شناسهٔ خبر: 67295102 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

توقف حملات یمن به توقف تجاوز به غزه مشروط شد

ايسنا : رئیس هیات مذاکره کننده ملی یمن تصریح کرد که عملیات یمن حیطه سلطه غرب به ویژه آمریکا و انگلیس را از میان برد.

صاحب‌خبر -

محمد عبدالسلام، رئیس هیات مذاکره‌کننده ملی یمن تاکید کرد: «مردم یمن با موضعی صریح و آشکار در حمایت از نوار غزه بر اساس وابستگی و تعلق مذهبی و اخلاقی خود مشارکت کردند.»

خبر مرتبط
آمریکا و انگلیس به بندر الحدیده یمن حمله کردند

شبکه «المسیره» در این باره اعلام کرد که آمریکا و انگلیس امروز حمله تجاوزکارانه جدیدی را به خاک یمن انجام دادند.

وی با تاکید بر اینکه این عملیات به اهداف خود در تمام سطوح دست یافت، توضیح داد که عملیات یمن حیطه سلطه غرب به ویژه آمریکا و انگلیس را از میان برد.

عبدالسلام خاطرنشان کرد: «عملیات یمن به یک هدف مهم یعنی از بین بردن فرقه‌گرایی منفور در یمن دست یافت، آنهم پس از اینکه اسرائیل و ایالات متحده چندین دهه تلاش کردند تا از طریق برخی کشورهای مطیع و سازشگر درگیری را عربی-فارسی نشان دهند.»

وی تاکید کرد که «موضع یمن به معنای واقعی، اولویت دادن به موضوع فلسطین بر موضع ما»، با وجود شرایط دشواری است که یمنی‌ها آن را تجربه می‌کنند.

تجاوز به یمن شکست خواهد خورد

عبدالسلام درخصوص عملیات نظامی آمریکا و انگلیس به المیادین گفت: «آنها برای حفاظت از اسرائیل آمده‌اند و به دلیل موضع روشن و تأثیرگذار یمنی‌ها در قبال کشتی‌های اسرائیلی که به سمت اسرائیل حرکت می‌کنند؛ آنها برای ایجاد ثبات نیامده‌اند.»

وی با اشاره به اینکه اهدافی که در برخی مناطق یمن مورد حمله قرار گرفت در تجاوزات قبلی ده‌ها بار مورد اصابت قرار گرفته بود، خاطرنشان کرد: آنها همانطور که در غزه شکست خوردند در یمن نیز شکست خواهند خورد.

عبدالسلام به المیادین اظهار کرد: «وجود یک حمایت بزرگ مردمی، مانند آنچه در جریان تجاوز به یمن رخ داد، منجر به ایجاد انگیزه شد. یمن دارای رهبری عاقل و مردمی بزرگ است که در طول تاریخ به دلیل مقابله با متجاوزان، هر که باشند، شناخته شده است.»

این مقام انصارالله یمن با اشاره به اینکه با وجود محاصره و هدف‌گیری، ظرفیت‌های بالقوه یمن آشکار شده است، گفت: عملیات‌های مؤثر ما ثابت می‌کند که با وجود محاصره و هدف‌گیری، قابلیت‌های فنی و کیفی وجود دارد و توانمندی‌های نظامی پیشرفت زیادی دارد. این ژنرال‌های غربی هستند که از وحشتی که در دریا برایشان رخ داده صحبت می‌کنند.

وی گفت: یمن امروز به آنچه غیرممکن بود دست یافته و از تجربیات برخی از کشورهای محور مقاومت در ساخت صنایع نظامی و آماده سازی بهره برده است، به طوری که ساخت پهپاد در یمن «بسیار پیشرفته» شده است و پیشرفت‌هایی در زمینه ساخت موشک‌های بالستیک و قابلیت‌های فنی، لجستیکی و اطلاعاتی وجود دارد.

در همین زمینه، عبدالسلام در ادامه گفت‌وگو با المیادین درباره «مجموعه‌ای از فشارها که یمن در نتیجه موضعش نسبت به آنچه مردم فلسطین در معرض آن قرار دارند، با آنها روبه‌رو است»، گفت: «آنها بزرگ و بسیار زیاد بودند.»

عبدالسلام فاش کرد: یمن از طریق برخی میانجی‌گران پیام‌هایی از سوی آمریکا دریافت کرد که خواهان هیچ‌گونه حمایت یمنی از غزه نیست، اما عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله این گونه پاسخ داده «کسی که مایل به گسترش درگیری نیست، باید تجاوز صهیونیست‌ها را متوقف کند.»

وی خاطرنشان کرد: نوعی پیشنهاد به واسطه اجازه دادن به تفاهمات یمن و عربستان در ازای توقف حمایت یمن از غزه صورت گرفت اما یمن قاطعانه از پیوند دادن هر یک از مواضع خود به مکان دیگری امتناع کرد و حاضر نشد با ارائه پرونده‌ای دیگر مورد اخاذی یا فشار قرار گیرد.

عبدالسلام اشاره کرد، پیام تهدیدها علیه یمن برای اعمال محدودیت‌های اقتصادی ماه‌ها قبل از توقف فعالیت بانک‌ها در عدن، پس از شکست عملیات نظامی علیه این کشور منتقل شده بود.

وی به المیادین اطمینان داد: ما نمی‌توانیم موضع خود را جز پس از توقف تجاوز به غزه متوقف کنیم، تنها در صورت توقف تجاوز جنایتکارانه به مردم فلسطین، آماده توقف عملیات ویژه خود هستیم.

وی تاکید کرد: برادران فلسطینی و رهبران مقاومت در مورد هرگونه توافق، تعلیق یا آتش‌بس هر چه تصمیم بگیرند، یمن به آن پایبند خواهد بود زیرا موضع یمن حمایت از غزه و واکنشی به تجاوز اسرائیل است که زشتی آن از همه قوانین اخلاقی و انسانی فراتر رفته است.

برچسب‌ها:

نظر شما