شناسهٔ خبر: 67294848 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

توزیع میوه‌های نوبرانه ۱۵ درصد افزایش می‌یابد

رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: با افزایش گرمای هوا، عرضه میوه‌های نوبرانه در تیرماه ۱۵ درصد افزایش می‌یابد که این امر منجر به کاهش قیمت می‌شود.

صاحب‌خبر -

اکبر یاوری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، از کاهش قیمت میوه‌های نوبرانه در بازار خبر داد و گفت: با توجه به شرایط مساعد تولید و عرضه، قیمت میوه های نوبرانه نسبت به هفته قبل ۳۰ تا ۳۵ درصد کاهش یافته است.

او قیمت کنونی هرکیلو گیلاس را ۱۲۰ هزارتومان اعلام کرد و افزود: اکنون هرکیلو زردآلو با نرخ ۱۰۰ هزارتومان، گوجه سبز ۱۲۰ هزارتومان، توت فرنگی ۵۰ تا ۶۰ هزارتومان، انگور یاقوتی ۱۰۰ تا ۱۳۰ هزارتومان، سیب گلاب ۵۰ تا ۱۰۰ هزارتومان، شلیل شبرنگ ۷۰ تا ۱۲۰ هزارتومان، هلو ۵۰ تا ۶۰ هزارتومان، آلبالو ۷۰ تا ۸۰ هزارتومان، توت سفید ۵۰ تا ۶۰ هزارتومان و آلو شابلون ۸۰ تا ۱۰۰ هزارتومان در میدان مرکزی عرضه می شود.

یاوری از توزیع روزانه ۲۳ تا ۲۴ هزارتن میوه و صیفی در میدان مرکزی خبر داد و گفت: با افزایش گرمای هوا پیش بینی می شود که طی روزهای آتی عرضه میوه های نوبرانه ۱۵ درصد افزایش یابد.

رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: برآوردها حاکی از آن است که با توزیع انبوه میوه های نوبرانه در تیرماه، قیمت ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش یابد.

خبرنگار: آزاده محبی

نظر شما