شناسهٔ خبر: 67294127 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

ترامپ: به فارغ التحصیلان خارجی کالج‌های آمریکا گرین کارت می‌دهم

ترامپ می گوید به فارغ التحصیلان خارجی کالج های آمریکا گرین کارت می دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ الجزیره نوشت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده، گفته است که در صورت انتخاب مجدد، به طور خودکار به فارغ التحصیلان خارجی کالج های ایالات متحده گرین کارت اعطا خواهد کرد. این چرخشی غیرمنتظره از سوی ترامپ محسوب می‌شود که معروف به لفاظی های سختگیرانه اش در مورد مهاجران است.

ترامپ طی یک مصاحبه پادکست با سرمایه گذاران فناوری دره سیلیکون قول داد که آوردن استعدادها به ایالات متحده را آسان تر کند و گفت هرکسی که از یک کالج آمریکایی فارغ التحصیل می شود باید بتواند در این کشور بماند.

ترامپ افزود: گفت: «این بسیار غم انگیز است که ما افرادی را از هاروارد، MIT و مدارس کوچکتر که مدارس فوق العاده هم هستند از دست بدهیم.»

رییس جمهور سابق ایالات متحده گفت: «من فکر می‌کنم شما باید به‌عنوان بخشی از روند تحصیلی خود، به‌طور خودکار، گرین کارت دریافت کنید تا بتوانید در این کشور بمانید و این شامل کالج‌های پایه نیز می‌شود».

پیشنهاد ترامپ، که به طور بالقوه صدها هزار متقاضی شهروندی جدید را در هر سال ایجاد می کند، نشان دهنده عدول شدید از مواضع تندرووانه در مورد مهاجرت است که باعث رشد او در حزب جمهوری خواه شد. ترامپ که زمانی ادعا می‌کرد مهاجران «خون کشور ما را مسموم می‌کنند»، متعهد شده است که در صورت انتخاب مجدد در نوامبر، بزرگترین اخراج مهاجران غیرقانونی در تاریخ ایالات متحده را انجام دهد و بارها به رقیب دموکرات خود، رئیس‌جمهور جو بایدن، حمله کرده است که نسبت به مهاجران به نرمی برخورد می‌کند.

گفتنی است گرین کارت به افراد حق زندگی و کار دائمی در ایالات متحده را می دهد و راهی برای شهروندی این کشور محسوب می‌شود.

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما