شناسهٔ خبر: 67295939 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

با پیگیری نماینده جیرفت وعَنبرآباد

ایجاد دو شهرک صنعتی دردوشهرستان جنوبی کرمان

شهرک‌های صنعتی ۳ جیرفت و شهرک ۲ عَنبرآباد با دستور وزیر صمت ایجاد خواهند شد وبه زودی زمین آن تامین می‌شود.

صاحب‌خبر -
ایجاد دو شهرک صنعتی دردوشهرستان جنوبی کرمان
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ، نماینده مردم جیرفت وعنبرآباد بیان کرد:ظرفت بالای معدنی در پهنه شهرستانهای جیرفت و عنبرآباد فرصت خوبی برای ایجاد اشتغال و استفاده از این نعمت خدادادی در جهت پیشرفت منطقه در کنار صنعت کشاورزی است.
دکتر بهنام سعیدی مشکل عدم وجود زیر ساخت های مناسب سرمایه گذاری نظیر برق،آب و جاده های دسترسی  در پهنه های معدنی جیرفت و عنبرآباد را یکی از مشکلات اساسی دانست. 
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با هدف ایجاد بستر مناسب سرمایه گذاری در جیرفت و عنبرآباد و دعوت از سرمایه گذاران شهرکهای صنعتی جیرفت ۳ و شهرک ۲ عنبرآباد با دستور وزیر ایجاد خواهند شد که با تامین ۹۰۰ هکتار زمین شهرک صنعتی ۳ جیرفت برای استقرار واحدهای صنعتی با تامین به موقع زیر ساختها در جیرفت انجام خواهد شد.
دکتر بهنام سعیدی با بیان اینکه ارتباط سرمایه گذران با بانک صنعت و‌معدن در منطقه بایستی با یک تردد ۲۵۰ کیلومتری با مرکز استان انجام شود که هر سرمایه برای انجام تسهیلات تکلیفی بایستی این مسیر را طی نماید که با پیگیری  وزیر اقتصاد و با همکاری وزیر صمت زمینه لازم برای استقرار بانک صنعت و معدن فراهم شود.
 
وی با بیان اینکه تامین تکلیف شدن چارت اداره کل صمت جنوب کرمان از اهمیت ویژه ای در حوزه خدمت رسانی به مردم و سرمایه گذران است بیان کرد: با پیگیرهای انجام شده از طریق وزیر صمت و انجام مراحل سازمان امور استخدامی به جد به دنبال تعیین تکلیف کردن چارت سازمانی این مجموعه هستیم تا ضمن ایجاد جایگاه های شغلی مناسب از ظرفیت مهندسان متخصص این مجموعه با امنیت شغلی بهتری استفاده کنیم.
 
نماینده مردم شهرستانهای جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به معطل ماندن  پروانه بهره برداری معدن مس کرور بخش جبالبارز جنوبی عنبرآباد به مدت بیش از  ۶ سال که شرکت صنایع مس اقدام موثری را انجام نداد پروانه بهره برداری باطل و به شرکت پارت گوال واگذار شد تا روند بهره برداری از معدن و ایجاد اشتغال را دنبال کند که از زمان ۳ ماهه به این معدن یک ماه گذشته است که این شرکت موظف شده است ظرف مدت ۳ ماه اقدامات استقرار را انجام دهد.

 

نظر شما