شناسهٔ خبر: 67291809 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

اخبار کوتاه فرهنگی و هنری؛

برنامه‌های فرهنگی و هنری غدیر در زنجان با محوریت مردمی اجرا می‌شود

زنجان- برنامه‌های فرهنگی و هنری غدیر در زنجان با محوریت مردمی اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، جلسه هماهنگی برنامه‌های عید غدیر به میزبانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان برگزار شد.

در این جلسه آخرین هماهنگی‌ها در ارتباط با برنامه‌های غدیر انجام شد که از جمله آن شن‌های خیابانی و ایستگاه‌های صلواتی در خیابانی به خصوص با حضور نوجوانان و جوانان است.

طرح جشن‌های خانوادگی، پویش قرائت قرآن با محور سادات محلات، اطعام روز عید غدیر دهه امامت و ولایت و افطار روز عید غدیر، پویش هر خانه یک پرچم، هر خانه یک وعده غذا، برگزاری جشن و مراسم ویژه در امامزادگان و بقاع متبرکه به مناسبت دهه امامت و ولایت، محافل انس با قرآن، مسابقه خطبه غدیر با ۱۱۰ جایزه، شناسایی برترین مسجد؛ برپایی پیاده روی بزرگ غدیر، جشن غدیر در سبزه میدان همراه با پخت کیک کیلومتری از دیگر برنامه‌هایی است که به مناسبت عید غدیر اجرایی می‌شود.

شرکت برق و کانون پرورش فکری تفاهم نامه فرهنگی امضا کردند

در راستای تحقق و پویایی فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف برق تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت برق منطقه‌ای و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان امضاء شد.

این تفاهم‌نامه با محوریت تولید و اجرای نمایش عروسکی با موضوع مدیریت مصرف برق در کلاس‌های تابستانی منعقد شد.

از اهداف این تفاهم‌نامه می‌توان به برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های آموزشی و فرهنگ‌سازی برنامه‌های مشترک در حوزه مدیریت مصرف برق، برگزاری مسابقات مشترک داستان نویسی در حوزه صرفه‌جویی برق و همچنین فراهم کردن فضای مناسب برای افزایش دانش و مهارت فردی و اجتماعی در اوقات فراغت فرزندان و همچنین حمایت تقابل از برنامه‌های آشنایی با ساعت اوج برق و مدیریت، استفاده از وسایل پر مصرف، خلق موقعیت موثر برای تشویق ایجاد انگیزه علاقه‌مندان برای تولید انرژی پاک، حفظ محیط زیست اشاره کرد.

مسئول و اعضای جدید انجمن شعر و ادب شهرستان طارم معرفی شدند

انجمن شعر و ادب، با انگیزه توسعه و رشد در زمینه هنر اصیل ایرانی اسلامی و به منظور بازنگری در ساختار فعالیت‌ها و ساماندهی شعر و ادب این شهرستان، و همچنین برگزاری مستمر جلسات و محافل و کشف استعداد های جدید شکل گرفته است.

در جلسه اخیر این انجمن، علی حیدری به عنوان رییس انجمن، معصومعلی نوروزی به عنوان نایب رییس، مرتضی شعبانی به عنوان دبیر، سید جهانبخش شفیعی به عنوان خزانه‌دار وضرغامعلی عماری به عنوان بازرس انتخاب شدند.

نظر شما