شناسهٔ خبر: 67296103 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

آیت الله علم الهدی: باید مانند دولت سیزدهم به‌دنبال خنثی‌سازی تحریم‌ها باشیم

امام جمعه مشهد گفت: راه حل، خنثی‌سازی تحریم‌هاست، یعنی همان کاری که در دولت سیزدهم انجام شد و نفت را استخراج کردند، صادر کردند و پولش را هم گرفتند و آمریکا هم هیچ غلطی نتوانست بکند.

صاحب‌خبر -

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز (اول تیر ماه) در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی (علیه‌السلام) با اشاره به فرارسیدن ایام انتخابات، اظهار کرد: مدیریت اجرایی و سیره شهید آیت‌الله رئیسی این بود که مکتب حاج قاسم را در همه ابعاد و زوایای مختلف ادامه دهد. حاج قاسم سرباز رهبری در عرصه دفاع نظامی و جهاد بود، اما شهید آیت‌الله رئیسی مکتب سربازی رهبری را در عرصه سیاست، مدیریت و ارتباطات بین‌المللی توسعه داد و هر جا که می‌رفت، تصریح می‌کرد که من یک طلبه ساده و سرباز رهبری هستم.

وی ادامه داد: در مکتب سلیمانی، سربازی رهبری به معنی سربازی حجت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) است و ادامه مکتب حاج قاسم به این است که هر کسی در عرصه‌های سیاست و اداره کشور ظاهر شد، باید تداوم‌بخش این مبانی و ارزش‌ها باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: معیار و ملاک اصلی در انتخاب اصلح، انتخاب کسی است که مکتب حاج قاسم را ادامه می‌دهد نه کسی که در مقابل مقام ولایت و رهبری به‌عنوان یک اهرم قدرت قرار بگیرد و منویات خودش در هر خط سیاسی را اجرا کند. شما در انتخاب اصلح باید دنبال این‌چنین معیار و ملاکی باشید. رهبر معظم انقلاب در عرصه سیاست خارجی تاکید دارند که فاصله از غرب، گسستن از حیطه فشار کشورهای غرب و توسعه چند برابری بازار و ارتباطات بین‌المللی باید محقق شود.

علم‌الهدی گفت: این خط و توصیه رهبری بود که ما نباید به غرب تکیه کنیم و به آن امیدوار باشیم. اینکه بعضی دوستان می‌گویند برای شکست تحریم‌ها باید با غرب ارتباط برقرار کنیم، این امر با نظریات رهبری در دیپلماسی و امور بین‌الملل سازگار نیست. شما تجربه کردید. یک بار ما آمدیم با آمریکا و غرب وارد مذاکره شدیم و برجام به‌دست آمد، اما خیانت آن‌ها را دیدیم.

وی با اشاره به آیات ۵۵ تا ۶۱ سوره مبارکه انفال، ادامه داد: این برادر بزرگواری که استناد می‌کند به سوره انفال، همان آیه می‌گوید «وَإِنْ جَنَحُوا لِلسَّلْمِ فَاجْنَحْ لَهَا» یعنی اگر کفار با شما کوتاه آمدند، شما هم صلح کنید. الان واقعاً وضع این‌طور است؟ آیا دشمن ما کوتاه آمده است؟ اصلاً آیا در جریان برجام ما کوتاه آمدیم یا آمریکا کوتاه آمد؟ ما بتن ریختیم در قلب رآکتورمان یا آمریکا ریخت؟ ما سانتریفیوژها را مثل حلبی از جا کندیم یا آمریکا کند؟ رئیس‌ جمهور آن روز آمریکا با کمال وقاحت گفت، من برجام را باطل کردم و هیچ چیز آن را قبول ندارم.

امام جمعه مشهد بیان کرد: خودتان یک زمان می‌گفتید اگر تحریم‌ها حل نشود، آب نخواهیم داشت. الان باز می‌گویید اگر تحریم‌ها حل نشود، نان نخواهیم داشت راه حل، خنثی‌سازی تحریم‌هاست.

علم‌الهدی ادامه داد: مردم ما به چشم خودشان دیدند که نتیجه مذاکره با آمریکا، اروپا و غرب چه شد و چه افتضاحی پیش آمد. ما هستی خود را دادیم و کوتاه آمدیم، اما آن‌ها بر رذالت خودشان افزودند و حتی چندین تحریم را بر گذشته اضافه کردند. ما با شیطان ناپاکی با این کیفیت مواجهیم. 

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی امام جمعه مشهد، وی بیان کرد: این مردم بیدار و هوشیارند و خیلی خوب می‌فهمند. این ملت همه چیز را در طول ۴۵ سال عمر انقلاب تجربه کرده است. ما رذالت‌ها و جنایت‌های زیادی از آمریکا دیده‌ایم. این‌ها فقط در یک صورت راضی می‌شوند و اینکه ما دست از اسلام برداریم، پیامبر (ص) و اهل بیت او را فراموش کنیم و دین را کنار بگذاریم. فقط شاید آن زمان این‌ها راضی شوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تأکید کرد: خیلی مردم با وفا و عزیزی هستید. شما با این انقلاب و نظام همراه شده‌اید. ۴۵ سال است پای کار امام زمان (عج) و نایب برحق او هستید. اینجور ایستادگی کرده‌اید و نه‌تنها خسته نشده‌اید بلکه امروزتان به مراتب قوی‌تر و منسجم‌تر از دیروزتان هستید.

نظر شما