شناسهٔ خبر: 67296305 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

چه کسانی در لیست انتخاب به عنوان معاون اول دونالد ترامپ قرار دارند؟

در انتخابات ۲۰۲۴ ایالات متحده، دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری‌خواه است و بحث‌های زیادی پیرامون انتخاب معاون او وجود دارد. اسامی مختلفی برای این پست مطرح شده‌اند، از جمله مقامات سابق و چهره‌های سیاسی برجسته. انتظار می‌رود ترامپ تا کنوانسیون حزب جمهوری‌خواه در ماه جولای گزینه نهایی خود را معرفی کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران،  در انتخابات ۲۰۲۴ ایالات متحده، دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری‌خواه است و بحث‌های زیادی پیرامون انتخاب معاون او وجود دارد. اسامی مختلفی برای این پست مطرح شده‌اند، از جمله مقامات سابق و چهره‌های سیاسی برجسته. انتظار می‌رود ترامپ تا کنوانسیون حزب جمهوری‌خواه در ماه جولای گزینه نهایی خود را معرفی کند.

الجزیره در گزارشی در این باره می نویسد:  تاکنون، رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری 2024 ایالات متحده با غافلگیری های چندانی روبه رو نبوده است.  جو بایدن به عنوان رئیس جمهور فعلی، اعلام کرد در کنار کامالا هریس، معاون رئیس جمهور، مجدداً به عنوان نامزد دموکراتها در این انتخابات حضور خواهد داشت.  در میان جمهوری‌خواهان، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، مدت‌ها پیشتاز بوده و به سرعت و به‌شدت رقبای خود را در انتخابات مقدماتی حزب شکست داد.

با این حال، سوالی که وجود دارد این است که گزینه ترامپ برای معاونت رئیس جمهور چه کسی خواهد بود. در حالی که معاونت ریاست جمهوری قدرت محدودی در سیاست ایالات متحده دارد، انتخابات گذشته نشان داده است که این انتخاب می تواند کمک شایانی به کمپین انتخاباتی نامزدها بکند.  با توجه به اینکه انتظار می رود رقابت بین ترامپ و بایدن فشرده باشد، انتخاب معاون رئیس جمهور جمهوری خواه امسال می تواند بسیار مهم باشد. انتظار می‌رود ترامپ در هفته‌های آینده، درست پیش از انتخابات پنجم نوامبر، انتخاب خود را علنی کند.  الجزیره به نامزدهای احتمالی ترامپ، نظرات آنها و آنچه که آنها می توانند برای کمک به جمهوری خواهان 2024 انجام دهند، نگاهی انداخته است:

 

الیز استفنیک، نماینده کنگره آمریکا

انتخابات 2024 آمریکا

هنگامی که استفنیک برای اولین بار در سال 2014 به مجلس نمایندگان انتخاب شد، جوانترین زنی در تاریخ بود که به این مجلس پیوست. او در آن زمان 30 ساله بود. او از آن زمان به یک ستاره در حال ظهور در حزب جمهوری خواه تبدیل شده که نماینده منطقه 21 نیویورک است.

استفنیک در حال حاضر به عنوان رئیس کنفرانس جمهوری خواهان مجلس، نقش شماره سه رهبری جمهوری خواهان در مجلس را بر عهده دارد. او همچنین یکی از سرسخت ترین حامیان ترامپ در کنگره است. استفنیک که از ادعاهای نادرست ترامپ مبنی بر دزدیده شدن انتخابات 2020 از طریق تقلب گسترده در رأی دهندگان حمایت کرده است، در میان 147 قانونگذار جمهوری خواه بود که به تأیید پیروزی بایدن در انتخابات رأی منفی دادند.

او در اوایل سال جاری زمانی که از یک جلسه استماع کنگره برای سرکوب روسای دانشگاه‌های ایالات متحده در مورد اعتراضات طرفدار فلسطین در دانشگاه‌هایشان استفاده کرد و مدیران را متهم کرد که اجازه می‌دهند یهودی‌ستیزی کنترل نشود، توجه ملی را به خود جلب کرد.

