شناسهٔ خبر: 67296186 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

امام جمعه کرج:

نباید از انتخاب اصلح ساده گذشت/ رقابت نامزدها را رصد کنید

امام جمعه کرج با اشاره به در پیش بودن چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در میدان رقابت‌های انتخاباتی باید خیلی از امور را در انتخاب نامزد اصلح مدنظر قرار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، آیت‌الله سید محمد مهدی حسینی همدانی، ظهر امروز _جمعه یکم تیر_ در خطبه‌های نماز جمعه کرج، اظهار کرد: یکی از ملاک‌ها در انتخاب این است که آیا فرد در مسیر ولایت قرار داد یا مقابل آن؟

وی با تاکید بر اینکه با رأی دادن باید به تکلیف خود عمل کنیم، افزود: بنابراین با شناسایی و بررسی نامزدها انتخاب اصلح را داشت.

امام جمعه کرج یادآور شد: در میزگردها و مناظرات به خوبی می‌شود اصلح را انتخاب کرد، چراکه از نوع استدلال، حوصله، عملکرد و درجایی که سابقه داشتند نامزدها یا فرصت‌هایی که برای خدمت داشتند بررسی لازم را می‌توان داشت.

زیبنده نظام اسلامی رقابت انتخاباتی در مسیر اخلاق‌مداری است

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: آنچه زیبنده نظام اسلامی است، رقابت انتخاباتی در مسیر اخلاق‌مداری است به ویژه که رهبر معظم انقلاب فرمودند از لجن‌پراکنی پرهیز شود.

وی اضافه کرد: گاهی افراد به صراحت در چشم ملت نگاه می‌کنند و دروغ می‌گویند.

حسینی همدانی در ادامه با اشاره به انتخابات استان البرز و تشکیل ستادها گفت: برخی از اطرافیان من ممکن است در ستادها فعالیت کنند، اما ارتباطی با من ندارد و کسی نمی‌داند من به چه کسی رأی می‌دهم.

شاخص‌های رهبر معظم انقلاب در انتخابات مدنظر قرار گیرد

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: شاخص‌هایی که رهبر معظم انقلاب بیان فرمودند در انتخابات مدنظر قرار گیرد، در داخل کشور نیروی کارآمد داریم و کسی نباید به غیر از این را مدنظر قرار دهد.

وی تاکید کرد: یک شاخص خوب آن است که ببینیم چه کسی از چه کسی حمایت می‌کند، آقایان این سرمایه عظیمی که امروز داریم به برکت خون شهدا است آن را حفظ کنید.

هیچکس از امکانات عمومی برای تبلیغات انتخاباتی استفاده نکند

وی در ادامه تاکید کرد: هیچکس از امکانات عمومی به نفع کاندیدای خاص استفاده نکند و دقت نظر لازم در این زمینه نیز در استان البرز وجود داشته باشد.

امام جمعه کرج با اشاره به فرا رسیدن روز عید غدیر خم این روز را یکی از اعیاد مهم برشمرد و گفت: غدیر یک فرهنگ اصیل و فطری است و پیام روشن آن حکومت و مدیریت بوده که در این زمینه یکی از مهمترین ویژگی‌ها مرزبندی با دشمنان خدا و ولی خدا است.

وی یادآور شد: تلاش می‌شود مکتب رسول الله (ص) را زمین بزنند، استکبار جهانی، رژیم غاصب و عده‌ای در داخل کشور اگر فرصت پیدا کنند، این اقدام را انجام می‌دهند.

حسینی همدانی تاکید کرد: بنابراین باید در مسیر درست قدم برداشت و هر جمعه آمریکا را لعنت کرد.

مناسبت‌های ولادت امام هادی (ع) و امام موسی کاظم (ع) از دیگر محورهای موضوعی بود که امام جمعه کرج به آن‌ها پرداخت و از نمازگزاران خواست که جریان فکری اسلام ناب و مرزبندی با دشمنان دین که مورد تاکید این امامان بوده است را مدنظر قراردهند.

وی با اشاره به هفته قوه قضائیه و مناسبت تاریخی شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن اضافه کرد: کارهای مفیدی در دستگاه قضا استان البرز انجام شده که جای تشکر دارد.

صرفه‌جویی در آب جدی گرفته شود

نماینده ولی فقیه در استان البرز یادآور شد: در نگهداری و مصرف آب نباید سهل‌انگاری باشد و اگر آب شرب در آبیاری بوستان‌ها استفاده شود، خلاف است.

وی اضافه کرد: باید از آب خام برای آبیاری استفاده کرد و آب شرب مردم را به چمن ندهید، بنابراین این مهم به آبفا گفته شده تا به شهرداری تذکرات لازم را بدهند و اگر گوش داده نشد آب را قطع کنید.

امام جمعه کرج گفت: در همین چمن مقابل مصلی گفته بودند آب چاه برای آبیاری استفاده می‌شود که تست کردم و آب شهر بود باید موضوع آب شرب را جدی گرفت.

وی ادامه داد: کسی مالک آب نیست، نمی‌توانید بگویید پولش را می‌دهید و هرجور دلتان می‌خواهد مصرف کنید، چراکه شما پول تصفیه و انتقال آب از سد را می‌دهید.

نظر شما