شناسهٔ خبر: 67292640 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه کرمانشاه: بسیجی اهل تلاش، کار شبانه‌روزی و جهاد است

کرمانشاه - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌ جمعه کرمانشاه گفت: بسیج بیانگر مفاهیمی بلند است و امروزه بسیج به یکی از افتخارآمیزترین عناوین دنیا تبدیل شده که شیرمردان و شیرزنانِ مبارز علیه ظلم، استکبار و استبداد این لقب را به‌عنوان تابلوی افتخار بر سر می‌گیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین «حبیب الله غفوری» در جمع اساتید بسیجی کرمانشاه ضمن گرامی‌ داشت یاد شهید دکتر مصطفی چمران، افزود: این شهید نابغه دوران بود و به‌ خاطر شایستگی‌هایی که داشت الگو شد.

وی ادامه داد: ایشان در همه عرصه‌ها پیش‌قدم بود، بر مدار معرفت حرکت می‌کرد و دائم مناجات خداوند متعال بر زبانش جاری بود؛ وی مرد جهاد و اجتهاد، رزمنده‌ای دلاور و دانشمندی حکیم بود که شخصیتی خدامحور و تکلیف‌مدار داشت.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین غفوری افزود: شهید چمران در تمام دوره‌ها و نقش‌ها اثرگذار بود و الگویی تمام‌عیار در همه عرصه‌ها، از تعلیم و تعلم و به‌کاربستن دانش تا پیدا کردن راه روشن الهی و رسیدن به عاقبت خوش مردان خدا و عارفان، است.

نماینده ولی‌ فقیه در استان کرمانشاه بسیج را مفهومی بلند، بزرگ و وسیع برشمرد گفت: امام خمینی بسیج را تأسیس و این عنوان را ابداع کرد.

وی با بیان اینکه بسیج یک ویژگی نیروی انسانی است که از ایران آغاز شد و امروز به بسیاری از نقاط دنیا سرایت کرده است، گفت: نیروی انسانی مهم‌ترین بخش اجتماع است و نیروی انسانی عالم، فرهیخته و دانشمند نقطه اوج اهمیت نیروی انسانی است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حبیب الله غفوری بیان کرد: بسیج نقش هدایتگری را برای جوامع بشری بر عهده دارد و این نقش را در طول تاریخ انبیاء و اولیای الهی عهده‌دار بوده‌اند.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به ویژگی‌های شخصیت بسیجی، ادامه داد: بسیجی خدامحور و خالص است و جز برای خدا قدمی برنمی‌دارد؛ اعتقادی قوی به آخرت و زندگی پس از مرگ دارد و می‌داند که آنچه در این دنیا انجام می‌دهد حقیقتش در جای دیگر است و اینجا صرفاً صورتی از اعمال او است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه افزود: بسیجی اطاعت خدا را در اطاعت از امام می‌بیند و بنابراین در برابر امام‌ مسلمین مطیع محض است؛ با مناجات و مستحبات به‌دنبال تقویت عقیده خود است.

وی با بیان اینکه بسیجی برای همه، حتی دشمن خود، بسیار مهربان و دلسوز است، گفت: بسیجی همان کسی است که آب قمقمه خود را به اسیر می‌دهد و در هنگام حمله شیمیایی ماسک صورت خود را برمی‌دارد و روی صورت کودکی می‌گذارد که تنفسش با مشکل مواجه شده است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین غفوری افزود: بسیجی دارای خصلت‌های نفسانی شهامت، رشادت و شجاعت است و اصلاً از غیر خدا ترسی ندارد؛ بسیجی دنیا را محلی برای عبور می‌بیند و شخصیت وی دارای ملکات نفسانی باعظمتی است که همه آن‌ها فضائل الهی، انسانی و اخلاقی هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه با تأکید بر اینکه فضائل انسانی بسیجی در اعمال و رفتار او نمود دارند، تصریح کرد: بسیجی اهل تلاش، کار شبانه‌روزی و جهاد است؛ عمر در حال عبور است و تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که از تمام لحظات آن استفاده کنیم و عمر را به میراث ماندگار ابدی مبدل سازیم.

وی گفت: انسان این هنر بزرگ را دارد که با نیت خالص و جهاد در راه خدا این مهم را رقم بزند، انسان باید اول به فکر دیگران باشد و حل مشکلات محرومان از دیگر ویژگی‌های بارز شخصیت بسیجی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه افزود: شهدای خدمت مصادیق تفکر و روحیه بسیجی هستند و اگر مجموعه رفتارهای ما در چهارچوب عمل صالح تعریف شد، می‌توان آن را رفتار بسیجی دانست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفوری با اشاره به انتخابات پیشِ رو خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده است که در هر دوره‌ای که مدیریت اجرایی کشور از تفکر، روحیه و عملکرد بسیجی بهره‌مند بوده است، کشور به‌شکلی محیر العقول پیشرفت کرده و هرجا که تفکر غرب‌گرایانه حاکم بوده است، کشور به قهقرا رفته است.

نظر شما