شناسهٔ خبر: 67293288 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

دیده بان ایران بررسی کرد؛

فعالیت نائب رییس و سخنگوی شورای شهر در ستاد زاکانی/ علی اصغر قائمی: شانیت عضو شورای شهر تهران نظارت است / در ستاد دیگر فعالیت می‌کردند تا تعارض منافع به وجود نیاید/ پرویز سروری: فعالیت ستادی ربطی به شورای شهر و شهرداری ندارد

علیرضا زاکانی، شهردار تهران کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری شده و برخی از مدیران شهرداری و معاونان او به ستاد انتخاباتی رفتند تا او را در این رقابت همراهی کنند. برخی از نمایندگان شورای شهر تهران که زاکانی را بر مسند شهرداری نشاندند حالا تصمیم دارند، او را به پاستور و ریاست جمهوری برسانند. به همین دلیل است که پرویز سروری نائب‌رئیس شورای شهر تهران به عنوان مسئول امور استانها و علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران به عنوان رئیس ستاد فرهنگی – مردمی (راه رئیسی) در ستاد زاکانی فعالیت می‌کنند. در حقیقت این دو عضو با وجود بالاتر بودن جایگاه شورای شهر تهران در ستاد زاکانی مشغول به کار شدند و پرویز سروری با حکم معاون زاکانی – که جایگاهی کمتر از شهردار دارد – در ستاد انتخاباتی زاکانی فعالیت می‌کند.

صاحب‌خبر -

دیده بان ایران- پریسا هاشمی: علیرضا زاکانی، شهردار تهران کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری شده و برخی از مدیران شهرداری و معاونان او به ستاد انتخاباتی رفتند تا او را در این رقابت همراهی کنند. 

برخی از نمایندگان شورای شهر تهران که زاکانی را بر مسند شهرداری نشاندند حالا تصمیم دارند، او را به پاستور و ریاست جمهوری برسانند. به همین دلیل است که پرویز سروری نائب‌رئیس شورای شهر تهران به عنوان مسئول امور استانها و علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران به عنوان رئیس ستاد فرهنگی – مردمی (راه رئیسی) در ستاد زاکانی فعالیت می‌کنند. در حقیقت این دو عضو با وجود بالاتر بودن جایگاه شورای شهر تهران در ستاد زاکانی مشغول به کار شدند و پرویز سروری با حکم معاون زاکانی – که جایگاهی کمتر از شهردار دارد – در ستاد انتخاباتی زاکانی فعالیت می‌کند.

بی‌توجهی به ملاحظات اخلاقی 

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ علی‌اصغر قائمی، عضو شورای شهر تهران با اشاره به این که حضور برخی از اعضای شورای شهر تهران در ستاد زاکانی منع قانونی ندارد، به دیده‌بان ایران گفت: «درست است که منع قانونی وجود ندارد اما ملاحظات اخلاقی را بهم می‌ریزد. عضو شورای شهری که در ستاد انتخاباتی شهرداری حضور داشته باشد می‌توانست در ستاد انتخاباتی دیگر کاندیداها فعالیت کند تا تعارض منافع پیش نیاید.»

او افزود: «عضو شورای شهر که شانیت نظارت بر شهرداری و عملکرد شهردار و شهرداری را دارد در آن ستاد شهردار فعالیت کند کار پسندیده‌ای به نظر نمی‌آید.»

قائمی در پاسخ به این سوال که فعالیت ستادی اعضای شورای شهر تهران در ستاد شهردار پایتخت می‌تواند در نظارت آنها تاثیرگذار باشد؟ تاکید کرد: «قطعا. ممکن است این اتفاق هم رخ دهد.»

ستاد زاکانی ربطی به شورا و شهرداری ندارد

پرویز سروری اما این فعالیت ستادی را در راستای مسئله ملی می‌داند. او در پاسخ به این سوال که شما به عنوان نائب رئیس شورای شهر تهران جایگاهی بالاتر از شهردار دارید، حضور شما در ستاد به جایگاه شما لطمه نمی‌زند؟ به دیده‌بان ایران گفت: «این موضوع اصلا ربطی به شورای شهر و شهرداری ندارد. این یک مسئله ملی است و در ستادهای مختلف سابقه داشته است. حتی سابقه نشان می‌دهد که رئیس شورای شهر هم در بحث‌های سیاسی ملی شرکت کرده و حکم هم برای آنها صادر شده است.»

او افزود: «در بحث شهرداری، شهردار تهران باید پاسخگوی شورای شهر تهران و نائب رئیس آن باشد. اما در بحث سیاسی موضوع ارتباطی با هم ندارد که بگوییم که اخلالی در این وظایف ایجاد می‌کند. ما که قرار نیست که به ایشان – زاکانی – پاسخگو باشیم. ما در یک موضوع ملی شرکت و فعالیت کردیم که ارتباطی با شورای شهر تهران ندارد. تقریبا اکثر اعضای شورای شهر تهران نیز در این موضوع – فعالیت ستادی – حضور دارند.»

سروری با اشاره به نامه 220 نماینده مجلس که از ابراهیم رئیسی دعوت کردند در انتخابات شرکت کند، تاکید کرد: «برخلاف این است که می‌گویند این نامه در نظارت مجلس رودربایستی ایجاد کرد. در تاریخ دولت‌ها جستجو کنید که کدام وزیر هنوز نیامده و طی 3-4 ماه استیضاح کرده باشند. همین مجلسی که 220 امضا برای دعوت از آقای رئیسی جمع کرد وزیر را بعد از 3-4 ماه استیضاح کرد. بنابراین مشخص است که این نامه‌ها یا فعالیت‌های ستادی تاثیری در نظارت نمایندگان نداشته است. موضوعات را نباید با هم خلط کرد. در یک موضوع ملی که نمایندگان احساس کردند آقای رئیسی بهترین گزینه است نظر خود را اعلام کردند اما اجازه ندادند این نظر در آنها تاثیر بگذارد. حتی آقای رئیسی هم اظهار ناراحتی کرد اما نمایندگان به نظارت خود پرداختند. در بحث وزیر کشور هم نمایندگان محکم ایستادند و مجبور کردند که وزیر کشور معاون خود را تغییر بدهد. اگر این نامه تاثیرگذار بود که شاهد چنین اتفاقاتی نبودیم.»

منبع: سایت دیده بان ایران

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما