شناسهٔ خبر: 67293550 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

درز اطلاعات بیماران در پی حمله سایبری به انگلیس

لندن – ایرنا – هکرها در پی حمله سایبری به یک مرکز ارائه دهنده خدمات پاتولوژی به تعدادی از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی انگلیس، اطلاعات حساس بیماران را سرقت و افشا کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز جمعه ایرنا، منابع خبری انگلیس می‌گویند که گروه هکری موسوم به «کیلیم» شب گذشته (پنجشنبه) ۴۰۰ گیگ از اطلاعات بیماران این کشور را در فضای مجازی منتشر کردند.

این گروه سوم ژوئن (۱۴ خرداد) به مرکز آزمایش خون سینوویس که خدمات پاتولوژی به بیمارستان های انگلیس ارائه می‌دهد حمله و درخواست باج کرده بود.

عناصر مرتبط با این گروه پیشتر در یک بستر رمزگزاری شده، به شبکه بی‌بی‌سی انگلیس گفته بودند که اگر مبلغ مورد درخواست آن‌ها پرداخت نشود، اطلاعات بیماران را افشا می‌کنند.

اطلاعات درز کرده به گفته منابع خبری انگلیس شامل نام، تاریخ تولد، شناسه بهداشتی و نسخه بیماران است. همچنین اسناد حقوقی و مالی مربوط به همکاری میان مرکز سینوویس با مراکز درمانی انگلیس افشا شده است.

سازمان خدمات بهداشت ملی انگلیس ( ان اچ اس ) می‌گوید که از این رویداد مطلع است اما در این مقطع نمی‌تواند صحت اطلاعات افشا شده را تائید کند.

این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما مطلع هستیم که یک گروه سایبری دیشب اطلاعاتی را منتشر کرده است که ادعا می‌کند متعلق به سینوویس است و به عنوان بخشی از این حمله به سرقت رفته است. ما درک می کنیم که ممکن است مردم نگران این موضوع باشند و ما به همکاری با سینوویس، مرکز امنیت سایبری ملی و سایر شرکا ادامه می دهیم تا محتوای فایل های منتشر شده را در اسرع وقت شناسایی کنیم.

سینوویس هم در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما می دانیم که این تحول چقدر ممکن است برای بسیاری از مردم نگران کننده باشد. ما آن را بسیار جدی می‌گیریم و تحقیقات در این زمینه آغاز شده است.

منابع خبری انگلیس حمله صورت گرفته را یکی از شدیدترین حملات سایبری در این کشور توصیف می‌کنند که افزون بر ۲ هزار قرار ملاقات با پزشک و یک هزار و ۱۰۰ عمل جراحی را به تعویق انداخته است.

حدود هفت سال پیش نیز به دنبال یک حمله سایبری سنگین علیه سامانه سازمان خدمات بهداشت ملی انگلیس، فعالیت های این سازمان از جمله بیمارستان های وابسته به آن، دچار بهم ریختگی و مشکل شدید شد.

انگلیس بعدها کره شمالی را مسئول این حمله معرفی کرد. در حمله اخیر نیز انگشت اتهام به سمت روسیه نشانه رفته‌ است.

نظر شما