری شهرستان ورامین :

۵۵ درصد از پرونده‌های ورودی به شعبه صلحی ورامین به سازش منجر می‌شود

ورامین- ایرنا- رئیس دادگستری شهرستان ورامین گفت: ۵۵ درصد از پرونده‌های ورودی به شعبه صلحی ورامین به سازش طرفین منجر می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدافشین موسوی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه ورامین که به مناسبت آغاز هفته قوه قضائیه در مصلای صاحب الزمان(عج) این شهرستان اقامه شد اظهار داشت: قوه قضاییه در اصل ۵۷ قانون اساسی از قوای سه گانه نظام مقدس جمهوری اسلامی است و تحت لوای رهبر معظم انقلاب وظایف خود را انجام می‌دهد و به عنوان قوه‌ای مستقل، پشتیبان حقوق فردی، اجتماعی و مسئول تحقق بخشیدن عدالت است.

۵۵ درصد از پرونده‌های ورودی به شعبه صلحی ورامین به سازش منجر می‌شود

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در دستگاه قضا ورامین گفت:در حال حاضر یک شعبه صلحی در دادسرای ورامین مشغول به فعالیت است که سالانه ۶ هزار پرونده واره این شعبه می‌شود که از این تعداد، ۵۵ درصد به صلح و سازش طرفین منجر می‌شود.

رئیس دادگستری شهرستان ورامین گفت: تا پیش از آغاز فعالیت بنده در دادسرای ورامین، ۴ شعبه حقوقی و ۴ شعبه کیفری فعالیت داشت که با افزوده شدن ۲ شعبه حقوقی، تعداد آن به ۶ شعبه افزایش یافته است.

وی همچنین از فعالیت ۱۲ شعبه حل اختلاف و ۳ شعبه سازشی در شهرستان ورامین خبر داد.

موسوی با اشاره مورد عملکرد دادسرای عمومی و انقلاب ورامین در سال ۱۴۰۲ گفت: سال گذشته ۴ هزار و ۴۰۰ پرونده وارد به دادسرای ورامین شده و در همین سال، ۵ هزار و ۷۱۵ پرونده مختومه شده و در اصل بیش از پرونده های ورودی ، خروجی داشتیم.

رئیس دادگستری ورامین افزود: در شعب سازشی شورای حل اختلاف نیز ۵۲ درصد پرونده ها منجر به صلح و سازش می شود، در قانون جدید پرونده های رسیدگی شده شوراهای حل اختلاف به دادگاه های صلح سپرده شده و شعب شوراهای حل اختلاف فقط به سازش می پردازند.

وی همچنین از اجرای طرح های حفاظت اجتماعی از قبیل برخورد و جمع آوری معتادان متجاهر، برخورد با اراذل و اوباش، جمع آوری موتورسیکلتهای فاید پلاک و پلاک مخدوش، نظارت بر امنیت پارک ها و تفرجگاه ها، برخورد با سارقان در سطح ورامین خبر داد.

رئیس دادگستری شهرستان ورامین با اشاره به در پیش بودن چهلمین روز از شهادت آیت الله رئیسی و همراهان شهید ایشان گفت: شهید رییسی خود را شاگرد آیت الله بهشتی می دانست و تقارن شهادت وی با هفته قوه قضاییه نشان از اتصال ایشان به روح عدالت است.

موسوی به لزوم شرکت آحاد مردم در انتخابات پیش رو تأکید کرد و افزود: امید است که با مشارکت آحاد مردم، فردی به عنوان رئیس جمهور از سوی مردم انتخاب شود که ادامه دهنده راه شهید رئیسی باشد.

اول تا هفتم تیرماه هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نظر شما