اما منتقدان اشاره کرده اند که خود استفنیک به دلیل ارسال پیام های تبعیض آمیز مورد انتقاد قرار گرفته است. به عنوان مثال، در سال 2021، کمپین او تبلیغاتی منتشر کرد که هشدار می داد مهاجرت ها به امریکا «رای دهندگان فعلی ما را تحت الشعاع قرار می دهد و اکثریت لیبرال دائمی ایجاد می کند.»

منتقدان می گویند که این پیام منعکس کننده به اصطلاح «تئوری جایگزینی بزرگ» بود، یک نظریه توطئه برتری طلبانه سفیدپوستان که به دروغ ادعا می کند که سفیدپوستان در نتیجه توطئه ای برای افزایش مهاجرت غیرسفیدپوستان جایگزین می شوند. این نظریه در حمله به کنیسه ای در پیتسبورگ در سال 2018 مورد استناد قرار گرفت که یکی از مرگبارترین موارد خشونت ضد یهودی در تاریخ اخیر ایالات متحده بود.

در هفته‌های اخیر، استفنیک برای نشان دادن حمایت از اسرائیل در حالی که این رژیم جنگی مرگبار در نوار غزه به راه انداخته، به تل آویو کرده است. او همچنین محکومیت ترامپ به اتهامات جنایتکارانه در نیویورک را به شدت محکوم کرد و گفت که این حکم نتیجه یک سیستم قضایی متقلب است.

 

تیم اسکات، سناتور آمریکایی

انتخابات 2024 آمریکا

او به عنوان تنها جمهوری‌خواه سیاه‌پوست در سنای ایالات متحده و سیاستمدار کارولینای جنوبی در ماه می سال گذشته وارد رقابت‌های انتخاباتی ریاست‌جمهوری شد  اما قبل از شروع انتخابات مقدماتی از ادامه رقابت کناره‌گیری و از ترامپ حمایت کرد. رئیس‌جمهور سابق اسکات را پس از دریافت تأییدیه‌اش به عنوان «یک سیاستمدار بزرگ» تحسین کرد.

از آن زمان، اسکات یکی از حامیان برجسته ترامپ بوده و در بسیاری از مصاحبه های خبری تلویزیونی آمریکا از رئیس جمهور سابق دفاع کرده و در مسیر مبارزات انتخاباتی به او پیوسته است. اوایل این ماه، رسانه‌های ایالات متحده گزارش دادند که اسکات تلاش‌هایی را به ارزش بیش از 14 میلیون دلار آغاز کرده  تا رای‌دهندگان سیاه‌پوست را به حمایت از جمهوری‌خواهان در ایالت‌های اصلی میدان نبرد در نوامبر تشویق کند : حزب جمهوری خواه، ما به شما آزادی پیشنهاد می کنیم. آنها (دموکرات ها) به شما ظلم و ستم می کنند و ما پول  را به شما پیشنهاد می کنیم. آنها هیچ پولی به شما نمی دهند.

اسکات  که مرتباً از اعتقادات خود به عنوان یک مسیحی مایه می گذارد، متعهد شده  که از آزادی مذهبی در برابر آنچه که به گفته او "حمله" توسط چپ افراطی است محافظت کند و قول داده است که سیستم آموزشی را اصلاح کند.

 

جیمز دیوید ونس، سناتور آمریکایی

انتخابات 2024 آمریکا

ونس در سال 2022 پس از موفقیت کتاب خود به نام «مرثیه هیل بیلی» وارد سیاست ایالات متحده شد. این کتاب یک شرح حال و خاطرات از زندگی نویسنده در مناطق روستایی و فقرزده آمریکا است. این کتاب به بررسی مشکلات و چالش‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی افرادی که در مناطق روستایی آپالاچیا (بخصوص در ایالت‌های اوهایو و کنتاکی) زندگی می‌کنند، می‌پردازد. ونس در این کتاب داستان زندگی خودش را از کودکی تا بزرگسالی روایت می‌کند و توضیح می‌دهد که چگونه با وجود مشکلات خانوادگی و اجتماعی توانست بر این مشکلات غلبه کند و به موفقیت‌های حرفه‌ای دست یابد. او در کتابش به موضوعاتی مانند اعتیاد، فقر، ناپایداری خانوادگی و فقدان فرصت‌های آموزشی و شغلی پرداخته و تحلیل‌هایی از ریشه‌های فرهنگی و اجتماعی این مشکلات ارائه می‌دهد.این کتاب علاوه بر اینکه یک روایت شخصی است، به عنوان یک بررسی اجتماعی نیز مورد توجه قرار گرفته و به ویژه در زمان انتشارش در سال ۲۰۱۶، در آمریکا بحث‌های زیادی را در مورد مشکلات جوامع روستایی و نابرابری‌های اجتماعی برانگیخت.

