شناسهٔ خبر: 67292138 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۸۵ درصد رانندگان سرویس مدارس قزوین بانوان هستند

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: ۸۵ درصد رانندگان خودروی ویژه سرویس مدارس فعال را بانوان تشکیل داده اند.

صاحب‌خبر -

اسماعیل عرشیان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین با اشاره به ۸۰۰ دستگاه خودروی ویژه سرویس مدارس فعال این شهر در سال تحصیلی گذشته، گفت: ۸۵ درصد رانندگان این خودرو‌ها را بانوان تشکیل داده اند.

عرشیان افزود: تقاضای سرویس دانش آموزی مدارس قزوین به نظر می‌رسد در سال تحصیلی جدید حدود ۳۵ درصد افزایش پیدا کند و به همین جهت ما نیز در حال برنامه ریزی برای تامین خودرو و راننده هستیم.

وی با اشاره به هزینه‌های سرویس مدارس قزوین در سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: ملاک تعیین و نرخ کرایه سرویس مدارس دانش آموزی بر مبنای کیلومتر و متوسط مجموع رفت و برگشت سرویس حساب می‌شود و به طور حتم دانش آموزانی که مدارس آنها به زندگی محلشان نزدیک باشد، هزینه کمتری می‌پردازند.

عرشیان یادآور شد: این در حالی است که آموزش رانندگان سرویس مدارس بایستی حداکثر هر سه ماه یک مرتبه به انجام برسد، تاکید کرد: برای ایجاد شرایط امن دانش آموزان و همچنین لزوم اهمیت سلامت اخلاقی رانندگان، برپایی دوره‌های آموزشی با توجه به تمرکز بر رفتار رانندگان با دانش آموزان، نوع خطرات و مقررات مربوطه در دستور کار جدی شهرداری قزوین قرار دارد.

عرشیان به یک میلیون سفر شهری در سه پیک صبح، ظهر و عصرگاهی شهر قزوین، بیان کرد: با توجه به حجم و کثرت سفر‌های درون شهری موضوع امنیت و سلامت دانش آموزان، کاهش مشکلات مربوط به ترافیک، کاهش هزینه خانواده‌ها و بهره مندی رانندگان از گواهینامه‌های فنی از جمله مزایای استفاده از سرویس مدارس توسط خانواده‌ها محسوب می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین اضافه کرد: در همین راستا، مهلت ثبت نام دانش آموزان برای استفاده از سرویس مدارس در سامانه پایش حمل و نقل دانش آموزی (سپند) تا ۱۵ تیرماه جاری از سوی این معاونت تمدید و ثبت نام‌ها نیز به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و به همین جهت والدین دانش آموزان می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی Https://irtusepand.ir نسبت به ثبت نام و انتخاب سرویس مدارس محصلان خود اقدام کنند.

نظر شما