شناسهٔ خبر: 67294318 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اجرای سند تحول قوه قضاییه کارگشا بود

رئیس کل دادگستری استان گفت : سند تحول قوه قضاییه که همزمان با مسئولیت شهید رئیسی در قوه قضاییه اجرا شد، راهگشا بود .

صاحب‌خبر -

اجرای سند تحول قوه قضاییه کارگشا بود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قزوین؛ حجت الاسلام علی مصطفوی‌ نیا در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قزوین گفت : یکی از دستاوردهای این سند راه اندازی سامانه هوشمند سجام و ساما( اعتبار معاملاتی اشخاص) بود که دستگاه قضایی از طریق آن‌می‌تواند به صحت و سقم دست پیدا کند.

وی افزود : سامانه آرا و احکام قضات هم یکی دیگر از دستاورهاست که در این سامانه هر قاضی در هر نقطه از کشور رای صادر کرد، همه همکاران قصایی می‌توانند آن را مشاهده کنند.

حجت الاسلام مصطفوی نیا افزود : یکی دیگر از ‌اقدامات راه‌اندازی سامانه ای برای کاهش دخالت های انسانی برای مناقصات و جلوگیری از سو استفاده های احتمالی افراد مطلع در این گونه معاملات است.

وی افزود : همچنین سامانه هوشمند برای عدالت در ارجاع پرونده ها به کارشناسان دادگستری ارجاع شده است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت : سامان تحقیق رصد محکومان که متواری هستند از طریق بانک اطلاعاتی این شخص متواری از طریق هوشمند در هر جای کشور نیابت قضایی داده می‌شود برای دستگیری اواقدام می کنند.

وی افزود :  همچنین‌محکومان مالی در این سامانه شناسایی می‌شوند و ارائه هر گونه خدمت تسهیلاتی به این افراد از طریق این سامانه جلوگیری می‌شود

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت : سامانه ثبت اطلاعات شهود و مطلعین دیگر سامانه ای است اگر برای کسی در شهری اقدام به شهادت داد ثبت می‌شود و آنهایی که کارشان دلالی و اخاذی در شهود است از طریق این سامانه شناسایی می‌شوند.

نظر شما