شناسهٔ خبر: 67293574 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حدود سه هزار زندانی در زندان‌های خراسان رضوی مشغول به کار هستند

مشهد- ایرنا- رییس کل دادگستری استان خراسان رضوی گفت: ۲ هزار و ۷۸۰ نفر از زندانیان استان با یادگیری مهارت و حرفه داخل زندان مشغول به کار هستند و به آنها حقوق نیز پرداخت می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین رضا زرندی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد در حرم منور رضوی افزود: کلاس های فرهنگی، آموزشی، اشتغال و حرفه آموزی برای زندانیان خراسان رضوی برگزار می شود و گواهینامه حرفه ای نیز به آنان ارایه می شود.

وی ادامه داد: این زندانیان با یادگیری مهارت و حرفه در داخل زندان مشغول به کار هستند و ماهیانه ۲۵ میلیارد ریال به آنها برای امرار معاش خانواده هایشان پرداخت می شود.

رییس شعبه اول دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی گفت: همچنین ۵۰۰ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد که بدهی آن ها حدود ۲۵ میلیارد ریال بوده با مشارکت خیرین بدهی‌شان پرداخت شده است.

زرندی افزود: جرایم مربوط به توهین و اهانت در صدر جرایم ارتکابی در استان هستند و خشونت کلامی گاهی بر سر مسایل ساده از جمله دعوا و نزاع بر سر جای پارک ماشین بین ۲ نفر منجر به خشونت فیزیکی و گاهی منجر به قتل می شود.

وی ادامه داد: اگر انسان مواظب گفتار خود نباشد این درگیری ها به آسانی تبدیل به درگیری های جسمانی و گاهی مواقع قتل می شود لذا بایستی مراقب بود تا به کسی اهانت نکنیم.

رییس کل دادگستری استان خراسان رضوی گفت: برخی افراد نیز برای جلب منافع و کسب آرا به دنبال اهانت و تخریب دیگران هستند که این کاری ناپسند است لذا توصیه می شود به برادر مومن خود اهانت و توهین نشود.

زرندی افزود: ارائه مشاوره های فردی در راستای پیشگیری از طلاق و پرداخت وام ازدواج از دیگر اقداماتی است که در راستای حمایت از خانواده ها در حال انجام است.

نظر شما