شناسهٔ خبر: 67295479 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه دشتی:

حضور حماسی مردم در انتخابات بن‌بست‌شکن و افق‌گشا است

بوشهر- امام جمعه دشتی گفت: مردم با حضور حماسی خود در انتخابات هشتم تیرماه دشمنان را مأیوس، ناامید و رسوا کرده و افق‌های جدیدی باز می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی زاهد دوست در نماز جمعه خورموج با گرامیداشت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: از صدر اسلام تاکنون، جریان تبلیغ و مبلغان دینی نقش بسزایی در معرفی دین و اقبال مردم به آن داشته است.

وی اضافه کرد: در هر عصری، جریان تبلیغ قدرتمند و توانمند بوده است، قدرت دین در بالاترین منصه ظهور خویش، در جامعه نقش‌آفرینی کرده است و به همین دلیل است که طاغوت‌ها، با همه اختلاف و تشتت‌شان، در ستیز با جریان تبلیغ دین با هم مشترک بودند.

امام جمعه دشتی بیان کرد: مسئولان و مدیران اجرایی با حمایت خود از جریان تبلیغ و مبلغین زمینه توفیق بیشتر این عزیزان در راستای ترویج معارف دین را فراهم نمایند.

وی با اشاره به آغاز هفته قوه قضائیه تصریح کرد: قوه قضائیه در قانون اساسی نقشی بی‌بدیل و استثنایی در نظام حکمرانی اسلامی دارد، لذا باید همه همت خود را برای احقاق حق و رسیدن به داد مظلوم به کار گیرد.

زاهددوست با اشاره به هفته صرفه‌جویی در مصرف آب افزود: صرفه‌جویی در مصرف آب و برق ضروری است و با پرهیز از مصرف بیهوده، امکان استفاده از آب و برق را برای سایر شهروندان و مردم روستاها فراهم نمائیم.

وی ادامه داد: سریع‌ترین، کارآمدترین و تنها راه مقابله با تنش‌های آبی حال‌حاضر و پیش‌رو تغییر و اصلاح نحوه نگرش تک تک افراد جامعه به مقوله مصرف در منابع کشور به‌خصوص منابع آبی است.

مشارکت حداکثری در انتخابات، موجب اعتبار و آبروی کشور

وی با بیان اینکه انتخابات و معجزه حضور مردم بن‌بست‌شکن و افق‌گشا است اظهار کرد: مشارکت حداکثری در انتخابات، موجب اعتبار و آبروی کشور و همچون سنگری مستحکم کشور را از هر آسیبی مصون سازد.

زاهددوست ادامه داد: اگر حضور مردم ضعیف شود، دشمنان فکر می‌کنند می‌کنند که بین مردم و نظام فاصله افتاده لذا به زیاده خواهی و تعرض به کشور امیدوار می‌شوند. اما به لطف الهی مردم با حضور حماسی خود دشمنان را مأیوس و ناامید و رسوا خواهند کرد.

وی ادامه داد: وقتی دشمنان نگاه می‌کنند و می‌بینند که مردم پشت سر نظام هستند، از تعرض و دست درازی و طمع به این انقلاب قطع امید می‌کند.

امام جمعه دشتی گفت: برخی در این ایام انتخابات سخن از ادامه ندادن و بستن راه شهدای خدمت و دولت سیزدهم کردند، البته این خواسته خود این افراد و همفکران آنهاست اما ملت ایران مصمم است که راه پر افتخار شهدای خدمت را ادامه دهند و از این طریق به قله‌های سعادت و پیشرفت نائل شوند.

وی اظهار کرد: راه اندازی سد دشت پلنگ، از وقوع سیلاب‌های ویرانگر جلوگیری، و سالانه بالغ بر ۷۲ میلیون متر مکعب آب ذخیره و به صورت برنامه ریزی شده در اختیار بخش‌های مختلف قرار خواهد گرفت.

زاهددوست اضافه کرد: پیشرفت فیزیکی سد دشت پلنگ به درصد قابل توجهی رسیده و در صورت تخصیص بودجه بزودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: از وزارت نیرو انتظار داریم مشکل اعتبار فاینانس این پروژه مهم که از یادگارهای دولت سیزدهم و شهید آیت الله رئیسی است، در اسرع وقت حل کند، تا طعم شیرین این پروژه مهم به کام مردم بنشیند.

نظر شما