شناسهٔ خبر: 67295729 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

هشدار وقوع رگبار و تندباد لحظه‌ای در اصفهان/افزایش تدریجی دمای هوا تداوم دارد

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به هشدار سطح زرد از تداوم شرایط باد و گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا، رگبار محلی، رعدوبرق، وزش باد به نسبت شدید تا شدید و تندباد لحظه‌ای در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر امواج متناوب از نیمه شمالی استان است، بر این اساس با توجه به ایجاد شرایط همرفتی با خود بارش‌هایی به صورت رگبار محلی و رعدوبرق در مناطقی از نیمه غربی استان طی امروز خواهد داشت.

وی افزود: بر این اساس از امروز تا اواسط هفته آینده در مناطق شمالی، شرقی، مرکزی و جنوبی استان، شرایط وزش باد به نسبت شدید تا شدید و تندباد لحظه‌ای در ساعات بعدازظهر مهیا است که با گردوخاک و کاهش کیفیت هوا و دید همراه است.

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره هشدار سطح زرد با تداوم شرایط باد و گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا از اوایل امروز تا اواخر وقت دوشنبه چهارم تیر در استان، تصریح کرد: فعالیت این سامانه شهرستان‌های آران و بیدگل، اردستان، انارک، بادرود، خور و بیابانک، برخوار (دولت‌آباد)، زواره، شهرضا، فرودگاه اصفهان، کاشان، کبوترآباد، کوهپایه، لنجان (زرین‌شهر)، مبارکه، مهاباد، مورچه خورت، شاهین‌شهر و میمه، نائین، نجف‌آباد، ورزنه و شهر اصفهان را در برمی‌گیرد.

وی نسبت به کم شدن شعاع دید به‌ویژه در محورهای شرق و شمال استان و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال هشدار داده و گفت: شهروندان به‌ویژه گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه (سالمندان، افراد دارای بیماری‌های تنفسی و قلبی، زنان باردار و کودکان کمتر از پنج سال) از حضور در فضای باز بپرهیزند.

امینی تاکید کرد: لزوم پرهیز افراد از کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، عدم جابجایی با گلایدر و بالگرد، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهن‌سال و عدم سم یا محلول‌پاشی باغات و مزارع و استفاده از قیم برای نهال‌ها و بسته نگه داشتن درب سالن‌های پرورشی (دام، طیور و ماهی) توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان یک تا دو درجه افزایش خواهد داشت، روند دما از بعدازظهر شنبه تا روز دوشنبه افزایش تدریجی را تجربه خواهد کرد، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۶ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۲۱ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان پیرامون اینکه امروز دمای هوا در هیچ‌کدام از شهرستان‌های اصفهان بالاتر از ۴۰ درجه سانتی‌گراد ثبت نشده است، خاطرنشان کرد: چوپانان با دمای ۳۹ درجه سانتی‌گراد و بویین میاندشت با کمینه دمای ۹ درجه به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

نظر شما