شناسهٔ خبر: 67296160 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

امام جمعه شیراز:

بلند کردن پرچم عدالت با رای دادن محقق خواهد شد

آیت‌الله «دژکام» با اشاره به در پیش رو بودن چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: رأی دادن ایرانی‌ها یعنی ملت ایران می‌خواهند دوباره پرچم عدالت را بلند کنند؛ حضور قوی و حداکثری ملت ایران در انتخابات یعنی ما معتقدیم با وجود همه ظلم استکبار، فطرت بشر با عشق به عدالت آفریده شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، آیت‌الله «لطف‌الله دژکام» امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه در استان فارس در خطبه‌های نمازجمعه امروز شیراز با اشاره به تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: برخی کاندیدا‌ها فقط به بیان درد و مشکلات مردم می‌پردازند، اما راه حل ارائه نمی‌دهند؛ همه مردم می‌دانند فلان درد را دارند، باید راه حل ارائه و به این مهم پرداخته شود که راه حل مشکلات مردم چیست.
 
امام جمعه شیراز اظهار کرد: اصلاح ساختار بودجه، رفع مشکلات صندوق بازنشستگی، توزیع عادلانه درآمد، ارتقای تولید محصولات کشاورزی، رشد تولید، توسعه مسکن، اقتصاد دریا محور، ارتقا نظام سلامت، ارتقا فرهنگ عمومی، حل مشکل خانواده و جمعیت، پیشبرد اهداف در حوزه صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی، ارتقای نظام آموزشی و نظام علمی، فناوری و پژوهشی و اصلاح نظام اداری تیتر سرفصل‌های برنامه هفتم هستند که باید از سوی کاندیدا‌ها مورد توجه قرار بگیرد.
 
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: برخی می‌خواهند از نو چرخ را اختراع کنند، چرخ ساخته شده باید راه بیفتد و کار کند تا مردم زندگی کنند، علما، اهل علم و اهل فضل از دانشگاهی تا حوزوی باید مسائل و مشکلات جامعه را مطالعه و مطالبه کنند؛ استاد دانشگاه و حوزه نمی‌تواند از این مسایل بی‌اطلاع باشد؛ باید هم خوب یاد بگیریم هم خوب یاد دهیم و هم خوب از رییس جمهور انتخابی مطالبه کنیم.
 
این استاد دانشگاه با اشاره به ملزومات خدمت به مردم، خاطرنشان کرد: این ذهنیت را که تازه می‌خواهیم فکر کنیم که باید چه کار کنیم را می‌بایست کنار بگذاریم، در شرایط کنونی حاصل چندین دهه تفکر علما و فرهیختگان جمع شده و یکی از میان مردم باید پیدا شود و این ایده‌ها را اجرایی کند. امیدواریم بهترینی که بتواند در این مسیر خدمت کند انتخاب و منشا خدمت شود.
 
دژکام گفت: برخی در مناظره‌ها دنبال این هستند که چه کسی لم کار را برای اجرایی شدن برنامه‌ها بلد است، سرفصل‌های برنامه هفتم مشخص شده و باید به آن عمل شود.
 
نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران در روز جمعه هشتم تیرماه از همه مردم فارس دعوت کرد که حضور حداکثری در این رویداد داشته باشند.
 
دژکام افزود: رأی دادن ایرانی‌ها یعنی ملت ایران می‌خواهند دوباره پرچم عدالت را بلند کنند؛ حضور قوی و حداکثری ملت ایران در انتخابات یعنی ما معتقدیم با وجود همه ظلم استکبار، فطرت بشر با عشق به عدالت آفریده شده است.
 
بنابه گفته این استاد حوزه علمیه، امام زمان (عج) برای اجرای عدالت می‌آید و یکی از معانی رأی دادن ملت ایران این است که امام زمان (عج) هست، زنده هست و می‌آید؛ جهانیان چه چیزی را انکار می‌کنید؟ وعده الهی را انکار می‌کنید؟ این وعده خداست که امام زمان (عج) برای اجرای عدالت می‌آید.
 
امام جمعه شیراز گفت: رأی دادن من و شما رای دادن به عقیده‌ای است که در قانون اساسی نوشته شده؛ این حکومت می‌خواهد زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) باشد؛ رأی دادن قدم اول است و در گام دوم باید بین شش نفری که صلاحیت آنها برای حضور در انتخابات تأیید شده بگردیم و ببینم رویکرد کدامیک از آنها به عدالت نزدیکتر است و عادل را به میدان بفرستیم؛ عدالت شرط مهم این انتخاب است.
 
نماینده ولی فقیه در استان فارس اضافه کرد: در این انتخاب باید عادل را پیدا کنیم، کسی که بتواند دستورات و قوانین خوب مصوب شده را اجرا کند، امروز برنامه هفتم برای پنج سال آینده مصوب شده، این قانون دارد سامان می‌یابد و قانون برای آن است که رییس جمهور بداند باید چه کند و مردم از او چه مطالبه‌ای داشته باشند.
 
