شناسهٔ خبر: 67291631 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

وضعیت آب و هوا، امروز ۱ تیر ۱۴۰۳؛ هشدار بارش‌های شدید در تهران

سازمان هواشناسی با صدور هشدار بارش‌های شدید در ۷ استان از جمله تهران اعلام کرد:اثر مخاطره رگبار باران طغیان رودخانه‌ها، سیلاب و خسارت به کشاورزان است.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سازمان هواشناسی با صدور هشدار بارش‌های شدید در ۷ استان از جمله تهران اعلام کرد:اثر مخاطره رگبار باران طغیان رودخانه‌ها، سیلاب و خسارت به کشاورزان است.
 
 بر اساس پیش‌بینی کلی نقشه‌‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی پنج روز آینده گذر امواج کم‌دامنه تراز میانی از نوار شمالی کشور سبب رگبار پراکنده وزش باد و نوسان نسبی دما در این مناطق خواهد شد.
 
بر این اساس امروز جمعه اول تیرماه 1403 در مناطقی از شمال غرب، ارتفاعات البرز واقع در مازندران البرز، تهران و غرب سمنان خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر افزایش ابر گاهی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.
 
فردا شنبه با نفوذ جریان شمالی به سواحل دریای خزر علاوه بر مناطق ذکر شده در گیلان مازندران و غرب گلستان ابرناکی، رگبار پراکنده و کاهش نسبی دما روی می‌دهد و دریای خزر مواج است.
 
یکشنبه در مناطقی از شمال غرب، نیمه شرقی سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز شرقی، مناطقی از سمنان،‌ خراسان رضوی و خراسان شمالی این وضعیت تکرار می‌شود.
 
دوشنبه آینده در اوایل شب در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی،‌ اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق روی می‌دهد. در سایر مناطق جوی پایدار و آرام مستقر می‌شود.
 
سه شنبه در شمال غرب سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز ابرناکی وزش باد و رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود. تا اواخر هفته آینده در نوار شرقی کشور به ویژه در منطقه زابل و شرق خراسان جنوبی نواحی مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز و روز دوشنبه در غرب و جنوب غرب کشور در برخی ساعات وزش باد شدید گاهی همراه با خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا خواهد بود. طی سه روز آینده شرق دریای عمان مواج است.
 
هشدار نارنجی تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های شدید محلی
 
زمان پایان: جمعه 1403/04/01
 
نوع مخاطره: رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد بارش تگرگ
 
منطقه اثر:
 
جمعه 1403/04/01: شرق خراسان شمالی، اردبیل، ارتفاعات استان‌های تهران، البرز و مازندران، نیمه شرقی آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی.
 
اثر مخاطره: جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها و احتمال سقوط سنگ به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، رخداد تگرگ، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی.
 
توصیه: احتیاط در سفرها به‌ویژه بین‌شهری، عدم اتراق و برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت طبیعت‌گردی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، آمادگی راهداری و سایر دستگاه‌‎های اجرایی، خودداری از محلول پاشی و سم پاشی باغات و مزارع .
 
هشدار نارنجی تشدید گرادیان فشاری
 
زمان پایان: جمعه 1403/04/01
 
نوع مخاطره: وزش باد شدید و در مناطق مستعد طوفان گرد و خاک
 
منطقه اثر:
 
جمعه 1403/04/01: نیمه شرقی خراسان جنوبی، نوار شرقی کرمان و شمال سیستان و بلوچستان.
 
اثر مخاطره: در مناطق مستعد طوفان گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن درختان.
 
توصیه: پرهیز از کویرنوردی، خودداری در تردد جاده‌ای، عدم جابجایی با گلایدر، هواپیماهای سبک و بالگرد، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، عدم پارک و عبور و مرور خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان و عدم سم یا محلول‌پاشی باغات و مزارع و استفاده از بادگیر در باغات و قیم برای نهال‌ها، بسته نگه داشتن درب سالن‌های پرورشی.
لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما