شناسهٔ خبر: 67294012 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

در مکه مکرمه؛

نخستین مراسم دعای ندبه زائران ایرانی بعد از ایام تشریق برگزار شد

زائران ایرانی نخستین مراسم دعای پرفیض ندبه را بعد از ایام تشریق، در فضایی معنوی در مکه مکرمه، برگزار کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، زائران ایرانی که در جوار بیت‌الله‌الحرام به‌سر می‌برند، صبح امروز (جمعه، اول تیر) نخستین آیین معنوی دعای شریف ندبه را بعد از ایام تشریق برگزار کردند.

زائرانی ایرانی خانه خدا با پایان مناسک حج، آیین دعای ندبه را در فضایی معنوی به‌صورت دسته‌جمعی در هتل‌های محل اسکان خود در مکه برگزار و یک‌دل و یک‌صدا، تعجیل در فرج مهدی فاطمه (س) را از خداوند متعال مسئلت کردند.

نخستین مراسم دعای ندبه زائران ایرانی بعد از ایام تشریق برگزار شد

در این مراسم که در سه هتل سدرةالاحسان، میدان و ویولیت به‌صورت متمرکز برگزار شد، سید محمود علوی، امیر عارف و حمید رمضان‌پور مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با نوحه‌خوانی در رثای ائمه اطهار (علیهم‌السلام) دعای ندبه را در فضایی آکنده از معنویت قرائت کردند و حجاج کشورمان نیز فراز‌های این دعای پرفیض را در جوار بیت‌الله‌الحرام زمزمه کردند.

نخستین مراسم دعای ندبه زائران ایرانی بعد از ایام تشریق برگزار شد

نظیر این مراسم در بیشتر هتل‌های مکه مکرمه که زائران ایرانی درآن‌ها اقامت دارند به صورت خودجوش و با استقبال ضیوف‌الرحمان برگزار شد و حجاج دل‌سوخته با مدیحه سرایی ذاکران اهل بیت (ع) در فراق مولای خود حضرت صاحب‌الزمان (عج) اشک ریختند و در جوار بیت‌الله‌الحرام دست به دعا برداشتند. 

بنا به اعلام سازمان حج و زیارت، عملیات بازگشت زائران کشورمان از سرزمین وحی از صبح امروز (جمعه، اول تیر) آغاز شده است و روزانه هزاران زائر ایرانی از طریق دو فرودگاه مدینه و جده راهی ایران می‌شوند. 

نخستین گروه حجاج «مدینه‌بعد» به تعداد حدود ۲ هزار و ۱۴۰ نفر از زائران و عوامل هم در قالب ۱۳ کاروان، غروب پنج‌شنبه (۳۱ خرداد) با قطار سریع‌السیر حرمین به شهر پیامبر (ص) اعزام شدند. 

زائران مدینه‌بعد پنج روز در شهر پیامبر (ص) خواهند بود و ضمن زیارت حرم نبوی (ص) و جنت‌البقیع، از فضای معنوی این شهر بهره می‌برند و برنامه‌هایی همانند زیارت دوره و زیارت روضه منوره نیز برای آنها تدارک دیده شده است.

انتهای پیام/ 118

نظر شما