شناسهٔ خبر: 67295743 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خطیب جمعه جیرفت: انتخاب اصلح با تحقیق ممکن است

جیرفت- ایرنا- امام جمعه موقت جیرفت گفت: انتخاب اصلح با تحقیق انجام می‌شود و در قیامت باید پاسخگوی رای خود باشیم. 

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام روح الله اکبری نیا در خطبه‌های این هفته نماز جمعه جیرفت اظهار کرد: در انتخاب نمی توان به حرف کس دیگری گوش داد، چون در قیامت رای ما را از دیگران نمی‌خواهند بلکه از ما می‌پرسند برای چه این انتخاب را کردی؟.
وی از مردم خواهان حضور حداکثری در انتخابات پیش رو شد و ادامه داد: یک رییس جمهور با خدماتی که به نظام دارد و نیز با زاویه ای که با دشمن دارد می‌تواند سرعت قطار انقلاب را بیشتر یا کمتر کند.
خطیب جمعه جیرفت اظهار امیدواری کرد که یک رییس جمهور مثل شهید خدمت آیت الله رییسی که دغدغه مردم داشته باشد، خانه نشین و دفترنشین نباشد انتخاب کنیم.
اکبری نیا تاکید کرد: مشارکت در انتخابات را فراموش نکنید و همه را نیز تشویق کنید که در این عرصه شرکت کنند.

وی با یادآوری سخنان رهبر معظم انقلاب که انتخابات یک روز است ولی تاثیرات این انتخاب چند سال است افزود: پس باید  در انتخاب دقت لازم را داشته باشیم.
امام جمعه موقت جیرفت با بیان اینکه یکی از راه‌های انتخاب اصلح بررسی اطرافیان یک کاندیدا است که فرد با آن اشخاص شناخته می‌شود ادامه داد: باید دید این افراد قبلا چه شعاری دادند، آیا به آن شعار عمل کردند و پیشینه آنها چیست.

وی ضمن تبریک عید غدیر گفت: نگین انگشتر اسلام، غدیر و ولایت است‌ و خدای تبارک و تعالی را شکر می‌کنیم که در زمره پیروان علی (ع) هستیم.
اکبری نیا افزود: امروز تاثیر غدیر برای خیلی از مردم دنیا خصوصا جوانان و کسانی که اهل تحقیق هستند، مثل اربعین است که آنها را به سوی پذیرش اسلام می‌آورد.
وی اضافه کرد: غدیر یکی از ابزارهای بزرگی است که آدمهای پاک را از لجنزار آمریکا و اروپا به سمت مکتب عصمت و طهارت می آورد.
خطیب جمعه جیرفت با یاد کردن از سالروز هفت تیر و شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یارانش ادامه داد: این انقلاب با همه توطئه‌ها و شهادت هزاران شهید مثل بهشتی و حاج قاسم به مسیر خود ادامه می‌دهد.
وی با بیان اینکه مردم توقعاتی همچون کاهش اطاله دادرسی از دستگاه قضایی دارند، افزود: در سال‌های اخیر واقعا این بحث اطاله دادرسی کم و کمتر می‌شود و زودتر به نتیجه می‌رسد که این کار به دست قضات توانمند، باتقوا و مخلص ما در حال انجام است.

اکبری نیا تاکید کرد: مردم خواستار برخورد خوب از کارکنان دادگستری و قضات با وجود ازدحام و تعدد پرونده‌ها هستند و می‌خواهند ارتباط خوبی وجود داشته باشد.

وی حضور برخی قضات و وکلای دادگستری در مساجد و پاسخگویی به مردم را قابل تحسین دانست.

نظر شما