شناسهٔ خبر: 67294451 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

برگزاری همایش حقوق و وظایف متقابل مردم و حاکمیت در میناب

نخستین همایش حقوق و وظایف متقابل مردم و حاکمیت از دیدگاه امیرالمومنین (ع) در مسجد جامع امام خمینی (ره) میناب برگزار شد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در هرمزگان، اولین همایش حقوق و وظایف متقابل مردم و حاکمیت از دیدگاه امیرالمومنین (ع) در دهه امامت و ولایت با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد سهرابی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه میناب، مهندس رادمهر سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری ویژه، آیت الله ابراهیمی نماینده مردم استان هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری،حجت الاسلام والمسلمین  عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، آیت الله اختری رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، مهندس هاشمی نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، دکتر ظریف منش مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر، حجت الاسلام والمسلمین ملانوری معاون تبلیغ حوزه های علمیه کشور، ابراهیم طاهری دادستان، اعضای شورای تامین و شورای اداری شهرستان، خادمیاران و یاوران رضوی میناب، شیخ محمد علی امینی از علمای اهل سنت جنوب کشور، اندیشمندان و روحانیون شیعه و سنی، نیروهای نظامی و بسیجیان، اصحاب رسانه و خبرنگاران در محل مسجد امام خمینی(ره) شهر میناب برگزار شد .

 

حجت الاسلام ابراهیمی: یکی از ظلم های در تاریخ بشریت نسبت به مولا علی ( ع) این است که مولا را مختص یک گروه و مذهب خاص بدانیم. این یک ظلم نابخشودنی نسبت به مولا علی(ع) است . علی (ع) از آن همه مکاتب فقهی و مذاهب کلامی و گرایش‌های عرفانی و بلکه متعلق به همه ادیان و همه بشریت و انسان های آزادی خواه است و کسی که با علی آشنا باشد مگر می تواند محب علی نشود و از علی استفاده نکند ؟ پس علی و غدیر محور وحدت می شود.

حجت الاسلام عبادی زاده: اجرای عدالت از مهمترین وظایف حاکمیت است . 

امروز باید تمام تلاش حاکمان در نظام جمهوری اسلامی همین باشد که رفاه را به مردم برسانند .

یکی از فلسفه های حکومت در نظام اسلامی و حکمرانی دینی این است که باید تلاش کنند که دین اسلام در جامعه محقق بشود.

 

شیخ محمد علی امینی از علمای اهل سنت جنوب کشور: امروز جامعه بشری تشنه داشتن حاکمان صالح ، امین، مردمی و وارسته است و این حقی است که خداوند در کتاب بابرکت به بندگان خودش عطا نموده و بهترین نقشه راه برای کتاب خدا ، سنت رسول خدا و بیانات و رهنمودهای سیره نظری و عملی ائمه هدی علیهم السلام می باشد.

درمیان شخصیت های فرزانه ای که در این زمینه قولا و عملا رهنمودهای راهگشا و کارساز برای حاکمان ، برای هادیان و همچنین برای ملت و توده مردم دارد امام علی علیه السلام هست .

امروز ما اینجا گرد آمده ایم که به سیره ارزشمند ایشان که می تواند بهترین نقشه راه برای همه ما باشد آشنایی حاصل کنیم . هم از طریق بیانات و هم از طریق عملشان.

فرماندار ویژه شهرستان و نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم در خصوص حضور فعال و حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب اصلح در ابتدای همایش ایراد سخن نمودند.

در پایان مراسم نیز به مناسبت دهه امامت از جمعی از سادات تجلیل بعمل آمد.

 

نظر شما