شناسهٔ خبر: 67295572 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس‌کل دادگستری کردستان:

۶۲ زندانی در کردستان مشمول عفو مقام معظم رهبری شدند

رئیس‌کل دادگستری کردستان گفت: به مناسبت اعیاد قربان و غدیر ۶۲ زندانی در استان کردستان مشمول عفو مقام معظم رهبری شدند و در هفته قوه قضاییه آزاد می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی، امروز _جمعه یکم تیر_ در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مسجد جامع شهر سنندج اظهار کرد: دستگاه قضائی یکی از دستگاه‌های با حجم کاری بسیار زیاد است که فقط در سال گذشته ۵۰۹ هزار پرونده به این مجموعه در استان وارد شده است.

وی با بیان اینکه زمان رسیدگی به پرونده‌های قضائی در استان کاهش یافته است، افزود: طی هفته جاری سه شعبه جدید دادگاه در بخش‌های حسین آباد، اورامانات و زرینه دیواندره در استان به افتتاح رسیدند.

رئیس‌کل دادگستری کردستان با اشاره به اینکه در حوزه احقاق حقوق عامه ۷۰ درصد در استان رشد داشته‌ایم، گفت: در این راستا در حوزه مفاسد اداری، جرایم شهرداری و شوراها، منابع آب، فرار مالیاتی و اجرای پروژه‌های عمرانی، دستگاه قضائی استان ورود کرده است.

حسینی ادامه داد: در حوزه کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و اشتغال زندانیان نیز اقدامات خوبی در استان صورت گرفته و به همکاران قضائی استان توصیه شده است از بازداشت‌های غیرضروری خودداری کنند.

آزادی ۳۰۵ زندانی جرایم غیرعمد در سال گذشته

وی به رشد ۱۵۰ درصدی در عملکرد ستاد دیه استان نیز اشاره و اضافه کرد: سال گذشته ۳۰۵ زندانی جرایم غیرعمد با مجموع ۱۶۲ میلیارد تومان محکومیت از زندان آزاد شدند.

رئیس‌کل دادگستری کردستان خاطرنشان کرد: در حوزه عفو محکومان نیز ۱۰۰ نفر زندانی را در سال جاری پیشنهاد داده بودیم که به مناسبت اعیاد قربان و غدیر با آزادی ۶۲ نفر از آن‌ها موافقت شده و مشمول عفو مقام معظم رهبری قرار گرفتند.

حسینی به انجام ۸۰ هزار ملاقات مردمی مسئولان قضائی استان در سال گذشته نیز اشاره کرد و افزود: آمار تردد مراجعان به دادگستری و سازمان‌های تابعه دستگاه قضائی استان در سال گذشته بالغ بر سه میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بوده است.

وی در پایان خواستار پررنگ‌تر شدن ارزش‌های دینی و اسلامی همچون مسئله عفو و گذشت در استان شد و گفت: اگر فرهنگ عفو و گذشت و صلح و سازش بیشتر در استان گسترش یابد حجم بسیاری از پرونده‌های قضائی کمتر خواهد شد.

نظر شما