شناسهٔ خبر: 67294709 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز خرید گندم و کلزا در شبکه تعاون روستایی استان

مدیر تعاون روستایی استان زنجان گفت: فرآیند خرید گندم و کلزا در شبکه تعاون روستایی استان آغاز شده و تا پایان شهریورماه ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

آغاز خرید گندم و کلزا در شبکه تعاون روستایی استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان، جعفری با بیان اینکه باید از تجارب اقتصادی تشکل‌ها در فرایند خرید و زنجیره تولید استفاده شود، افزود: برای ممانعت از زیان تشکل‌ها در بحث افت گندم خریداری شده، اصول و دستورالعمل خرید گندم در مراکز خرید مد نظر قرار گیرد.

مدیر تعاون روستایی استان ادامه داد: همچنین باید دقت در تعیین افت مبدا و مقاصد، ثبت روزانه عملیات خرید در سامانه، ارسال لیست به بانک و انجام بازدید‌های مستمر قبل و حین خرید توسط تیم نظارتی استان و شهرستان‌ها انجام شود.

رییس اداره بازرگانی و دبیر کمیته خرید گندم و محصولات کشاورزی استان نیز از اقدامات آماده سازی مراکز خرید گندم از قبیل پاکسازی، ضدعفونی و کالیبراسیون مراکز گزارش داد و به نصب بنر در مراکز خرید، رعایت شکل هندسی دپوی گندم، حفظ و حراست گندم و نمونه برداری از آنها تاکید کرد.

میناخانی به بیان مسائل و موارد مرتبط با نحوه نظارت ادارات شهرستانی و کمیته استانی پرداخت و افزود: ضروری است با دقت نظر و حساسیت مضاعفی، نظارت‌های لازم بر فرایند خرید گندم توسط اعضای کمیته استان، ادارات شهرستان و اتحادیه مباشر صورت گیرد.

خرید تضمینی گندم در سال زراعی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی استان از هفته گذشته در استان زنجان آغاز شده است.

در سال جاری هرکیلوگرم گندم از کشاورزان به قیمت ۱۷۵ هزار ریال خریداری می‌شود و به کشاورزانی که در طرح کشت قراردادی سال ۱۴۰۳ ثبت نام کرده اند، به ازای هر تن گندم تحویلی یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال کمک هزینه حمل و نقل پرداخت خواهد شد.

امسال بیش از ۳۱۸ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان زنجان زیرکشت گندم رفته که ۱۸ هزار هکتار به صورت کشت آبی و ۳۰۰ هزار هکتار به صورت کشت دیمی خواهد بود.

نظر شما