شناسهٔ خبر: 67291447 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

گفت‌وگوی مهر؛

رییس جمهور آینده باید مدعی العموم مبارزه با فساد باشد

بندرعباس- دبیر قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی استان هرمزگان گفت: رییس جمهور آینده باید مدعی العموم مبارزه با فساد باشد.

صاحب‌خبر -

محمد رضا وجدان حقیقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: انتخابات مظهر مردم سالاری دینی است و طی این فرآیند مردم در اداره جامعه نقش خود را ایفا می‌کنند و سیاست‌های حاکم بر مسائل اجرایی کشور را مشخص می‌کنند.

وی افزود: صحنه انتخابات همواره صحنه انتخاب‌های سخت و مهم بوده است و مردم باید سرنوشت خود را برای چهار سال آینده تعیین کنند، این مردم هستند که انتخاب می‌کنند رئیس جمهورشان در دوره مسؤولیت در جمع مردم باشد یا کل ارتباطش با مردم منحصر شود به دیدن مردم از شیشه دودی اتومبیل یا صفحه نمایش‌های اتاق نهاد ریاست جمهوری از این رو باید همگان پای صندوق رأی بیایند تا اجازه ندهند دیگران برای آن‌ها تصمیم بگیرند.

نباید اجازه دهیم دیگران به جای ما تصمیم بگیرند

وجدان حقیقی ادامه داد: نقل قولی وجود دارد مبنی بر اینکه «سیاستمداران بد، توسط مردم خوبی که رأی نمی‌دهند انتخاب می‌شوند» در واقع اگر ما در پای صندوق‌ها حاضر نشویم این اجازه را به کسی که رأی داده است داده‌ایم که در سرنوشت ما دخالت و از طرف ما انتخاب کند؛ درست است کسی که رأی نداده در انتخاب شخصی که رئیس جمهور شده است دخیل نبوده اما تأثیر تصمیمات او قرار است چهار سال و بلکه بیشتر بر روی زندگی همه تأثیر بگذارد بنابراین باید از حق انتخاب خود حسن استفاده را ببریم و اجازه ندهیم دیگران به جای ما تصمیم بگیرند.

دبیر قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی استان هرمزگان، تصریح‌کرد: ما باید کلاه خود را قاضی کنیم؛ واقعاً منفعت قهر با صندوق رأی به جیب چه کسی خواهد رفت؟ من و شما چه سودی از رأی ندادن خواهیم برد؟ پاسخ روشن است، هیچ سودی در رأی ندادن ما وجود ندارد؛ ما باشیم یا نباشیم رئیس جمهور انتخاب خواهد شد و مدیریت کشور را در دست خواهد گرفت اما این ما هستیم که باید تاوان تصمیم یک رئیس جمهور را بدهیم که نماینده یک اقلیت است؛ امروز اکثریت مردم بر سر یک سفره نشسته‌اند و مشکلات یکسانی دارند اما یک اقلیتی هم وجود دارد که سودشان در همین مشکلات مردم است، این اقلیت در انتخابات شعارهای انتزاعی می‌دهند و سعی دارند جای مشکلات اصلی و فرعی مردم را عوض کنند از این رو لازم است مردم هوشیاری کامل خود را در برابر شعارهای زیبا اما از درون تهی که بعضاً در انتخابات ممکن است از بعضی نامزدها شنیده شود حفظ کنند.

فعال سیاسی، اجتماعی و فرهنگی هرمزگان، گفت: امروز باید ریشه‌های ایجاد بی اعتمادی در جامعه را بشناسیم؛ آنچه که موجب می‌شود مردم ما از «انتخاب» دلسرد شوند، فسادهایی است که بعضاً ممکن است در هر سطحی رخ دهد؛ از یک کم کاری، ترک فعل یا تأخیر در انجام وظایف یک کارمند جز در اداره‌ای دولتی گرفته تا خط قرمز تعیین کردن یک رئیس جمهور برای اعوان و انصارش؛ امروز کشور ما رئیس جمهوری می‌خواهد که مدعی العموم مبارزه با فساد باشد و مبارزه با فساد را در همه ابعاد از خود، خانواده، اطرافیان و دولت آغاز کند.

نباید اجازه دهیم دوقطبی‌های کاذب در جامعه ایجاد شود

وجدان حقیقی ادامه داد: «شهید آیت الله رئیسی» اعتماد مردم به صندوق رأی و دولت را احیا کرد؛ ابزار اولیه این شهید برای اعتمادسازی مبارزه با فساد، بدون تعارف و اغماض بود؛ ایشان در قوه قضائیه لرزه بر اندام مفسدان اقتصادی انداخت و باعث شد که مردم به او برای اصلاح قوه مجریه نیز رأی اعتماد دهند از این رو جمهوری اسلامی ایران امروز به رئیس جمهوری نیاز دارد که راه «شهید آیت الله رئیسی» را ادامه دهد و مبارزه با فساد را پیش از رقبا، نخست از رفقا آغاز کند.

وی خاطرنشان‌کرد: دوران دعوای حزبی و جناحی در جمهوری اسلامی ایران به پایان رسیده است و امروز دیگر بحث دوقطبی اصلاح طلب و اصولگرا نیست، این‌ها کاذب هستند بلکه واقعیت ایجاد دو قطبی بین انقلابی و غیر انقلابی است، دوقطبی‌های امروز بین افراد سالم و افراد نا سالم است از این رو امت حزب الله باید هوشیار باشند تا در تله دو قطبی‌های کاذب نیافتند و اجازه چنین جریان‌سازی‌هایی را ندهند.

نظر شما