شناسهٔ خبر: 67294459 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

رئیس دفتر ریاست جمهوری:

پذیرش اجماع توسط کاندیداهای انقلابی، امتداد راه شهید رئیسی

رئیس دفتر ریاست جمهوری گفت: پذیرش اجماع برای انتخابات، امتداد مسیر شهید رئیسی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد، غلام‌حسین اسماعیلی در مراسم گرامیداشت شهدای خدمت که در دانشگاه فردوسی مشهد به همت جامعه دانشگاهیان برگزار شد، شهید رئیسی را یک مومن واقعی خواند و افزود: بارزترین خصصیه شهید رئیسی ایمان او بود.

وی با اشاره به آیه‌ی شریفه‌ی«وَالَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَنُدْخِلُهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا أَبَدًا ۖ وَعْدَ اللَّهِ حَقًّا ۚ وَمَنْ أَصْدَقُ مِنَ اللَّهِ قِيلًا» بیان کرد: بر این باورم شهید رئیسی عزیز مصداق این آیه کریمه بود, او ایمان به خدا و اهداف و آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و از صمیم قلب ایمان و باور به مردم و به‌ویژه جوانان عزیز این سرزمین داشت.

رئیس دفتر ریاست جمهوری ادامه داد: او خدای متعال را رب، حاکم و هادی خودش می‌دانست. در مقام فردی خدا را معبود و خود را عبد او می‌دانست. او عبدالله واقعی بود.

وی مطرح کرد: شهید رئیسی همیشه این کلام امام عزیز را که «عالم محضر خداست و ما در محضر خداییم» تکرار می‌کرد و خود را در محضر و نیازمند حضرت حق می‌دانست.

اسماعیلی ضمن تاکید بر این مسأله که شهید رئیسی باور و اعتقاد به مکتب انسان‌ساز اسلام و مذهب حقه‌ی جعفریه داشت، عنوان کرد: خیلی‌ها وقتی این آیه کریمه را می‌خوانند، آن را به نمازخوان بودن و انفاق‌کردن و دستگیری از مردم تسری می‌دهند اما عمل صالح بزرگتر از اینها هم وجود دارد و آن باور به دین خدا و تلاش و اصرار برای اجرایی نمودن احکام نورانی اسلام در جامعه است. 

رئیس دفتر ریاست جمهوری ادامه داد: خیلی از علما و بزرگان در مقام باور و اعتقاد راسخ هستند. در مقام عمل به این اعمال گوی سبقت را ربوده و به مقاماتی هم رسیده.اند اما اگر به همین بزرگواران بگوییم در مقام عملی کردن رهنمودهای اسلام به عنوان دین حکومتی اقدام کنند، مرد این میدان نیستند.

وی ضمن اظهار این مسأله که شهید رئیسی با منظومه فکری امامین انقلاب همراه بود، گفت: در زمان توهین سلمان رشدی مرتد به قرآن خیلی‌ها به یک بیانیه بسنده کردند اما کسی که حاضر شد حکم اعدام سلمان رشدی را صادر کند، امام‌خمینی بود. ایشان گفتند باید این عنصر هتاک به سزای اعمالش برسد.

اسماعیلی ادامه داد: خیلی‌های دیگر سال‌های گذشته شاهد قرآن‌سوزی بودند. بعضاً بیانیه دادند اما کسی که پذیرفت در سازمان ملل و در چشم جهانیان قرآن به دست گیرد و بگوید حقایق قرآن قابل تحریف و خاموشی نیست، شهید رئیسی بود. او اینگونه ایمان داشت.

رئیس دفتر ریاست جمهوری به بیان فضیلت‌های اخلاقی شهیدرئیسی ادامه داد و گفت: بسیاری از بزرگان و دانشمندان قائل به عدالت هستند و معتقدند عدالت هم‌زاد توحید است و در وصف عدالت کتاب‌ها و مقالات نوشته‌اند و سخنرانی ها کرده‌اند اما اگر به آنها بگوییم در جامعه عدالت را اجرا کنید، نمی‌توانند و این فقط هنر مردان خداست.

وی تصریح کرد: عدالت آن است وقتی شاهد کشتار بی رحمانه‌ی مسلمانان در فلسطین باشی، با وعده صادق ظالمان را تنبیه کنی. 

اسماعیلی بیان کرد: برخی افراد اظهار کردند چون در یک آزمایش موشکی، ما یک مرگ بر اسرائیل بر روی موشک نوشته‌ایم، روابط‌مان در دنیا به هم خورد. اما آنچه بعد از عملیات وعده صادق شاهد هستیم این است که بعد این عملیات دنیا بر روی ما حساب می‌کند.

رئیس دفتر ریاست جمهوری تصریح کرد: خیلی از سران کشورهای همسایه بعد از این عملیات به شهیدرئیسی اذعان می‌کردند شما کشور قدرتمندی هستید.

وی بیان کرد: من شاهد بودم افرادی که در جلسه شورای امنیت ملی بعد از رهنمود رهبر برای تنبیه متجاوز اعلام آمادگی کردند و نیازمند پشتیبانی رئیس جمهور بودند، ایشان چگونه به آن‌ها دلگرمی میداد و به آن‌ها برای تحقق وعده صادق مساعدت کرد.

اسماعیلی ضمن بیان این مسأله که شهید رئیسی در ابعاد فردی و اجتماعی مومنی بی نظیر و نمونه بود، گفت: ایشان به جایگاه ولایت ائمه معصومین و در غیبت حضرت ولی عصر، به ولی فقیه باور و اعتقاد راسخ داشت.

رئیس دفتر ریاست جمهوری گفت: اصل و اساس اسلام، ولایت است. خیلی ها به روزه و جهاد عمل می‌کنند اما به ولایت عمل نمی‌کنند. شهید رئیسی خود را سرباز رهبر می‌دانست در حالیکه خیلی‌ها ایشان را منع می‌کردند.

وی اظهار کرد: شهید رئیسی یک شخصیت و مدیر علمی و دلسوز و قاطع بود.

همچنین در بخشی از این برنامه ریاست دانشگاه فردوسی عنوان کرد: دکتر رئیسی به دو واژه مردمی سازی و کار تحولی همواره سفارش می‌کردند و در این حوزه کارهای بسیاری کردند.

در پایان نیز رضا رحیمی عنبران به خوانش شعر پرداخت و مراسم با نماز جماعت مغرب و عشا پایان یافت.

 

نظر شما