ونس از دانشکده حقوق ییل فارغ‌التحصیل شد و در طول جنگ عراق در ارتش ایالات متحده خدمت کرد و سپس به عنوان نماینده ایالت اوهایو در مجلس سنا انتخاب شد. او به لطف انتقادات شدیدش از دولت بایدن، به ویژه در مورد مسائلی مانند اقتصاد و مهاجرت، نامی برای خود دست و پا کرده است. استقبال او از مسائل به اصطلاح «جنگ فرهنگی» نیز او را به یک عزیز محافظه کاران به ویژه در میان پایگاه ترامپ تبدیل کرده است.  ونس از تاریخچه خانوادگی و زندگی خود در کودکی  استفاده کرده تا خود را به عنوان مدافع سفیدپوستان آمریکایی طبقه کارگر نشان دهد.

 

تام کاتن، سناتور آمریکایی

انتخابات 2024 آمریکا

یک سناتور آمریکایی از ایالت آرکانزاس  در مورد طیف وسیعی از مسائل داخلی صریح صحبت می کند، اما بیشتر تمرکز او بر روی سیاست خارجی بوده است. او مدافع سرسخت اسرائیل است و اخیراً به گروهی از قانونگذاران آمریکایی پیوست که قوانینی را برای تحریم دادگاه کیفری بین‌المللی در صورت پیگیری حکم دستگیری رهبران اسرائیلی متهم به ارتکاب جنایات جنگی در غزه ارائه کردند. کاتن که با نگرانی از اینکه ترامپ در صورت انتخاب شدن می‌تواند کمک به اوکراین را کاهش دهد، از رئیس‌جمهور سابق دفاع کرد و گفت که «از قدرت و بقای اوکراین حمایت می‌کند» زیرا این کشور از تهاجم گسترده روسیه دفاع می‌کند. در حالی که ترامپ نسبت به ادامه کمک های ایالات متحده به کی یف تردید دارد،  کاتن اخیرا به لایحه عظیمی که شامل 61 میلیارد دلار برای اوکراین بود، رأی مثبت داد.

کاتن نظرات قاطعی درباره روابط چین و آمریکا دارد و نگرانی‌های بسیاری را در این زمینه بیان کرده است. او معتقد است که چین تهدیدی جدی برای امنیت ملی و اقتصادی آمریکا است. از دیدگاه کاتن، سیاست‌های چین در حوزه‌های مختلف از جمله نظامی، فناوری و اقتصادی می‌تواند تاثیرات منفی بر منافع و امنیت ایالات متحده داشته باشد . کاتن همچنین بر این باور است که شرکت‌های چینی مانند تیک‌تاک به دلیل وابستگی به دولت چین می‌توانند برای جمع‌آوری اطلاعات و نفوذ در جوامع غربی مورد استفاده قرار گیرند. او به طور خاص به خطرات امنیتی ناشی از استفاده از فناوری‌های چینی اشاره کرده و معتقد است که شرکت‌هایی مانند تیک‌تاک باید یا روابط خود را با دولت چین قطع کنند یا با ممنوعیت فعالیت در آمریکا مواجه شوند. تام کاتن روابط چین و آمریکا را بسیار حساس و پیچیده می‌داند و بر لزوم اقدامات جدی و هماهنگ برای مقابله با تهدیدات ناشی از چین تاکید دارد.

