شناسهٔ خبر: 67292628 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

در دولت سیزدهم بیش از ۶۷۰۰ مدرسه و ۳۲ هزار کلاس ساخته شد 

رئیس دفتر حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: در دولت شهید رئیسی با مشارکت خیرین بیش از ۶۷۰۰ مدرسه و ۳۲ هزار کلاس ساخته شد و در اختیار دانش آموزان قرار گرفت  رئیس دفتر حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: در دولت شهید رئیسی با مشارکت خیرین بیش از ۶۷۰۰ مدرسه و ۳۲ هزار کلاس ساخته شد و در اختیار دانش آموزان قرار گرفت 

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز با حضور حجت الاسلام علی لطیفی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، سردار آبنوش و فاطمه محمد بیگی نمایندگان قزوین در مجلس شورای اسلامی، علی رحمانی معاون اقتصادی استانداری، نقی سیاهکالی مرادی مدیرکل آموزش و پرورش استان، سعادتفر مدیرکل نوسازی استان، ملکی پور فرماندار قزوین، مددخانی فرماندار آبیک، موسوی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، رستمی مدیرکل صمت و صفاری مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین و جمعی از خیرین در تالار ایرانیان برگزار شد.

صالحانی رئیس دفتر حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: برگزاری همایش خیرین فرصتی برای معرفی نیکوکارانی است که در نظام آموزشی و تعلیم و تربیت نقش اساسی دارند و موثر واقع شده اند.

وی بیان کرد: توجه به آموزش و پرورش می تواند آینده کشور را تضمین کند و هرگونه هزینه در این عرصه نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود.

صالحانی یادآورشد: شما خیرین با سرمایه حلال خود توانسته اید در عرصه ای حاضر شوید که آینده کشور را می سازد و بدون تردید شما در تربیت دانش آموزان سهیم هستید و نقش مهم و ارزشمندی ایفا کزرده اید.

وی گفت: باید فرهنگ خیری در جامعه ترویج شود و خیرین در جامعه معرفی شوند تا ما شاهد تداوم این مسیر ارزشمند باشیم.

صالحانی اظهارداشت: ساخت کالبد نظام تعلیم و تربیت امری مهم و حیاتی است و باید نقش شما در جامعه در این عرصه برجسته تر شود.

این مدیر بیان کرد: خیرین با بهانه و دلیل وارد این کار خیرخواهانه شده اند و خوشبختانه روحیه مدرسه سازی در خانواده ها ادامه یافته و از والدین به فرزندان و نوه ها رسیده است.

صالحانی گفت: در دولت شهید رئیسی حدود هفت هزار مدرسه در کمتر از سه سال احداث شد و حدود 32 هزار کلاس درس را در دولت حمایت کردند تا این فضاها احداث شود و رئیس جمهور شهید حامی جدی این موضوع بودند.

وی اظهارداشت: رئیس جمهور بارها در مراسم افتتاح مدارس شرکت می کردند و ما به پاس این حرکت در هفته آینده 950 کلاس درس جدید را افتتاح کرده و بنام شهید رئیسی نامگذاری خواهیم کرد.

صالحانی گفت: خیرین شریک راهبردی دولت هستند که با قرار گرفتن درکنار مدیران به توسعه فضاهای آموزشی کمک کرده اند و در نظام آموزشی ما نقش شاخصی داشته اند.

وی اضافه کرد: مسئول اگر کنار خیرین قرار گیرد مطمئن باشید که به نتایج خوبی می رسیم زیرا خیرین به دولت نیاز ندارند بلکه ما به شما نیاز داریم و امیدواریم این مسیر تداوم یابد و همراهی با دولت را فراموش نکنید تا تربیت فرزندان کشور در فضایی استاندارد و مناسب صورت گیرد.

صالحانی یادآورشد: با توجه به افزایش هزینه های ساخت مدارس امروز کلاس هایی با تراکم بالای 50 دانش آموز داریم که با کمک شما خیرین بهتر شده و به شرایط استاندارد رسیده اما هنوز با شرایط ایده آل فاصله داریم.  

در این جشنواره از ۲۰ خیر مدرسه ساز برگزیده استان تجلیل شد.

انتهای پیام

نظر شما