شناسهٔ خبر: 67294542 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

فرصت های سرمایه گذاری فرودگاه بین المللی بندرعباس

صاحب‌خبر -

فرصت های سرمایه گذاری فرودگاه بین المللی بندرعباس به ارزش ۲۱۰۰ میلیارد ریال

فرصت های سرمایه گذاری فرودگاه بین المللی بندرعباس
تین نیوز

مدیرکل فرودگاه های استان هرمزگان گفت: ساخت پمپ بنزین، ساخت ترمینال لجستیک(کارگو و حمل و نقل ترکیبی) و مجتمع رفاهی، هتلی، تجاری و تفریحی از مهم ترین پروژه ها و فرصت های سرمایه گذاری فرودگاه بین المللی بندرعباس به ارزش ۲۱۰۰ میلیارد ریال است.

به گزارش تین نیوز به نقل از شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، جمشید دلفاردی با اشاره به فرصت های سرمایه گذاری فرودگاه بین المللی بندرعباس با اشاره به ساخت پمپ بنزین، ساخت ترمینال لجستیک(کارگو و حمل ونقل ترکیبی) و مجتمع رفاهی، هتلی، تجاری و تفریحی به عنوان مهم ترین پروژه ها و فرصت های سرمایه گذاری فرودگاه بین المللی بندرعباس اظهار کرد: علاوه بر فرصت های سرمایه گذاری یاد شده، ساخت مجتمع ورزش های هوایی و جایگاه تشریفات VIP و یا CIP از دیگر فرصت های سرمایه گذاری بخش خصوصی در فرودگاه بندرعباس است.

دلفاردی با بیان اینکه شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از هرگونه سرمایه گذاری در فرودگاه بندرعباس حمایت می کند، یادآور شد: در حال حاضر فرودگاه بین المللی بندرعباس یکی از فرودگاه های پرتردد جنوب کشور محسوب می شود و موقعیت استراتژیک این فرودگاه در کنار آب های نیلگون خلیج فارس، شرایط مناسبی را برای سرمایه گذاری مهیا کرده است.

وی به اهمیت جغرافیایی فرودگاه بین المللی بندرعباس در حمل و نقل کالا و مسافر و تردد گردشگران داخلی و خارجی اشاره کرد و افزود: این فرودگاه هم اکنون در جنوب کشور امکان مبادله هوایی کالا را برای تجار و بازرگانان منطقه فراهم کرده است و سرمایه گذاری برای ساخت ترمینال لجستیک کارگو و حمل ونقل ترکیبی در این فرودگاه از اهمیت زیادی برخوردار است.

مدیرکل فرودگاه های استان هرمزگان اظهار کرد: میزان سرمایه گذاری برای ساخت ترمینال کارگو در این فرودگاه معادل ۷ هزار میلیارد ریال است و حجم سرمایه گذاری برای ساخت پمپ بنزین ۶۰۰ میلیارد ریال و برای ساخت مجتمع رفاهی، هتلی، تجاری و تفریحی در فرودگاه بین المللی بندرعباس، شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری به روش BOT برنامه ریزی کرده است.

دلفاردی با بیان اینکه در اجرای طرح جامع فرودگاه بین المللی بندرعباس برای تامین زمین مورد نیاز سرمایه گذاران بخش خصوصی در این فرودگاه هیچ مشکلی وجود ندارد، گفت: برای اجرایی شدن این پروژه های سرمایه گذاری در فرودگاه بندرعباس سرمایه گذاران زیادی استقبال کرده اند و هم اکنون برخی از طرح های سرمایه گذاری متقاضیان در این فرودگاه در دست بررسی قرار گرفته است.

مدیرکل فرودگاه های استان هرمزگان تاکید کرد: با توجه به پیشرفت اقتصادی و همسایگی فرودگاه بین المللی بندرعباس در جنوب کشور با امارات متحده عربی، قطر و عمان، هرگونه سرمایه گذاری در این فرودگاه به توسعه اقتصادی استان و اقتصاد ملی تاثیرگذار خواهد بود.

وی یادآور شد: با وجود بندر شهید رجایی و فعالیت های دریایی و بندری در استان، فرودگاه بین المللی بندرعباس به عنوان پل ارتباطی با کشورهای آسیای میانه، کشورهای شرق آسیا، خاورمیانه و جنوب خلیج فارس مطرح است و سرمایه گذاری در این فرودگاه زمینه توسعه اقتصادی استان و کشور را فراهم می کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

نظر شما