شناسهٔ خبر: 67294450 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

رئیس دانشگاه سیستان‌وبلوچستان:

شهید رئیسی با شهادت مزد خدمت مخلصانه خود را گرفت

رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: شهید رئیسی با شهادت مزد خدمت مجاهدانه و مخلصانه خود را گرفت و درعین‌حال پرچمی را در مسیر حقانیت این انقلاب و نظام برافراشت تا چراغ راه ما و آیندگان در مسیر حرکت باشد، فقط کافی است نگاهمان به آن پرچم باشد.

صاحب‌خبر -

غلامرضا رضایی، رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگاربسیج در زاهدان، بیان کرد: بیش از چهار دهه تاریخ پر فراز و نشیب انقلاب اسلامی به‌وضوح نشان می‌دهد که هر گاه منتخبان مردم و کارگزاران نظام تحت‌تأثیر لفاظی‌ها و هجمه رسانه‌ای یا تهدیدها و ایجاد فضای ارعاب توسط سردمداران استکبار دچار ترس و وحشت شده و وحدت لازم در مبارزه بی‌امان با جبهه استکبار را از خود نشان نداده‌اند و دریافت پاداش از دشمن برای حل‌وفصل مشکلات و معضلاتی که از قضا محصول خباثت و دشمنی همان دشمنان بوده است به آنها لبخند زده‌اند، از قضا رنج‌های مردم ما در آن دوره‌ها افزون‌تر شده و مشکلاتی که در حوزه‌های مختلف مدیریت کشور از جمله حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی بر سر راه مدیران نظام واقع شده است به نحو چشمگیری افزایش کمی و کیفی داشته و برعکس هرگاه مسئولان کشور محکم و استوار بر سر عهد نخست ایستادگی کرده و از آرمان‌های مقدس انقلاب کوتاه نیامده و در مقابل کفر قامت برافراشته‌اند به شکل کاملاً معناداری مشکلات داخلی نیز راحت‌تر حل‌وفصل شده و از قضا نظام توانسته است در مقابل جبهه استکبار امتیازات بیشتری دریافت کند.
 
 وی افزود: نمونه بارز تحقق این امر را در دوره سه‌ساله مدیریت شهید جمهور و دولت خدوم ایشان می‌توان مشاهد کرد. شهید رئیسی از همان دوره تبلیغات انتخاباتی پایبندی خود به میثاق ملی جامعه با امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری را با صدای بلند و رسا اعلام کرد و در طول دوره سه‌ساله ریاست‌جمهوری نیز در اندیشه و عمل به این شعار پایبند بود. بر همین اساس به شکل کاملاً مشهودی روابط کشور با همسایگان ملت‌های اسلامی و سایر کشورهای مستقل دنیا توسعه پیدا کرد و در مقابل نه‌تنها هیچ امتیازی به کشورهای سلطه‌طلب و استعماری داده نشد؛ بلکه مبارزه با استکبار و دست‌نشاندگان منطقه‌ای آنها با شدت و حدت تمام عملی شد و چنانکه دیدیم این ظلم‌ستیزی و حق‌جویی چنان آبرو و اعتباری برای مردم ایران و نظام مقدس اسلامی ایجاد کرد که تمامی آزادگان جهان و مردم حق‌طلب را در تمام دنیا در هواخواهی و حمایت از جبهه حق به میدان آورد و به برکت این شدت عمل مخلصانه و خداخواهانه در مقابل عمله شیطان گرفتاری‌ها و مشکلات داخلی هم به شکل کاملاً محسوسی حل‌وفصل شد و توسعه رفاه و عمران و آبادانی در سراسر کشور توسعه پیدا کرد و ثبات و آرامش خاصی بر اقتصاد کشور حاکم شد.

این مسئول ادامه داد: الگوی درخشان عملکرد دولت خدمتگزار شهید جمهور آیت‌الله رئیسی در عرصه‌های بین‌المللی و ملی نمونه بسیار خجسته و درس‌آموزی پیش روی تمامی ملت ایران و تمامی کارگزاران نظام و کسانی است که خودشان را در معرض انتخاب برای ارکان مختلف نظام اسلامی قرار می‌دهند. دیدیم که دولتی که در ناآرام‌ترین شرایط سیاسی و متلاطم‌ترین وضعیت اقتصادی و درگیر در بحران‌های متعدد داخلی و خارجی مدیریت امور کشور را به دست گرفت در طول کمتر از سه سال با دیپلماسی مجاهدانه و افتخارآفرین جایگاه کشور را در جهان و کشورهای منطقه ارتقا داد و بسیاری از کشورهایی را که قبلاً در جبهه مقابل جاگیری کرده و با کشور تعارض به سمت مصالحه و دوستی با ایران و قبول جایگاه مؤثر نظام مقدس اسلامی در معادلات جهانی و منطقه‌ای سوق داد.
 
 وی گفت: همچنین تلاش شبانه‌روزی مسئولین خدمتگزار با رویکرد مردمی و مشفقانه در داخل باعث شد که تمامی جغرافیای کشور عزیزمان به کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل شده و درعین‌حال، ثبات و آرامش هم داشته باشد.
 
 رضایی خاطرنشان کرد: هم‌زمان با کاهش نرخ رشد تورم و نقدینگی رشد اقتصادی کشور هم به اذعان دوست و دشمن با شیب معقولی محقق گشت و باتوجه‌به بسترسازی‌های که طی این سه سال صورت گرفت از جمله عضویت جمهوری اسلامی ایران در نهادهای بین‌المللی مهمی چون بریکس و شانگهای و برقراری و توسعه روابط اقتصادی با همسایگان و کشورهای اسلامی امید می‌رود گشایش‌های اقتصادی بیشتری هم در آینده نزدیک محقق شود.
 
 وی تصریح کرد: لازمه بهره‌برداری از بسترهایی که در دولت سیزدهم مهیا شد و تداوم ثبات و آرامشی که در اقتصاد حاکم شد تداوم مسیری است که شهید بزرگوار آیت‌الله رئیسی و دولت خدمتگزار ایشان طراحی کرد. این امر محقق نخواهد شد مگر اینکه دولت آینده و در راس آن رئیس‌جمهور چهاردهم در عقیده و عمل معتقد و متعهد به همان آرمان‌های والا و اصول بنیادین انقلاب اسلامی باشد و در مدیریت جامعه همان صفات و ویژگی‌هایی را که در شهید رئیسی دیدیم الگوی عمل خود قرار دهد. ویژگی‌هایی که مقام معظم رهبری به زیبایی و وضوح تمام تبیین کرده و تمام آنها برگرفته از باور عمیق قلبی به اسلام نابی است که در آموزه‌های قرآنی، سیره عملی رسول‌الله (ص) و ائمه معصومین (ع) و اندیشه‌های امامین انقلاب قابل‌مشاهده است.
 
رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: خداباوری باعث می‌شود تا رئیس‌جمهور جامعه اسلامی جز در برابر حق سر فرود نیاورد و به دلیل اعتقاد به عنایت الهی در مسیر حرکت از هیچ‌چیز و هیچ‌کس نترسد در هر قدم خدا را ناظر به عمل خود بداند و حتی خدمت به مردم را هم برای رضایت او انجام دهد. به همین دلیل در خدمت خود صادقانه و بی‌منت عمل می‌کند. آن را وظیفه خود می‌داند و در صورت هر گونه قصور و کوتاهی از خدای خود طلب مغفرت می‌کند .
 
 وی اذعان کرد: همان‌طور که در سیره شهید بزرگوار آیت‌الله رئیسی دیدیم ایشان همواره خدمت به مردم را به‌عنوان وظیفه تلقی می‌کرد از این بابت بر مردم منت نمی‌گذاشت و همواره و در همه حال خود را بدهکار آنان می‌دانست. با وجود خضوع بر درگاه حق و فروتنی در برابر مردم، در مقابل دشمنان محکم و راسخ قامت بر می‌افراشت و محکم سخن می‌گفت. ولایت‌مداری باعث می‌شود تا در مسیر حرکت راه را گم نکند، ولی‌فقیه را به‌عنوان تداوم مسیر رسول‌الله (ص) در عصر غیبت، پرچم از مسیر حق می‌داند و با تبعیت از نظر و فرمان او خود و دولتش را در مسیر الهی تنظیم می‌کند ولایت‌مداری باعث می‌شود تا هر لحظه و در هر صحنه از تداوم حرکت در مسیر درست و الهی اطمینان داشته باشد و دچار ترس و دغدغه و نگرانی نشود. باایمان به‌درستی در راه محکم و استوار گام بردارد و وسوسه خناسان و تهدید فرزندان ابلیس خللی در حرکت او ایجاد نکند، بصیرت و معرفت پیدا می‌کند و به مدد هدایت الهی راه را گم نمی‌کند و از مسیر حق دور نمی‌شود .
 
 رضایی با اشاره به اینکه مردم‌دوستی و فرهنگ خدمت به خلق، وقتی به‌عنوان وظیفه الهی تلقی شود، سختی‌ها و دشواری‌های راه را شیرین می‌کند، گفت: بدون منت بااخلاص تمام بدون احساس خستگی خدمت به خلق وقتی معبر قربت به حق باشد باعث می‌شود مدیر تلاش کند تا به‌منظور پیشگیری از تصمیم و اقدام خطا و نادرست با بهره‌گیری از اهل علم و صاحب‌نظران، عالمانه تصمیم بگیرد و با درایت و کفایت تدبیر کند و کارآمدترین افراد را به کار گیرد.
 
 وی بیان کرد: یک رئیس‌جمهور خوب، باید جامع‌الاطراف باشد فرصت‌ها را مغتنم بشمارد لحظه‌ای را برای خدمت به مردم از دست ندهد و خدمت به خلق را جهاد در راه خدا تلقی کند و با مردم صمیمی و مهربان باشد، خودش هم مردمی زندگی کند. ساده‌زیست باشد و ثروت و قدرتی که برای خدمت به مردم در اختیار او قرار گرفته است او را نفریبد .
 
 رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان افزود: اینها صفات و سجایایی است که در کلام مقام معظم رهبری در خصوص شهید جمهور، حضرت آیت‌الله رئیسی می‌توان یافت و اگر قرار است آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی محقق گردد و هر کس دیگری هم که رئیس‌جمهور این کشور شود باید همین ویژگی‌ها و صفات در منش و روش او وجود داشته باشد .
 
 وی تصریح کرد: بر همین اساس است که امثال شهید رجایی و شهید رئیسی که نمود بارز و تجسم عینی این خصال رحمانی هستند، الگوهای مناسبی هستند برای ما مردم که در انتخابمان دقیق و درست عمل کنیم و با تطبیق نامزدها با این اصول معیارها میزان صلاحیت آنها را برای تصدی این مسئولیت سترگ بسنجیم.
 
 رضایی در پایان گفت: شهید رئیسی با شهادت مزد خدمت مجاهدانه و مخلصانه خود را گرفت و درعین‌حال پرچمی را در مسیر حقانیت این انقلاب و نظام برافراشت تا چراغ راه ما و آیندگان ما در مسیر حرکتمان باشد، فقط کافی است نگاهمان به آن پرچم باشد.
 

نظر شما