 

داگ برگم، فرماندار داکوتای شمالی

انتخابات 2024 آمریکا

او که مدیر سابق نرم افزار و مولتی میلیونر بود، در ماه دسامبر به تلاش طولانی خود برای نامزدی ریاست جمهوری جمهوری خواه پایان داد و حدود یک ماه بعد از ترامپ حمایت کرد.او برای ایجاد انگیزه اولیه برای مبارزات انتخاباتی خود، به ویژه در پیش از مناظره های ریاست جمهوری جمهوری خواهان در سال گذشته، تلاش کرده بود. کمپین او در ابتدا با ارائه کارت های هدیه در ازای کمک های مالی کمپین، سرپا ماند. این اقدام به او اجازه داد تا حداقل تعداد اهداکنندگان را برای واجد شرایط بودن برای دو مناظره اول حزب داشته باشد. ترامپ پس از دریافت تاییدیه برگم از خود از مهارت تجاری او تمجید کرد و به یک ایستگاه رادیویی داکوتای شمالی گفت: من همیشه برای داگ احترام زیادی قائل بوده ام.

برگم مدرک کارشناسی خود را در رشته حسابداری از دانشگاه ایالتی داکوتای شمالی و مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه استنفورد دریافت کرده است. او شرکت Great Plains Software را تأسیس کرد که بعدها توسط مایکروسافت خریداری شد و برگم به عنوان یکی از مدیران ارشد در مایکروسافت فعالیت کرد. به عنوان فرماندار داکوتای شمالی، او قانون ممنوعیت تقریباً کامل سقط جنین و همچنین قانونی را امضا کرد که ارائه مراقبت های بهداشتی تأیید کننده جنسیت برای اکثر کودکان زیر سن قانونی را جرم می داند. برگم و سایر قانونگذاران جمهوری خواه ماه گذشته برای نشان دادن حمایت از ترامپ در جریان محاکمه او  به شهر نیویورک سفر کردند. برگم این پرونده را با عنوان «دخالت در انتخابات» محکوم کرد.

 

مارکو روبیو، سناتور آمریکایی

انتخابات 2024 آمریکا

جمهوری خواه فلوریدا یکی از باتجربه ترین سیاستمدارانی است که در فهرست نهایی ترامپ برای معاونت رئیس جمهور قرار گرفته هرچند که رئیس جمهور سابق سابقه مبارزه با او را دارد. روبیو، پسر مهاجران کوبایی، از سال 2011 نماینده فلوریدا در مجلس سنای آمریکا بوده است. او در سال 2016 به دنبال نامزدی ریاست جمهوری جمهوری خواهان بود و در این رقابت با ترامپ روبرو شد. آنها اغلب در طول رقابت‌های مقدماتی دست به تخریب شخصی یکدیگر هم زده اند.  به عنوان مثال، روبیو ترامپ را یک «هنرمند شیاد» خواند و گفت که او رقابت سال 2016 را به «یکی از مبتذل‌ترین نمایش‌ها در تاریخ سیاسی آمریکا» تبدیل کرده است. ترامپ روبیو را سبک وزن توصیف کرد. او همچنین با تحقیر سناتور فلوریدا را مارکو کوچک نامید.

اما روبیو از آن زمان رئیس‌جمهور سابق را در آغوش گرفته و از او دفاع کرده و محکومیت اخیر ترامپ در پرونده دادگاه نیویورک را خدشه ای زشت به  شهرت ایالات متحده خوانده است. سناتور فلوریدا گفته است که می خواهد مرز ایالات متحده و مکزیک را ایمن کند و از ممنوعیت 15 هفته ای سقط جنین در این ایالت حمایت کرده است. در زمینه سیاست خارجی، روبیو از جناح جنگ طلب حزب جمهوری خواه می آید و سیاست های تندرو علیه کوبا، ایران و چین را ترویج می کند. انتخاب روبیو به‌عنوان معاون رئیس‌جمهور، یک پیچیدگی جزئی برای کمپین ترامپ ایجاد می‌کند: دوازدهمین متمم قانون اساسی ایالات متحده می‌گوید که نامزدهای ریاست‌جمهوری و معاونان رئیس‌جمهور نمی‌توانند از یک ایالت باشند. ترامپ و روبیو هر دو ساکن فلوریدا هستند. اما اگر روبیو منتخب ترامپ باشد، می تواند قبل از انتخابات محل اقامت رسمی خود را تغییر دهد.

اخبار مرتبط

انتهای پیام

نظر شما