شناسهٔ خبر: 67295153 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

درخواست عجیب الهام علی اف!

رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در پی حل‌وفصل مناقشه قره‌باغ، در گفت‌وگویی از وزیر امور خارجه آمریکا خواست که «گروه مینسک» سازمان امنیت و همکاری اروپا را که برای میانجیگری در جهت حل‌وفصل این مناقشه تشکیل شده بود منحل کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در گفت‌وگویی با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت واشنگتن به فعالیت میانجیگری‌های گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا درباره مناقشه قره‌باغ پایان دهد.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که دفتر ریاست‌جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای اعلام کرد: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در ۲۰ ژوئن تماسی تلفنی با الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان داشت.

به نقل از ایسنا علی‌اف تاکید کرد که پایان دادن به فعالیت‌های گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا و دیگر نهادهای مرتبط برای خاتمه رسمی این مناقشه که مربوط به گذشته است، مدت زیادی است که به تعویق افتاه است.

گروه مینسک این سازمان به رهبری سه کشور روسیه، آمریکا و فرانسه در سال ۱۹۹۲ به منظور میانجیگری بر سر اختلاف آذربایجان و ارمنستان ایجاد شد. باکو در ماه ژوئن به ایروان پیشنهاد کرد که به اتفاق هم از سازمان امنیت و همکاری اروپا بخواهند پس از کنترل کامل منطقه قره‌باغ توسط آذربایجان در سال گذشته، این گروه را منحل کند.

311311

نظر شما