شناسهٔ خبر: 67296345 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

انتخابات ریاست‌جمهوری جلوه‌ای از حاکمیت اراده مردم است - اکونیوز

اقتصاد ایران: خرم‌آباد - نماینده ولی‌فقیه در لرستان تأکید کرد: انتخابات ریاست‌جمهوری جلوه‌ای از حاکمیت اراده مردم است و مشارکت حداکثری در آن به عظمت ایران می‌افزاید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه خرم‌آباد در سخنانی با سفارش همگان به رعایت تقوای الهی و با بیان اینکه انتخابات و مشارکت حداکثری در انتخابات همچون معجزه است، معجزه امید آفرینی برای دوستان و یاس و شکست برای دشمنان به ارمغان می‌آورد.

انتخابات ریاست‌جمهوری جلوه‌ای از حاکمیت اراده مردم است

وی با تأکید بر اینکه انتخابات و مشارکت حداکثری همان آثار معجزه را در کشور ما دارد چرا که پایه امنیت کشور ما بر دوش مردم نهاده شده است، گفت: ما کشوری نیستیم که امنیت کشورمان به‌وسیله زورگویان عالم تأمین شود، امنیت ما از روز اول پیروزی انقلاب و قبل از آن مردم در راهپیمایی‌ها شرکت می‌کردند، شهید و مجروح، زندانی و تبعید می‌شدند، بر دوش مردم بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، ادامه داد: پس آثار انتخابات و مشارکت حداکثری مانند آثار معجزه است.

حجت‌الاسلام شاهرخی با بیان اینکه شهادت سید محرومان، آیت‌الله «رئیسی» هنوز اندوه و غم را بر دل ما دارد، ولی این اندوه را مردم بصیر ما تبدیل به یک حماسه میلیونی کردند، این حماسه میلیونی حضور در تشییع‌جنازه رئیس‌جمهور شهید و در مجالس بزرگداشت، تبدیل به یک سرمایه اجتماعی برای ایران اسلامی تبدیل شد و اعتبار بین‌المللی ما را در چشم جهانیان افزایش داد.

وی افزود: باید با مشارکت حداکثری این اعتبار و سرمایه اجتماعی را حفظ کنیم، انتخابات ریاست‌جمهوری جلوه‌ای از حاکمیت اراده مردم است، هر چه مشارکت بیشتر باشد، اعتبار این کشور در مجامع بین‌المللی بیشتر خواهد شد.

مشارکت حداکثری بر عظمت ایران می‌افزاید

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه کشور ما دارای امکانات گوناگون نظامی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است، تصریح کرد: هیچ‌کدام از اینها به‌اندازه مشارکت حداکثری تأثیرگذار نیستند، مشارکت حداکثری بر عظمت ایران می‌افزاید و ایرانی را در چشم جهانیان عزیز می‌کند.

حجت‌الاسلام شاهرخی در ادامه با اشاره به اینکه انتخابات و مشارکت حداکثری امنیت آور است، گفت: فرزندان این ملت در گرم‌ترین و سردترین نقاط برای حفظ امنیت کشور متحمل دشوارترین رنج‌ها می‌شوند، گاهی شهید و گاهی مجروح می‌شوند، پس فرزندان این ملت در داخل و خارج از کشور به وظیفه خودشان که امنیت کشور است عمل کرده‌اند، با بیش از ۲۲۰ هزار شهید و هزاران جانباز. ما هم باید با حضور در پای صندوق‌های رأی که امنیت برای کشور به ارمغان می‌آورد به وظیفه خود عمل کنیم.

وی با تأکید بر اینکه قطعاً اگر شهدا در بین ما بودند آنها هم در مشارکت حداکثری شرکت و در پای صندوق‌های رأی حضور پیدا می‌کردند، ادامه داد: همه کسانی که مخاطبانی دارند، در درون خانه و بیرون خانه، هر صنفی، همه به حضور در پای صندوق‌های رأی دعوت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه انتخابات مسابقه برای خدمتگزاری است، بیان داشت: البته مرسوم رایج است در انتخابات که شخص داوطلب خودش را معرفی می‌کند، حامیانش او را معرفی می‌کنند، اما این معرفی باید در چارچوب قانون و آئین‌نامه باشد، ساختارشکنی نباشد، تبلیغ با ساختارشکنی تفاوت دارد، آنهایی که هشت سال این مملکت را تعطیل کردند، تلخی رویدادها را بر مردم تحمیل کردند، فتنه گرانی که در قضایای سال ۸۸ دخالت داشتند، بیانیه دادند، در جنگ ترکیبی سال ۱۴۰۱ با دشمنان این ملت هماهنگ عمل کردند، آسیب‌های زیادی به مردم تحمیل کردند، به‌جای اینکه مطالبه‌گری کنند، باید پاسخگوی کارها و آسیب‌هایی باشند که به این مملکت وارد کردند.

الان بعضی‌ها پیدا می‌شوند که برای فتنه‌گران اظهار نگرانی می‌کنند

حجت‌الاسلام شاهرخی، ادامه داد: می‌شنویم که دلسوز فتنه گرانی شده‌اند که با رأفت اسلامی مواجه شده‌اند، مگر همین فتنه‌گران نبودند که از خرداد ۸۸ تا دی‌ماه ۸۸ هفت ماه کشور را به آشوب کشاندند، مراکز فرهنگی، دینی و اقتصادی ما را به آتش کشاندند، سران فتنه بیانیه دادند، اینها را تشویق کردند، الان بعضی‌ها پیدا می‌شوند که برای فتنه‌گران اظهار نگرانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه البته در نظر اینها هر کسی که از آنها رأی بیاورد، انتخابات سالم است و آن کس اگر رأی نیاورد، از نظرشان انتخابات مخدوش است، گفت: این جز سابقه آنها است، آیا غیر از این است که مدافعان حرم هزاران فرسخ از این کشور رفتند تا داعشیان به این مردم آسیب نرسانند؟

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه فرهیختگان باید بعد از انتخابات جواب اینها را بدهند، گفت: شمایی که احساس وظیفه می‌کنید، منطقی، مستدل و کارشناسی شده جواب اینها را بدهید.

حجت‌الاسلام شاهرخی با تأکید بر اینکه رئیس‌جمهوری جایگاه والایی دارد، اختیارات زیادی به لحاظ قانونی به رئیس‌جمهور داده شده است، گفت: انتخاب وزرا و مدیران کل کشور باواسطه و بی‌واسطه در اختیار رئیس‌جمهور است، ثروت عظیم مردم که در قالب بودجه نوشته می‌شود نهایتاً در اختیار رئیس‌جمهور و کسانی که ایشان انتخاب می‌کند، است، امکانات مملکت در اختیار رئیس‌جمهور است، توزیع عادلانه در اختیار رئیس‌جمهور است، اگر شما رئیس‌جمهوری را انتخاب کنید که آن توانایی، دانایی، تعهد، زاویه با فتنه‌گران، داشته باشد، تخصص و تعهد لازم داشته باشد، یارانی که انتخاب می‌کند این خصوصیات را داشته باشد، طبیعتاً دستاوردهای انقلاب برای همگان شیرین خواهد بود، کلید این موفقیت در دستان شما مردم است.

وی، تصریح کرد: حضور مردم در راستای راهبرد انقلاب اسلامی هیچ جایگزینی ندارد، هیچ‌چیزی نمی‌تواند جایگزین حضور مردم در انقلاب اسلامی باشد، امیدواریم که این حماسه بزرگ با حضور همه شما در روز هشت تیر رقم خواهد خورد.

نظر شما