امام جمعه شیراز ادامه داد: در ایام دهه ولایت و در آستانه عید سعید غدیر خم هستیم و امشب هم میلاد مسعود دهمین اختر تابناک ولایت و امامت حضرت امام هادی (ع) را پیش رو داریم که جا دارد از این ایام به نحو احسن بهره ببریم و دعا‌ها و زیارت‌نامه‌ها را مطالعه کنیم.
 
دژکام گفت: اگر امروز در جهان اسلام جبهه مقاومتی وجود دارد، درس این مقاومت را امیرالمومنین علی (ع) به ما داده است؛ جبهه مقاومت زیر پرچم علی (ع) جبهه مقاومت شده است.
 
نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: عادل علی (ع) است و صدای عدالت از حلقوم علی بن ابیطالب بلند می‌شود؛ اگر هنوز آبرویی برای عدالت در دنیا مانده به خاطر این است که علی (ع) پرچم‌دار عدالت است.
 
وی بر ضرورت عادل بودن اداره‌کنندگان کشور تأکید کرد و گفت: ایران و جهان اسلام نیز افتخار می‌کند که زیر پرچم این مرد الهی است، او شیر خداست که عدالت را برای بشریت به نمایش گذاشت.
 
امام جمعه شیراز در خطبه‌های دوم نمازجمعه هم گفت: مناسبت‌های متعددی در هفته آینده پیش رو داریم، اولین مناسبت میلاد مسعود امام هادی (ع) در روز شنبه است و در پایان هفته نیز میلاد امام موسی کاظم (ع) هفتمین آفتاب تابنده امامت و ولایت را در پیش داریم، این دو میلاد فرخنده را تبریک می‌گوییم و گرامی می‌داریم.
 
دژکام درباره عید سعید غدیر خم گفت: باید عید سعید غدیر را ویژه برگزار کنیم؛ غدیر را کم‌توجهی کردیم که بچه حضرت زهرا (س) را وسط صحرای کربلا تنهایی گرفتند و کشتند؛ مردم باید به غدیر اهمیت بدهند؛ غدیر باید به گونه‌ای برگزار شود که غلغله راه بیفتد.
 
وی بر اهمیت برگزاری برنامه‌های باکیفیت در عید غدیر تأکید کرد و گفت: در طول این سال‌ها کار‌های خوبی برای برگزاری برنامه‌های عید غدیر انجام شده، باید دیده شود و معلوم شود که هر گوشه ایران اسلامی یک کانون خروشنده و جوشنده برای امامت و ولایت و عشق به اهل بیت (ع) عصمت و طهارت است.
 
امام جمعه شیراز ادامه داد: برنامه‌ریزی شده که برای شب و روز عید غدیر برنامه‌های مفصلی برگزار شود، اما ویژه‌ترین وقت ظهر روز عید غدیر و بلند کردن دست امام علی (ع) توسط پیامبربود.
 
وی بر اهمیت شرکت در نماز عید غدیر تأکید کرد و افزود: جمعیت نماز عید غدیر از نماز جمعه بیشتر است؛ این اتفاق ارزشمندی است و نشان دهنده این است که ما غدیر را فراموش نکردیم؛ برای ظهر عید غدیر باید برنامه‌ریزی جدی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)! داشته باشیم.
 
نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: همه تلاش کنند بهترین پذیرایی انجام شود؛ دعوت همگانی است همه باید بیایند، همه باید هم میزبان و هم مهمان باشند؛ امیدواریم شاهد حضور انبوه و دسته‌جمعی مردم در روز عید غدیر در حرم مطهر شاهچراغ (ع) باشیم و این جشن امسال از هرسال بهتر برگزار شود.
 
آیت‌الله دژکام ادامه داد: چشم من روشن است که شیراز در این زمینه خیلی خوب حرکت می‌کند، اگرچه انعکاس رسانه‌ای متناسب با اوج‌کار و برنامه‌هایی که انجام می‌شود نیست؛ باید انعکاس بهتری از سوی رسانه‌ها انجام شود.
 
این استاد حوزه علمیه در ادامه به اعمال عید غدیر اشاره کرد و افزود: اعمال روز عید غدیر بسیار زیاد است و اطعام کردن در این روز از مهمترین اعمال است، فقط یک گوشه از شهر شیراز برای ۱۱۰ هزار نفر غذا طبخ می‌شود و جا دارد این کار بزرگ منعکس شود.
 
امام جمعه شیراز اظهار کرد: در روز عید غدیر هر که هر چه می‌تواند عیدی و هدیه دهد، مبلغ آن مهم نیست مهم اظهار و ابراز خوشحالی ست. در این روز باید عیدی بدهیم و عیدی بگیریم.
 
انتهای پیام/

نظر شما