شناسهٔ خبر: 67295638 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جهان صنعت | لینک خبر

دیش قابل‌حمل اینترنت ماهواره‌ای «استارلینک مینی» رونمایی شد

تحریریه جهان صنعت نیوز

ابعاد دیش جدید اینترنت ماهواره‌ای اسپیس‌ایکس که استارلینک مینی نام دارد به کاربران اجازه می‌دهد آن را به‌راحتی در کوله‌پشتی خود قرار دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس دانش و فناوری جهان صنعت نیوز، اسپیس‌ایکس از نسخه‌ی کوچک‌تر و قابل‌حمل‌تر اینترنت ماهواره‌ای خود با نام استارلینک مینی رونمایی کرد. ابعاد دیش جدید به‌قدری کوچک است که کاربران می‌توانند آن را به‌راحتی در کوله پشتی قرار دهند.

بر اساس اعلام تک‌کرانچ، مشتریان استارلینک می‌توانند کیت مینی را با قیمت ۵۹۹ دلار خریداری کنند که ۱۰۰ دلار گران‌تر از نسخه‌ی استاندارد استارلینک است. خریداران این محصول همچنین می‌توانند با پرداخت ماهانه‌ ۳۰ دلار بسته‌ی رومینگ مینی را به‌همراه سرویس کنونی خود خریداری کنند اما حجم اینترنت در بسته‌ی جدید به ۵۰ گیگابایت در ماه محدود شده است.

با درنظر گرفتن مشخصات استارلینک مینی و بسته‌های اینترنت ویژه‌ی آن، هزینه‌ی ماهانه‌ی هر مشترک استارلینک خانگی با سرویس استاندارد به ۱۵۰ دلار می‌رسد. این شرکت قصد دارد قیمت کیت مینی را کاهش دهد اما درحال‌حاضر، امکان خرید بسته‌ی رومینگ مینی به‌صورت جداگانه وجود ندارد.

اسپیس‌ایکس می‌گوید: «هدف ما کاهش قیمت استارلینک برای افراد سراسر جهان است؛ جایی‌که اتصال به اینترنت برای آن‌ها گران یا به‌طور کلی غیرممکن است. به‌هر حال در مناطقی با مصرف بالا که استارلینک مینی تقاضای بیشتری روی شبکه‌ی ماهواره‌ای ایجاد می‌کند، ما ابتدا تعداد محدودی از کیت‌های استارلینک مینی را با قیمت ۵۹۹ دلار عرضه می‌کنیم.»

آنتن استارلینک مینی با وزن خالص ۱٫۱۳ کیلوگرم به‌همراه پایه، بسیار سبک به‌نظر می‌رسد و فقط حدود ۶۰ درصد وزن دیش استارلینک استاندارد را دارد. سرویس جدید همچنین از حداکثر سرعت دانلود بیش‌از ۱۰۰ مگابیت‌برثانیه پشتیبانی می‌کند.

اولین دستگاه‌های استارلینک مینی در جولای سال جاری (تیر و مرداد ۱۴۰۳) به‌دست کاربران می‌رسند. بی‌شک این گزینه برای مسافران جذاب خواهد بود. طبق اعلام ایلان ماسک، درصورت قطع شدن خطوط ثابت، مینی می‌تواند گزینه‌ای کم‌هزینه و عالی برای دسترسی به اینترنت باشد.

استارلینک، سرویس محبوب اینترنت ماهواره‌ای اسپیس‌ایکس است که اکنون بیش‌از ۶٬۰۰۰ ماهواره‌ی ‌درحال گردش به‌دور زمین شبکه‌ی اتصال آن را تأمین می‌کنند. این سرویس درحال‌حاضر بیش‌از سه میلیون مشترک در ۱۰۰ کشور جهان دارد.

منبع: زومیت

نظر شما