شناسهٔ خبر: 67293436 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرعامل هپکو در گفت وگو با ایرنا؛

هپکو بعد از ۱۵ سال به سوددهی رسید/ تولید و درجریان تولید قرار گرفتن ۹۲۹ دستگاه تاپایان۱۴۰۲

تهران_ایرنا_ مدیرعامل هپکو گفت: براساس گزارش عملکرد ارایه شده شرکت هپکو بعد از ۱۵ سال به سوددهی رسید و براساس گزارش عملکرد۱۲ ماهه، هپکو در مجموع تاپایان ۱۴۰۲، ۹۲۹ دستگاه تولید و در جریان تولید داشته است.

صاحب‌خبر -

"حسین قربانی فرج‌آباد" مدیرعامل هپکو در گفت وگو با ایرنا، درباره عملکرد هپکو در طی سه سال دولت شهید رئیسی تصریح کرد: آمار عملکرد هپکو در حوزه تولید و فروش روز گذشته بر روی سامانه کدال بارگذاری شد که براساس این گزارش ۱۲ ماهه، هپکو در مجموع تاپایان ۱۴۰۲، ۹۲۹ دستگاه تولید و در جریان تولید داشته است.

قربانی با اشاره به اقدامات انجام شده در دولت شهید رئیسی برای احیای هپکو بیان کرد: بسیاری دوست دارند هپکو زمین خورد اما در دولت شهید رئیسی هپکو احیا شد و هنوز به روزهای اوج خود نرسیده است.در سال ۹۶ تعداد تولید به ۸ دستگاه رسیده بود. عمق فاجعه در واگذاری هپکو در دولتهای قبل از شهید ریسی رخ داد.

وی با اشاره به حمایت چهار وزارت خانه از هپکو، ادامه داد: وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی با تهاتر ۱۰۰۰ میلیارد تومانی از بدهی های سالهای قبلی کمک بزرگی به خروج شرکت هپکو از بحران مالی کردند و هپکو توانست با حمایت وزارت صمت و وزارت راه و وزارت کشور اعتماد شرکت‌های خصوصی راهسازی و معدنی رشد ۱۳۳ درصدی در سفارشات محصول داشته باشد.

مدیرعامل هپکو اظهار کرد: آمار ۸۰۰ دستگاهی که منتشر شده هم مربوط به بازدید آقای جلیلی در تیر ۱۴۰۲ است که در آن زمان اعلام کردیم برای جهش تولید،تولید ۵۰۰تا ۸۰۰دستگاه را هدفگذاری کردیم و الحمدلله این آمار در پایان ۱۴۰۲ به ۹۲۹ دستگاه رسید.

قربانی بیان کرد: از این عدد ۹۲۹ دستگاه همگن، ۳۶۸ دستگاه تولید کامل و ۵۶۱ دستگاه در جریان تولید قرار دارد ،درجریان تولید یعنی برخی قطعات آن برون سپاری شده و برخی داخلی است. این آمار بر روی کدال به ثبت رسیده است.

به گفته وی براساس گزارش عملکرد ارایه شده شرکت هپکو بعد از ۱۵ سال به سوددهی رسیده است.

قربانی در همین راستا تاکید کرد: در سال ۱۴۰۱ از ۱۴۰ میلیارد تومان زیان با رشد ۱۰۸درصدی به ۱۲ میلیارد تومان سودخالص رسیدیم و درآمدعملیاتی ۴۲درصد رشد داشته است.

نظر شما